Monday 12 July 2021

Resepi Sayur Pak Choy Sos Tiram

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Macam lama dah kan LeYa tak kongsi resepi dengan korang. So, kali ni LeYa nak kongsi Resepi Sayur Pak Choy Sos Tiram dari #DapurPanasLeYa yang menjadi favourite LeYa setiap kali ada sayur ni kat rumah. So... Let's get start it! Jom tengok resepi mudah dari LeYa ni.

Resepi Sayur Pak Choy Sos Tiram

Bahan-bahan :

2 ikat sayur pak choy
1 labu bawang besar - dihiris nipis
6 biji bawang putih - dihiris nipis
8 biji cili padi - dihiris nipis (ikut kepedasan masing-masing)
Sedikit sos tiram

Cara Masakan :

1) Didihkan air
2) Kemudian, celurkan sayur pak choy tadi dan toskan
3) Panaskan minyak dan tumis bawang besar, bawang putih dan cili padi tadi
4) Kemudian masukkan sos tiram dan sedikit garam
5) Kacau sebati dan tutup api
6) Susun sayur pak choy tadi atas pinggan seperti dalam gambar dan curahkan sos tiram tadi. Sedia untuk dihidangkan

So, selamat mencuba dan menjamu selera dengan menu simple dari LeYa ni. 

0 beri komen di sini:

Post a Comment

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com