Khamis, 15 Disember 2016

5 Snek Sihat Jika Anda Benar-Benar Lapar

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Seperti yang kita maklum, dalam kalangan rakyat Malaysia, telah ramai yang diserang penyakit jantung. Kenapa masalah ini berlaku? Salah satunya adalah pengambilan makanan yang tidak seimbang.

Anda tentu gemar akan snek ringan yang sedap dan mudah didapati. Tapi AWAS! Jika berlebihan akan mendapat penyakit yang tidak diingini nanti. Nak makan tak salah, Tapi haruslah berpada.

Cuba kita tukarkan snek ringan yang tiada khasiat kepada snek sihat agar gaya hidup sihat kita bergerak seiring dengan arus pemodenan kini. Tentu best kan! Dan paling syok nya bila kita dapat tahu diri kita juga sihat dan cergas dengan pengambilan makanan yang seimbang.

Antara 5 Snek Sihat Yang Anda Boleh Nikmati Ketika Anda Benar-Benar Lapar adalah:-

1. Dark Chocolate


Kajian mendapati "Dark Chocolate" mempunyai kandungan koko sekurang-kurangnya 60%-70%. Dark Chocolate juga tidak mengandungi lemak tepu daripada bahan tambahan seperti minyak sawit. Lebih Gelap! Lebih Nikmat!.

2. Popcorn


Popcorn adalah serat yang tinggi untuk membantu sistem pencernaan anda. Serat yang terdapat pada popcorn boleh mengeluarkan kolesterol yang berlebihan dari dinding saluran darah dan arteri. Ini membolehkan anda dapat mengurangkan tahap kolesterol menjadi mangsa penyakit jantung yang merbahaya.

Ia hanya kekal sebagai snek sihat jika tidak bersama dengan mentega, garam, karamel, dan perasa lain. Walaupun begitu, anda juga  dibolehkan untuk membuat campuran makanan ringan tersebut jika anda benar-benar tahu diet sihat anda.

http://anagurlz87.sharethisstory.net/my-698606-10136?utm_source=&utm_medium=&utm_campaign=

3 lagi snek sihat yang anda ingin tahu boleh didapati Di Sini atau klik pada banner di atas.

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com