Khamis, 26 April 2018

Pilihan Makanan Asia dan Barat di Makan Culture Melawati Mall

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Makan dan terus makan lagi. Bila penat berjalan dengan suami tercinta, LeYa mengusulkan pendapat untuk mengalas perut yang sudah kelaparan. Jadi, Mr. Otomen Taro membawa LeYa untuk singgah dan makan malam di sebuah restoran Makan Culture di Melawati Mall, Kuala Lumpur. Kali pertama menjejakkan kaki di sini, LeYa dapat lihat pelbagai hidangan Asia dan Barat dihidangkan buat tetamu yang datang. WoW!!! Ini memang menarik! Jadi, jom terjah apa yang LeYa dan Otomen makan.


Pilihan Makanan Asia dan Barat di Makan Culture Melawati Mall

Makan Culture yang telah ditubuhkan pada tahun 2015 merupakan francais kepada Sakura Kristal. Makan Culture ini menawarkan pelbagai hidangan makanan berasaskan Asia dan Barat. Dengan hanya menggunakan bahan-bahan yang Halal dan berkualiti, kafe ini menyajikan pelbagai hidangan yang sangat menarik buat seluruh rakyat Malaysia.


Makan Culture memastikan setiap penyediaan makanan di kesemua restoran mestilah hidangan yang segar dan panas. Dekorasi dan rasa makanan ini direka dan dimasak oleh Chef Chong Wenzie dari Group Creative yang telah bersama dengan Sakura Kristal sejak tahun 2009 lagi.

Chong yang berkelulusan dari Flamingo International College dan Berjaya University College of Hospitality amat tertarik dan berminat mendalami pembuatan hidangan makanan sedari kecil. Beliau kerap mengembara hampir ke seluruh dunia untuk merasai masakan yang enak-enak dan menjadikannya sebagai sumber inspirasi untuk mencipta karyanya yang tersendiri. Beberapa destinasi antarabangsa telah beliau singgah, antaranya Shanghai, Jepun, London, Hong Kong, Taiwan, Australia dan Brussels. Dengan pengalaman yang ada, beliau berjaya mencipta satu rasa yang enak di Makan Culture.


Memandangkan ini adalah kali pertama LeYa ingin mencuba dan merasai hidangan makanan di Makan Culture, jadinya ia tersangat excited untuk memesan segala menu istimewa yang ada. Aha! LeYa dan Otomen tidak bersendirian. Kami ditemani beberapa rakan blogger untuk turut menikmati makanan yang ada di sini. So, bila dah ramai, kami pun order lah menu yang berlainan supaya dapat rasa setiap satu menu yang ada. Hahahaha... Nampak kan strategi jimat kami. Bukan sahaja makanan malah air pun kami order berlainan. Baru lah seronok kan! Kongsi sama-sama sambil mengeratkan ukhuwah silaturrahim. Jadi meh LeYa tunjuk korang apa yang kami order untuk makan malam tu!







Portion setiap satu hidangan memang sangat banyak ok. Memang puas hati dan berbaloi sangat kalau korang singgah dan makan di sini. Rasanya pun memang sedap. Dekorasi hidangan yang dihantar pun menarik untuk kami terus terkam sehingga licin. Tapi! Opppsss.... Gambar makan dulu ye. Baru manusia.. Hahaha....

Tengok ni! Amacam... Tergoda tak?? Itu baru makanan kan. Jom tengok pula minuman yang dihidangkan. Ada pelbagai minuman yang menarik di Makan Culture ni. Antaranya adalah smoothie, fizzy dan leleh pun ada. Korang pilih je apa yang korang berkenan. Semua pun memang sedap. Rasa minuman dia pun sangat fresh dan tidak muak bila dah makan makanan dengan banyak.

Teh Tarik Leleh


Fizzy Kasturi

Cookies and Cream

Triple Chocolate

Untuk menu minuman, kami memang pilih yang istimewa sahaja. Maklumlah firsttime nak rasa. So, memang kena order yang special dan yang paling menarik lah. Dah tak sabar-sabar nak menjamu selera dengan hidangan yang disediakan. Selesai bergambar, kami menikmati hidangan makanan tanpa ada bunyi. Nampak tak kesedapan makanan yang disediakan. Dah tak pandang kiri kanan dah masing-masing. Memang recommend sangat-sangat lah untuk korang singgah. Hehehe...




So, kalau korang masih tercari-cari lagi tempat makan yang selesa, halal dan sedap serta menawarkan pelbagai pilihan, LeYa recommend sangat-sangat untuk korang try di Makan Culture di Melawati Mall ini. Harga pun berbaloi dengan setiap hidangan yang disediakan. InsyaAllah, rasanya korang memang akan puas hati. 

Alamat:
Melawati Mall, 53100 Ampang Jaya, 
50480 Kuala Lumpur, Jalan Sabah, 
Taman Melawati, 
50480 Kuala Lumpur, Selangor

2 ulasan:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com