Selasa, 16 Oktober 2018

#DatumHomesforAll Kukuhkan Komuniti Orang Asli Dengan Lancarkan Datum Tap

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

DatumCorp International Sdn Bhd (DatumCorp), anak syarikat milik penuh Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) telah melancarkan kempen #DatumHomesforAll selari hasrat Kerajaan Negeri Selangor dalam melestarikan sebuah pembangunan yang mampan.

Majlis pelancaran itu telah diadakan pada 06 Oktober 2018 di galeri jualan Datum Galeria, Jalan U-Thant, Kuala Lumpur. Majlis turut disempurnakan oleh Dato' Menteri Besar Selangor, YAB Tuan Hj Amirudin Shari dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Datum Corp, Shytul Shahryn Mohamad Shaari. 


Kempen #DatumHomesforAll mengukuhkan pembangunan komuniti melalui dua objektif

Pertama adalah mempertingkatkan kesedaran dalam kalangan masyarakat berhubung dengan komuniti Orang Asli kepada negeri Selangor. Ini merupakan inisiatif tanggungjawab sosial korporat DatumCorp yang turut diperkenalkan melalui permainan aplikasi mudah alih "Datum Tap" yang mana ia merupakan permainan pertama di Malaysia.

Kedua, untuk meningkatkan pemilikan kediaman dan pelaburan di Datum Jelatek melalui 4 pakej khas yang unik iaitu The Voyager Pack, Wealth Boost Pack, Blooming Pack dan Pro-C Pack sebagai meraikan pelancaran inisiatif tanggungjawab sosial korporat pertama bagi membolehkan pelabur dan bakal pemilik kediaman beroleh lebih nilai apabila memilih menjadi sebahagian daripada komuniti Datum Jelatek.






Majlis turut menyaksikan pemeteraian MoU antara CEO DatumCorp International, Shytul Shahryn Mohamad Shaari dengan Presiden Epic Society, John-Son Oei.


Pelancaran Datum Tap Sempena #DatumHomesforAll

Permainan Datum Tap merupakan permainan mudah alih yang unik dan ia boleh dimuat turun dengan IOS, Apple Store dan platform Android, Google Play. Ia memberi peluang kepada pemain untuk mengumpul planks bagi membina rumah maya buat komuniti Orang Asli. Para peserta yang berminat untuk bermain permainan ini dikehendaki 'LIKE' Datum Jelatek Facebook Page dan log masuk ke aplikasi permainan untuk memenagi ganjaran maya bagi merebut hadiah utama dan hadiah mingguan. 

Ini kerana rumah merupakan asas utama dan penting dalam kehidupan sesebuah keluarga. Orang Asal juga sangat dihubungkaitkan dengan identiti, peluang pekerjaan, komuniti dan tanah. Jadi, dengan membantu Orang Asli memiliki rumah, ia turut membantu masyarakat melepasi tahap kemiskinan secara global.




Hadiah mingguan berupa Huawei P20 Pro (13 unit untuk dimenangi) dan akan diumumkan pada setiap hari Ahad, manakala hadiah utama berupa pakej melancong ke Osaka, Jepun selama 6 hari 5 malam yang akan diumumkan pada 12 Januari 2019, seiring dengan majlis peringkat akhir syarikat.

Pada akhir kempen bulan Januari 2019, DatumCorp akan berubah dari rumah maya kepada rumah sebenar bagi sebahagian daripada keluarga Orang Asli dengan bantuan EPIC Homes.


Untuk maklumat lanjut, boleh layari http://www.datumjelatek.com.my/ atau facebook, https://www.facebook.com/datumjelatek/

8 ulasan:

  1. Ada contest / game la... Kena join ni 😁😁

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aah...jom3x... Menang boleh gi Osaka... Hikhik...

      Padam
  2. nak hold dulu beli rumah, tunggu bertenang sat hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak Linda dah banyak rumah xpe..hihi.. Ok take time

      Padam
  3. Tak reti nak main game dalam fon, kalau main mesti kalah..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xpe... Leya pun mula xreti jugak.. Tapi lama2 ok dan terus ok

      Padam
  4. comel plak figura games tu hi hi hi hi :)
    hopefully, ini beri byk benefits kpd komuniti org asli.
    mereka harus di maintain kan.
    diorang la tulang belakang malaysia sebenarnya.
    amalan diorang.
    kepercayaan diorang.
    is identiti kita.

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com