Khamis, 13 Disember 2018

Chuck Chicken Junior Warriors 2.0 Bakal Berlangsung Di Lima Sekolah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Satu pertandingan Chuck Chicken Junior Warriors 2.0 akan dilaksanakan di lima buah sekolah di Lembah Klang yang diumumkan dalam majlis pelancaran oleh Sambill Park (M) Sdn Bhd di Sunway Velocity Mall, Kuala Lumpur. Siri Chuck Chicken Junior Warriors 2.0 ini telah dirasmikan oleh Pengarah Bahagian Sukan, Kementerian Pendidikan Malaysia, En. Zainal bin Abas mewakili Timbalan Menteri Pendidikan, YB Teo Nie Ching. Pertandingan ini sebenarnya diilhamkan oleh siri animasi terkenal yang boleh ditonton di saluran Disney XD Asia dan NETFLIX.


Siri Chuck Chicken Junior Warriors 2.0 ini merangkumi siri halangan sejauh 300 meter yang direka khas untuk kanak-kanak berumur 7 hingga 12 tahun dan akan dibina di Vanity Atrium, Sunway Velocity Mall. Dengan matlamat utama untuk mendidik anak muda tentang kemahiran mental dan fizikal, para peserta dapat melatih kebolehan dan membangunkan keyakinan diri mereka. Pertandingan ini akan menentukan sehingga pusingan kelayakan diikuti dengan pusingan separuh akhir dan peringkat akhir yang akan diadakan di Sunway Velocity Mall.


Pengarah Urusan Sambill Park (M) Sdn Bhd dan Penganjur Utama Chuck Chicken Junior Warriors 2.0, Encik Daniel Wong berkata, “Pengikut setia Pertandingan Chuck Chicken perlu menyelesaikan beberapa cabaran mental sebelum melepasi ujian fizikal. Persaingan Chuck Chicken seperti yang dipertontonkan di saluran Disney XD Asia dan NETFLIX dapat menggalakkan kanak-kanak sama ada dari sekolah awam atau swasta untuk berfikir secara kritis dan mengembangkan lagi kemahiran mental mereka dalam masa yang singkat.”
"Kami amat berbangga kerana Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia, YB Teo Nie Ching telah memilih untuk menyokong dan merasmikan pertandingan ini. Kami yakin bahawa lebih ramai kanak-kanak akan dapat dididik melalui pengalaman istimewa ini berbanding edisi pertama. "Tambah beliau.


Edisi Kedua Chuck Chicken Junior Warriors juga mempunyai perancangan untuk membawa cabaran ke semua sekolah di Lembah Klang dan mencari Juara Kebangsaan seterusnya menembusi pasaran Asia Tenggara. Dalam tempoh dua tahun akan datang, sekurang-kurangnya 5 negara akan terlibat dalam siri pertandingan ini dan para peserta akan dibawa ke Malaysia untuk bersaing di Pusingan Akhir selaras dengan strategi untuk mempromosikan kempen Tahun Melawat Malaysia 2020.

Siri animasi Chuck Chicken telah memberi impak yang luar biasa dalam industry dengan menjana jumlah penonton lebih daripada 11 juta, dicalonkan sebagai Animasi 2D Terbaik di Anugerah Televisyen Asia ke-21 dengan liputan lebih dari 20,000 di media sosial, 180,000 pelanggan setia Youtube, 50 juta tinjauan keseluruhan di Youtube dan ditonton lebih 2 bilion kali di platfom digital China sahaja. Edisi ke-2 pertandigan ini pada 2019 telah menarik beberapa rakan kongsi utama termasuk Animasia Studio, Tenby International School Principle, Seri Bintang Utara Principle dan Sunway Velocity Mall. Ia juga disokong oleh Kementerian Pelajaran Malaysia.


Dengan rekod penyertaan lebih daripada 600 peserta kanak-kanak untuk siri sebelumnya, Chuck Chicken Junior Warrior 2.0 telah diumumkan secara rasmi dengan kehadiran rakan-rakan kongsi termasuk Encik Danny Lee, Pengurus Sunway Velocity Mall, En. Hazizul Hakim dari Singapore’s Brilliant Sports Solutions dan Encik Raye Lee, Pengarah Animasia Studio.

Untuk maklumat lanjut mengenai tiket, boleh dapatkan di www.ccjuniorwarriors.com.

4 ulasan:

  1. Nagus utk adik2 utk menguji kecergasan fizikal mereka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye betul tu... Bukan sahaja dapat menguji ketahanan mental dan fizikal malah mereka pasti seronok juga..Hee..

      Padam
  2. Balasan
    1. Kan... Aktiviti menarik menguji ketahanan fizikal dan mental anak-anak

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com