Jumaat, 27 Ogos 2021

Mindful Muslim - Aplikasi Muslim Terbaik Beri Terapi Ketenangan Minda dan Jiwa

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Kita sedar dan tahu setiap hari sebagai manusia, kita tidak terlepas dan tentunya pernah mengalami kecewa serta gagal. Ini mengarahkan kita untuk berasa tidak selesa, sedih, cemas, ragu-ragu dan bingung. Dan, pastinya  dalam kalangan kita akan mengalami stress atau tekanan perasaan yang berpanjangan. 

Dalam firman Allah SWT, Surah Al-Baqarah ayat 155 yang bermaksud "dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan, dan berikanlah harga gembira kepada orang-orang yang sabar".

Jika anda sedang mengalami stress, cuba untuk lebih tenang dan tenteram untuk membantu anda agar boleh berfikir dan menyelesaikan masalah dengan baik. Jadi, hari ini LeYa ingin berkongsi dengan anda semua satu aplikasi muslim yang boleh membantu menghilangkan stress sekaligus tidak mempengaruhi diri untuk kemurungan. 

Aplikasi Muslim Terbaik - Sebagai seorang muslim, kita seharusnya mendalami ilmu dan berusaha untuk menjadi yang terbaik. Seiring pesatnya pembangunan teknologi hari ini, kita juga boleh belajar agama menerusi telefon pintar samaada Android mahupun IOS.

Aplikasi Mindful Muslim adalah satu aplikasi Kesedaran Islam pertama di dunia yang dibangunkan untuk membantu lebih 1.8 billion Muslim dalam meningkatkan keharmonian dan kesejahteraan mental dan emosi melalui ilmu ceramah audio dari cerita-cerita Islam selain turut disediakan Al-Quran, Doa dan Ruqyah.

Antaramukanya juga cukup dilihat mesra pengguna dengan ciri aplikasi yang mudah dipelajari seperti :

  • Perbincangan audio dari kisah-kisah harapan dari Al-Quran dan Hadis. 
  • Duas / Ruqyah untuk tujuan tertentu - untuk menghilangkan kegelisahan / kemurungan, kesunyian dan perasaan rendah yang lain
  • Pilihan penghafal
  • Bunyi alam sekitar
  • Membina senarai main ciri-ciri di atas 
  • Buku harian tidur untuk membantu menulis jurnal pada waktu malam

Kombinasi antara sejumlah warna menonjol yang berlatarbelakang persekitaran ketenangan menjadikan antaramuka ini kelihatan lebih menarik dan tenang untuk digunakan. Lebih menarik lagi, aplikasi ini adalah percuma dan tiada iklan. 

Bagaimana Aplikasi Mindful Muslim Memberi Manfaat Kepada Pengguna

Al-Quran merupakan rujukan terpenting untuk umat Islam dalam segenap aspek kehidupan. 

Allah SWT berfirman : "Dan ketahuilah bahawa Allah mengetahui yang ada di dalam jiwa kamu, maka ingatlah kepada-Nya" (Quran 2: 235)

Aplikasi Mindful Muslim terdapat penilaian 4.8* di Google PlayStore dengan 1900+ 5* memberi ulasan. Menerusi aplikasi ini, ramai pengguna dapat membantu menghilangkan tekanan mereka, merasa lebih tenang dan membantu mereka tidur dengan nyenyak dan aman. Selain itu, aplikasi ini juga turut membantu mengurangkan kerisauan serta pengguna dapat mengikuti setiap dari kisah-kisah Al-Quran dan Hadis yang mampu membuatkan mereka gembira.

Kesihatan mental sangat stigma dalam masyarakat Islam kita dengan hampir tidak mengakui perjuangan sebenar orang-orang yang mengalami kegelisahan / kemurungan. Aplikasi ini membantu menyokong orang ramai yang berkeadaan dalam situasi stress untuk mengangkat kembali sinar dalam kehidupan mereka dan membawa mereka untuk lebih dekat dengan iman. Setiap yang sembuh akan menyebabkan lebih ramai yang tenang dan bahagia. 

Allah berfirman: "Dan jangan lupa berbuat baik antara satu sama lain". (Al-Quran 2: 238)


Muat Turun Aplikasi Mindful Muslim Hari Ini

Anda boleh menggunakan aplikasi Mindful Muslim secara percuma untuk Google PlayStore dan AppStore dan tiada terdapat iklan diselitkan. Anda boleh muat turut aplikasi di pautan di bawah:



5 ulasan:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com