Khamis, 11 Ogos 2022

Calculators.org, Game Online Pendidikan Percuma Untuk Kanak-Kanak

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Sebagai ibu bapa atau penjaga, korang pasti mahu anak-anak bermain permainan dengan keseronokan dan mengandungi aktiviti pendidikan kan? Memang menjadi cabaran lah kan buat ibu bapa dan penjaga untuk mencari permainan pendidikan atas talian secara percuma untuk anak-anak bermain dan belajar pada masa yang sama. 

Jika, korang ada membelikan telefon pintar, tablet mahupun komputer riba, apa kata kalau korang mencuba permainan dalam talian secara percuma ini untuk anak-anak agar mereka tetap boleh berhibur di samping mendapat pendidikan. Jom, ikuti selanjutnya di bawah!

Game online yang LeYa maksudkan itu adalah game Matematik yang anak-anak korang boleh mainkan secara percuma di laman web Calculators.org. Secara awalnya, Calculators.org memfokuskan hanya kepada permainan Matematik. Tetapi, dengan berkembang pesatnya teknologi hari ini, game online ini turut berkembang memiliki pelbagai permainan lain yang menyeronokkan buat anak-anak dan tidak terkecuali dewasa. Yang membuatkan ia lebih menarik lagi ialah korang selaku abang, kakak, ibu bapa dan penjaga boleh menggamit kenangan zaman kanak-kanak bermain permainan di Calculators.org ini bersama keluarga. 

Baru-baru ini, Calculators.org telah menambah koleksi permainan Matematik untuk membantu anak-anak belajar Matematik secara atas talian dengan cara yang menyeronokkan dan interaktif. Terdapat pelbagai pilihan game yang korang boleh bermain. Berhibur, bermain dan belajar bersama anak-anak dan keluarga pasti akan menjadi lebih seronok di samping dapat mengeratkan lagi silaturrahim antara keluarga.

Menariknya lagi, permainan game online di Calculators.org lebih lancar kerana tiada gangguan iklan yang rata-rata ramai tidak sukakannya. 

Permainan Pendidikan

Permainan Matermatik - Anak-anak akan belajar asas Matematik seperti Tambah, Tolak, Darab dan Bahagi menerusi permainan logik berasaskan Matematik.

Permainan Perkataan - Word Search, Susun semula huruf, teka silang kata dan banyak lagi.

Permainan Kuiz - Terokai dan pelajari bidang Sains dan topik lain dengan melaksanakan kuiz secara percuma.

Permainan Memori - Menguji ingatan kita melalui kad tersembunyi.

Permainan Kesihatan - Kenali nutrien makanan, cegah virus, tingkatkan kesihatan diri dan alam sekitar

Permainan Muzik - Anak-anak juga boleh belajar dan bermain dram, piano dan lain-lain. Pasti korang dapat melihat bakat anak-anak di sini.

Permainan Kanak-kanak Prasekolah - koleksi permainan asas untuk anak-anak kecil.

Permainan Lain Yang Ada di Calculators.org

Permainan Percutian - permainan yang menyeronokkan untuk cuti

Permainan Papan - dam, catur, Ular dan Tangga, dsb

Permainan Seni - permainan yang menyeronokkan untuk membuat watak atau lukisan

Permainan Klasik - Rubik's Cube, Simon Says, tic-tac-toe, dsb.

Peta Laman Permainan Percuma - satu halaman yang menyenaraikan semua koleksi permainan kami

Permainan Kad - Uno, permainan kad memori & bersendirian

Permainan Arked - versi dalam talian permainan arked klasik

Permainan Sukan - permainan yang berkaitan dengan sukan popular


Selain itu, korang juga boleh bermainan Board Games. Board Games ni memang LeYa nak cakap sangatlah best! LeYa sendiri teruja bila dapat bermain Board Games ni. Hehehe... Jom, LeYa kongsikan beberapa Board Games yang sanggat menarik ni.

(Klik Di Sini untuk ke laman Board Games)

Inilah antara Board Games yang LeYa teruja dan suka bermain. Cuba korang bayangkan, main dam ular pasti mengimbau zaman kanak-kanak korang kan. That's why LeYa cakap Board Games ni memang menyeronokkan dan sangatlah mengimbau kenangan ketika zaman kanak-kanak.

Libatkan Fikiran Anak-Anak Dengan Permainan Pendidikan

Sebenarnya, banyak perkara yang kita boleh pelajari dalam permainan secara atas talian ini. Bagi kanak-kanak, pasti ia sangat menyeronokkan kerana terdapat banyak pilihan permainan game online yang interaktif dan boleh belajar mendapatkan pengetahuan. Anak-anak korang bukan sahaja akan berseronok, malah dapat menguji minda lebih fokus, kreatif dan berdaya saing. 

Oh Ya! Hampir terlupa dengan satu lagi permainan yang pasti membuatkan anak-anak terhibur. Bagi anak-anak yang sukakan game berkaitan muzik, ini satu lagi kategori yang sesuai boleh cuba.




Ok lah... cukuplah sampai sini saja yang LeYa dapat tulis. Jom sambung main game online!

Adakah korang mempunyai permainan pendidikan kegemaran dalam Calculators.org ni? Kongsi di ruangan komen di bawah. 

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com