Jumaat, 4 Ogos 2017

Kisah Percutian Ke Dreamworld Playland, IOI City Mall, Putrajaya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Akhirnya, barulah LeYa diberi kesempatan untuk kongsikan pengalaman LeYa dan saudara-mara LeYa pergi berjalan ke Dreamworld Playland, IOI City Mall, Putrajaya. Fuhhh... hampir 2 bulan jugak kami menunggu untuk ke sini. Almaklumlah sebelum ni puasa dan raya. Terpaksa postpone hingga ke penghujung bulan Julai lalu.

Pengalaman Bermain Di Dreamworld Playland, IOI City Mall, Putrajaya

LeYa dan keluarga telah berpeluang untuk pergi ke Dreamworld Playland, IOI City Mall, Putrajaya setelah lebih kurang dua bulan ia dibuka secara rasmi kepad umum. LeYa dapat tiket masuk ni dari penglibatan LeYa sendiri dalam dunia blogging. Alhamdulillah, rezeki nak bawak keluarga pergi bercuti. Dimaklumkan sebelum ini, ramai juga pengunjung berpusu-pusu ke Dreamworld Playland ketika hari pembukaan tempoh hari di Dreamworld Playland, Starling Mall. Memang LeYa dah jangkakan yang akan ramai pengunjung membawa anak-anak untuk bermain riang ria di sini.


Sebaik sahaja urusan pembelian tiket selesai, kami diberi sticker gelang dan dipakai di pergelangan tangan sebelum masuk ke Playland. Kemudian, semua di antara kami dikehendaki menanggalkan kasut serta memakai stokin ketika berada di Playland

Oh Ya! Sticker Gelang anda boleh digunakan untuk seharian. Jadi, tiada masalah jika anda ingin keluar seketika untuk makan, minum dan ke tandas. Nanti, staff mereka akan scan semula untuk keluar masuk anda dari Playland ini.


Anda juga adalah dilarang sama sekali membawa makanan dan minuman dari luar ke dalam Playland ini. Bahan-bahan atau barangan yang dianggap merbahaya kepada keselamatan Dreamworld Playland dan pengunjung lain juga adalah dilarang.

Selesai sahaja melalui kawasan kaunter masuk, anda dan anak-anak pun bebas menikmati segala permainan yang ada di situ. Fuhhh.... boleh tahan penat juga melalui satu permainan ke permainan yang lain. Bagi yang sakit lutut, memang agak sukar jugalah nak membongkok, merangkak dan berkejaran dengan kanak-kanak yang sedang ligat bermain ni. Tapi difahamkan ada servis tempat duduk dan rehat untuk ibu bapa yang menemani atau membawa anak-anak. 

Tingginya Papan Gelongsor...


Wah!!! Tengok betapa tingginya papan gelongsor yang dimain anak buah LeYa ni. Huhuhu.... Nak ambil gambar pun sukar sebab laju je dia turun ke bawah. Nasib baiklah ada camera DSLR. Bolehlah guna kepantasan Shutter Speed untuk merakam detik kenangan mereka bermain di sini.

Anda mahupun anak-anak anda  pasti seronok merentasi setiap halangan permainan yang ada di sini. 






Okay, ruangan untuk anak-anak bermain Magic Sand dan berehat di meja dan kerusi turut disediakan. Kalau anda nak merehatkan diri, apatah lagi kalau ada bayi kecil, elok juga berehat seketika di ruang ini. Ia juga sebenarnya adalah tempat makan makanan ringan dan santai serta tempat kanak-kanak bermain Magic Sand di ruang yang disediakan bersebelahannya.



Bagi kaum ibu yang nak shopping barangan dapur dan pakaian, memang lah mudah kan. Dah nama pun Dreamworld Playland ni berada di Shopping Mall. Jadinya, seronoklah bagi kaum ibu yang kaki shopping ni. Tetapi harus diingat! Gembirakanlah hati si kecil anda dulu ye.. Hehehe...


Fuuhhhh... Rasanya cukup lah ini sahaja yang LeYa dapat coretkan untuk cerita kali ini. Untuk maklumat lanjut, bolehlah hubungi atau layari laman web di bawah:

AlamatIcescape, Ice Skating Rink, IOI City Mall, IoI Resort, 62502 Putrajaya, Selangor
Telefon03-5022 2208
Laman Web: Dreamworld Playland

4 ulasan:

  1. Selalu datang IOI bawa anak-anak main ZooMov. Tak tahu pula ada Playland. Thanks for sharing! Kena jenguk nanti.

    BalasPadam
  2. tak pernah ke sini..boehlah masukkan dalam list bia cuti sekolah nanti..😊

    BalasPadam
  3. Waahhh.. syoknya dia main dgn budak2..

    BalasPadam
  4. Ini kalau bawak si kembar memang x nak balik ni....

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com