Sabtu, 6 Ogos 2022

Rasai Kelazatan Hidangan Timur Tengah di Restoran Zaituna, Johor Bahru

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Hai korang... Seperti kita tahu hari ini lambakan masakan Timur Tengah di negara kita semakin menjadi-jadi. Kali ini LeYa nak bawa korang ke sebuah restoran masakan Timur Tengah di Restoran Zaituna yang terletak di Taman Tasek Johor Bahru. Jom ikuti selanjutnya!

Masakan Timur Tengah yang kita tahu terdiri daripada masakan Arab Armenia, Syria, Cyprus, Mesir, Iran, Iraq, Lubnan, Palestin dan Turkiyé. Kebanyakan ramuan yang digunakan adalah minyak zaitun, madu, bijan, pudina, nasi dan pasli. Hidangan popular yang korang boleh cuba ialah Kunafa, Shawarma, Hummus, Kebab dan banyak lagi.


Restoran Zaituna Menghidangkan Pelbagai Aneka Masakan Arab 


Kebetulan LeYa ke Johor Bahru, LeYa dipelawa seorang sahabat di sana untuk singgah dan makan di Restoran Zaituna. 

Masuk sahaja ke dalam restoran, LeYa perhatikan sangat ramai umat manusia yang datang makan kat situ. WoW! Memang patutlah kawan LeYa recommend kan. Actually, korang boleh pilih untuk makan duduk di kerusi atau pun bersila. Ruangan dalam restoran memang sangat kondusif dan selesa. Ada aircond ye guys! 


Ok, jom la tengok apa yang best LeYa dah makan! LeYa order Set Family untuk 2 orang makan yang mana ada tiga jenis nasi dihidangkan iaitu Nasi Mandy, Kabsa dan Maklouba serta Kambing, Ayam, Salsa sauce dan Soup. Untuk minuman pula LeYa memesan Jus Oren dan Roselle. 




Memang sedap bethoolll! Masa makan nasi tu, kat dalam nasi tu ada potongan carrot yang menambahkan lagi kelazatan nasi kabsa dia. LeYa suka Nasi Kabsa sebab dia ada rasa pedas-pedas sikit. Dah kena la tekak LeYa yang suka pedas kan.


Tak dilupakan juga menu viral yang dok ramai makan ni. Apa lagi kalau tak Kunafa. Perghhh... Kunafa dia memang sedap. Lembut dan lemak berkrim serta tak berapa manis sangat.


Kemudian, terdapat pelbagai jenis manisan iaitu Baklava yang korang boleh cuba. LeYa tak ketinggalan untuk turut merasainya. Yang pasti LeYa main bedal je ambil yang mana nampak sedap. Hehe...






Tak cukup lagi tu. LeYa tambah lagi menu. Acah tamak kaw ye LeYa. Lepas tu tak habis. Mujur boleh tapau. Hehe... Apa yang LeYa order pagi tu? LeYa memesan Shawarma Daging. Memang sedap sangat-sangat.


Overall, LeYa enjoy dan sangat suka makan kat sini. Ada peluang dan ruang lagi ke Johor Bahru, pasti akan singgah semula. Memang cukup semuanya, rasa dan restoran pun selesa. Next datang, nak try menu lain pula. InsyaAllah.

Zaituna Restaurant مطعم زيتونة

Best True Arabian Restaurant in Johor Bahru

27, Jalan Glasiar, Taman Tasek, 80200 Johor Bahru, Johor

Waktu Operasi

Buka setiap hari 11AM - 11PM (kecuali Jumaat 2PM - 11PM)

Call: 07-213 3577

Order online

zaituna.my

Facebook

Zaituna Restaurant مطعم زيتونة


6 ulasan:

  1. Wah.. tak ajak pun.. Takpe nanti kak pun nak pegi sana Terlanjur nak makan angin kat JB

    BalasPadam
  2. Tatlı kaymaklı kadayıf gibi sanki :)

    BalasPadam
  3. Kalau dekat ni, memang nak serbu juga. Saya suka masakan Arab.

    BalasPadam
  4. hari tu time saya pergi memang ramai orang. patutlah ramai, memang makanan dia sedap :D

    BalasPadam
  5. Wah meriahnya Leya.. nampak menarik semuanya..

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com