Rabu, 19 Disember 2018

Mudzaffar Hotel Melaka - Tempat Penginapan Menarik dan Terbaik

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Dalam entri kali ni LeYa kembara ke Melaka bersama Team Fast Bikes Club. Jadi, di kesempatan itu, LeYa dapat lah juga menginap 2 malam di Mudzaffar Hotel Melaka yang terletak di Ayer Keroh. Difahamkan sebenarnya hotel ni dah lama pun berada di situ. Nampak sangat LeYa dah lama tak balik Melaka dan jalan di kawasan tu kan? Hehehe… 

Di hadapan pintu masuk di lobi hotel

Kredit Photo: Taha Khusaimi

Sesampai sahaja di perkarangan hotel, terus parkir kereta di Basement bawah hotel. Ada kawasan parkir disediakan di situ. Tak ada bayaran pula tu. Best kan! Memang cukup-cukup untuk tetamu hotel. Kemudian, LeYa terus ke receptionist counter untuk proses check-in yang mengambil masa tak sampai 5 minit dan terus masuk ke bilik. Bahagian lobi hotel cukup luas dan sangat selesa sekali untuk menunggu jika ramai berurusan di kaunter.


Buka sahaja bilik, LeYa teruja dengan keadaan bilik yang luas dan selesa. Paling menarik bilik mandinya. Cukup besar. Boleh main kejar-kejar sekali kat dalam tuh. Hahaha… Ada dua kerusi dan meja kopi disediakan untuk santai di situ. TV yang cukup besar berserta ruang kerja juga ada. Ada dua almari pakaian dan di sebelahnya terdapat ruang kecil yang menempatkan small fridge dan refreshment.

Ruang tidur yang menempatkan katil King Size memang cukup selesa untuk LeYa dan Otomen.



Fasiliti lain yang korang boleh dapati di sini juga seperti kettleiron dan papannya, security box dan toiletries yang mencukupi. Kolam renang juga terdapat di tingkat satu. Besar dan luas untuk korang dan anak-anak berenang.



Bilik air pun sangat luas dan bersih. Buka sahaja pintu bilik air, korang akan kelihatan diri korang di hadapan cermin di ruang sinki yang besar. Tempat shower dibahagikan kepada dua. Satu bersama bath tub dan satu lagi di belakang dinding yang di depannya ada sinki tadi. Lebih kurang nak cakap, bilik air ni ada 4 ruang. Ruang tandas di tepi kiri, depan ada sinki, ruang kanan terdapatnya bath tub dan di belakang shower kedua. Memang cukup selesa! 




Keesokan paginya, LeYa turun untuk bersarapan pagi. Sangat teruja apabila terdapatnya kepelbagaian aneka makanan yang dihidangkan di situ. Korang pilih je nak breakfast apa. Semua ada. Rasanya pun not bad sebab biasalah, makanan dihidangkan dari air tangan chef yang berpengalaman. 

Sarapan pagi pertama

Kawasan yang disediakan juga sangat strategik untuk ke tempat menarik yang ada di Melaka. Sebagai contoh, Zoo Melaka, Kampung Morten dan Bandar Hilir.

Okay... Jom kita tengok pakej harga untuk menginap di sini. To me, memang berpatutan dengan apa yang korang dapat ketika menginap di sini.


 

 

Menarik bukan? Jadi tunggu apa lagi? Berbaki cuti tahun ini, apa kata bawa keluarga atau rakan-rakan untuk menginap di hotel mewah ini sekarang.


Apa yang LeYa boleh katakan Mudzaffar Hotel Melaka memang memberi servis yang cukup baik sepanjang LeYa, Otomen dan rakan-rakan menginap selama 3 hari 2 malam dan pasti akan datang lagi bersama keluarga dan rakan-rakan. Kesemua kelengkapan yang ada cukup moden dan selesa untuk tetamu yang datang menginap.

Tak dilupakan juga pada 15 Disember 2018 itu, satu pelancaran Asam Pedas telah diadakan sempena kunjungan kami ke situ. So lepas ni, korang bolehlah nikmatinya di hotel ni. Curlasssss kaw! Satu-satunya hotel yang menyediakan masakan tradisional negeri Melaka. Memang sedap dan pasti korang menyukainya. Ada Asam Pedas Ikan Siakap, Asam Pedas Ikan Pari, Asam Pedas Telur Ikan dan Asam Pedas Daging Tetel. Errrmmmmm…. Dappppnyerrrr.... Terngiang-ngiang lagi keenakan masakannya sampai sekarang. 

Asam Pedas Yang Menyelerakan


Maklumat lanjut, boleh layari

Website

Facebook
Mudzaffar Hotel Melaka

Alamat
Lot 5509, Jalan Wisma Persekutuan, Melaka International Trade Centre, 75450 Ayer Keroh, Melaka.

Telefon
06 – 234 7733

10 ulasan:

  1. Lepas ni boleh try jugak la menginap di sini

    BalasPadam
  2. cantik dan sagt strategik hotel ni.

    Btw, jemput join : http://www.azlindaalin.com/2018/12/2019-segmen-blog-azlinda-alin.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aah.. Memang cantik.. Nanti boleh lah Kak Azlinda datang bawak keluarga ke sini.. Hehe..

      Padam
  3. Cantik bilik hotel. Especially tandas dia. Boleh usher bila turun melaka nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan.. Bilik air die memang cantik dan luas sangat Kak Ana. Mesti budak comel tu suka..

      Padam
  4. Cantiknya bilik. Reka bentuk hotel pun menarik perhatian.

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com