Selasa, 30 Ogos 2022

Beli Kereta Baru Tapi Tak Tahu Pilih Insurans Terbaik? Jom Dapatkan Maklumat Di Sini!

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Kita tahu bila sebut sahaja tentang Insurans kereta pasti semua akan mengeluh kan? LeYa pasti korang nak kan perlindungan insurans kereta yang lebih murah. Nak atau tak semua pemandu di Malaysia memerlukan dua perkara penting ini iaitu insurans dan cukai jika ingin memandu di jalan raya di Malaysia ini. Jika tidak, jangan sesekali korang biarkan diri korang terperangkap dalam situasi yang tidak dingini.

Sumber Photo: google.com.my

Sama ada korang suka atau tidak, sama ada ia mahal atau tidak, korang tetap perlu mendapatkan insurans kereta atau di bawah seksyen 26 Akta Pengangkutan Jalan 1987, korang akan dikenakan penjara maksimum 3 tahun dan/atau denda sehingga RM1,000.

Jadi, jom ikuti Blog LeYa untuk ketahui Bagaimana Korang Boleh Membandingkan Sebut Harga Insurans Kereta untuk pembelian akan datang!

BAGAIMANA SAYA BOLEH MEMBANDINGKAN SEBUT HARGA INSURANS KERETA?

Membeli-belah untuk insurans kereta kadangkala boleh menjadi sesuatu yang mengelirukan. Korang akan mendapat banyak pilihan tentang syarikat yang ingin digunakan dan polisi serta tambahan apa yang perlu dibeli. Ingat, kunci untuk mencari tawaran yang terbaik ialah membandingkan sebut harga daripada syarikat insurans yang berbeza.

Perbandingan semasa membeli-belah adalah penting jika korang ingin mendapatkan tawaran yang baik untuk insurans kenderaan. Ini adalah kerana penanggung insurans melihat pembolehubah perbandingan, namun mereka mempunyai "ramuan rahsia" mereka sendiri mengenai penetapan kadar. Jadi, dua syarikat insurans boleh mengenakan kadar yang sangat berbeza terhadap pemandu yang sama. Jadi, membandingkan sebut harga daripada banyak syarikat insurans adalah salah satu cara terbaik untuk menjimatkan wang. Dan serius, proses ini tidak mengambil masa yang lama. Dengan hanya sedikit masa dan usaha, korang boleh mendapatkan sebut harga dan perlindungan insurans kereta terbaik yang bagus buat kereta korang.

Sumber Photo: google.com.my

Tetapi, Apa Itu Sebut Harga Insurans Kereta?

Sebut harga insurans kereta ialah anggaran percuma amaun yang akan korang bayar untuk perlindungan korang. Ia bergantung kepada beberapa komponen, termasuk umur korang, sejarah pemanduan, jenis kenderaan yang dipandu, tempat tinggal korang dan tuntutan insurans kenderaan korang yang terdahulu. Setiap syarikat insurans kenderaan mempunyai resepinya sendiri untuk menentukan kadar insurans kenderaan, itulah sebabnya penting untuk membandingkan sebut harga insurans kenderaan daripada banyak syarikat insurans. Korang boleh menjimatkan lebih banyak wang untuk polisi yang sama di syarikat yang lain.

Apakah Maklumat Yang Perlu Saya Berikan Untuk Mendapatkan Sebut Harga Insurans Kereta?

Untuk membuatkan keseluruhan proses berjalan semudah yang dijangkakan, korang perlu mempunyai data-data atau maklumat seperti berikut:

Lesen Memandu

Jika terdapat ramai pemandu berbeza di dalam keluarga korang, korang juga memerlukan data lesen memandu mereka.

Nombor pengenalan kenderaan (VIN)

Korang biasanya boleh menemui VIN pada 'dashboard' sisi pemandu kenderaan atau dicetak pada pelekat di pintu sisi pemandu. Korang belum membeli kenderaan itu lagi, tetapi korang sudah mempunyai idea tentang apa yang korang nak beli dan meminta vendor untuk VIN. Jika korang belum memilih kenderaan korang pada waktu ini, korang biasanya boleh mendapatkan sebut harga dengan jenama dan model kenderaan.

Jarak Tempoh

Jika korang telah memiliki kenderaan itu, ia membantu jika korang mempunyai bacaan odometer.

Jumlah polisi yang korang mahukan

Korang perlu memahami jenis polisi yang ingin korang beli dan berapa jumlah polisi yang diperlukan. Jika korang tidak tahu, adalah bijak untuk berbincang dengan pakar insurans yang boleh membantu menjawab segala persoalan korang.

Syarikat insurans juga akan mengumpul maklumat lain tentang korang, seperti sejarah pemanduan korang, tuntutan insurans kereta yang lalu, skor kredit dan sebagainya.

Sumber Photo: google.com.my

Bagaimana Untuk Memutuskan Perlindungan Yang Tepat?

Jenis polisi dan jumlah perlindungan yang korang pilih akan sangat mempengaruhi sebut harga insurans kereta korang. Walau bagaimanapun, jangan terlalu tertumpu pada kos dan mengabaikan perlindungan yang penting. Sekiranya korang membeli insurans yang tidak mencukupi, korang akan mempunyai jurang perlindungan yang boleh menyebabkan korang mempunyai masalah kewangan yang besar sekiranya korang terlibat dalam kemalangan.

Adakah korang sedang mencari cara terpantas untuk membandingkan sebut harga tanpa perlu mengisi pelbagai borang, borang permohonan yang panjang? Apa kata, jom try di Fincrew.my. Dengan Fincrew, korang pasti dapat sebut harga insurans yang sebenar, tepat dan berpatutan daripada berpuluh-puluh syarikat insurans di satu tempat.

1 ulasan:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com