Friday, 31 March 2017

Kekalkan Kecantikan Wajah Dengan Tienna Skincare

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Kecantikan dan wanita tidak dapat dipisahkan. Setiap di kalangan wanita pasti ingin kelihatan cantik di mata suami dan juga penampilan menarik bila berhadapan dengan orang ramai. Cantik di mata membuatkan diri lebih berkeyakinan untuk menjalankan sesuatu kerja dengan lebih tekun lagi. Itulah lumrah wanita. Memang LeYa tak nafikan hal itu. LeYa sendiri akan mencari produk kecantikan wajah untuk penampilan diri LeYa bila berhadapan dengan semua orang.

Terbaru, keluaran produk kecantikan TIENNA SKINCARE dihasilkan dengan menggunakan ekstrak buah betik yang ramai di kalangan kita sudah tahu akan khasiatnya. Khasiat buah betik dalam penghasilan produk kecantikan mampu mencerahkan kulit, mengatasi pigmentasi serta menstabilkan kondusi kulit (yang berminyak menjadi normal dan yang kering juga menjadi normal) sehingga membuatkan ia sesuai untuk semua jenis kulit. Ia mengandungi ekstrak betik, vitamin A, C dan E dan sangat sesuai untuk semua jenis kulit.


Produk TIENNA SKINCARE ini didatangkan dengan 4 jenis items iaitu Facial Wash, Toner, Day Cream dan At Night Cream. Memadai dan sudah cukup lengkap dengan 4 items ini yang mana kita boleh menggunakannya dengan mudah dan cepat dikala kesibukan menjalankan rutin harian. 


Menurut sumber, kebaikan yang ada pada Tienna Skincare mampu merawat kulit wajah yang sudah terbukti dapat diatasi, antaranya:
  • Mengatasi jerawat
  • Mencerahkan kulit yang kusam
  • Memutihkan kulit
  • Meratakan kulit yang tidak rata kerana bekas jerawat
  • Menyamarkan dan menghilangkan cela dan parut pada wajah
  • Menyamarkan dan menghilangkan kedutan
  • Meremajakan dan menyinarkan kulit.

Setiap satu daripada 4 jenis items ini ada ciri-ciri dan fungsinya. Sebab tu lah ia didatangkan set terus untuk menampakkan kesan penggunaannya sekata dengan setiap produk yang ada. 


Okay... firstly, sudah semestinya kita akan mencuci muka dahulu dengan Facial Wash. Facial Wash ini berfungsi untuk membersihkan muka dan leher dari kotoran yang melekat dan ia juga dapat menegangkan kulit wajah. 
Ia mengandungi ekstrak papaya, sehingga anda akan merasa kulit anda lebih cerah dari waktu ke waktu. Apabila disimpan di tempat yang bersuhu sejuk, facial wash ini akan terdapat banyak sisa-sisa yang ternampak seperti potongan-potongan dan gumpalan-gumpalan pepaya. Hal ini disebabkan oleh sabun yang dibuat dengan teliti. Apabila terjadi penggumpalan seperti ini, anda dapat merendam sabun ini di gelas yang berisi air panas at beberapa minit, lalu sabun akan cair semula. 
Cara penggunaannya mudah sekali. Disarankan untuk menggunakan sebanyak 3 kali sehari (Pagi, Tengahari dan Malam) bagi menampakkan hasil yang baik. 


Secondly... setelah selesai mencuci wajah dengan Facial Wash, guna atau pakai pula Toner. Toner berfungsi sebagai pembersih atau penyegar kulit muka dan leher yang dapat mengurangkan jerawat serta mengembalikan kulit yang kusam kepada bersih berseri dan bersinar. Cara penggunaannya ialah ratakan sahaja ke seluruh wajah anda.


Waktu siang cuaca sangat panas dan boleh menyebabkan kulit wajah kita kelihatan kusam dan tak berseri. Ditambah lagi habuk yang melekat di wajah kita. Jadi, selepas menggunakan kedua produk di atas, untuk anda kelihatan lebih menawan lagi, perlulah menggunakan pula Day Cream

Tienna Day Cream boleh dipakai dari pagi sehingga petang untuk melindungi kulit wajah daripada sinaran matahari dan sekaligus mampu menghilangkan flek hitam serta meremajakan kulit muka. Day Cream berfungsi sebagai sunblock SPF30 yang dapat menjaga kulit anda dari cahaya matahari yang boleh merosakkan kulit muka anda dan dapat menyebabkan pigmentasi kepada kulit serta membuatkan kulit anda kelihatan kusam.

Cara penggunaan Day Cream. Ratakan pada seluruh wajah pada waktu pagi. 


Tienna At Night Cream juga tidak ketinggalan untuk menampakkan kulit muka lebih kelihatan cantik dan berseri. Ia dipakai pada waktu malam untuk memutihkan kulit muka dan leher. 
Ia mengandungi ekstrak papaya, vitamin A, vitamin C dan vitamin E serta benzoyl. Vitamin A sangat bagus untuk membantu mengeringkan jerawat pada kulit dan menstabilkan rona kulit. Vitamin C pula dapat mencerahkan kulit dan membuat kulit lebih putih menyinar. Manakala Vitamin E mampu menghaluskan dan meremajakan kulit.
Benzoyl adalah kandungan yang sangat bagus yang boleh mengeringkan jerawat sampai ke lapisan kulit yang paling dalam. Ia juga dapat memperbaiki struktur bahagian dalam kulit, menstabilkan jaringan lemak yang menyebabkan timbulnya jerawat sehingga jerawat tidak akan tumbuh lagi. 
Cara penggunaan Night Cream. Ratakan pada seluruh wajah pada waktu malam. 

Tienna Skincare boleh didapati secara online melalui direct official page Tienna Empire dengan 2 jenis set iaitu Set Trial dan Premium. 

Trial Set
Cleanser 30ml
Toner 20ml
Krim Siang 5g
Krim Malam 5g

Large Set
Cleanser 100ml
Toner 50ml
Krim Siang 20g
Krim Malam 20g


Testimoni pengguna mengenai Tienna Skincare bermula seawal 3 hari sehingga 1 minggu bergantung pada kulit muka masing-masing. Ia juga tidak akan mengalami kesan sampingan kecuali jika pengguna mempunyai sel kulit mati di bahagian muka (kesan dari debu dan kotoran). Oh ye! Sebelum terlupa. produk Tienna Skincare ini juga sedang dalam proses mendapatkan kelulusan KKM. 

Bagi yang berminat untuk mencuba produk ini, boleh lah hubungi maklumat yang tertera di bawah: 

Trial set : RM 99 Postage : RM 8 / RM 11 (SS)
Large set : RM189 Postage : RM 8 / RM 11 (SS)

Untuk pembelian boleh hubungi : 
Instagram : Tiennaempire
 Facebook : Tiennaempireofficial
 Whatsapp : 017 6663592
Reaksi kOrang:

1 comment:

  1. wow dia pakai buah betik tuk produk ni..
    jarang ada produk pakai buah betik kan

    ReplyDelete