Isnin, 20 Januari 2020

Panduan Urus Homestay Gaya Jutawan Oleh Faridil Atras

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Rata-rata hari ini lambakan hotel, chalet dan homestay kian berleluasa. Namun, seperti yang sedia maklum, pengurusan homestay tidak akan memungkinkan kita untuk berada di sana sepanjang masa terutamanya bagi korang yang bekerja sepenuh masa dan homestay korang pula jauh dari tempat tinggal. Jadi, rasa-rasanya apa yang patut korang lakukan? Ikuti selanjutnya dalam artikel ini tentang Pengurusan Homestay yang betul jika nak berjaya dan jadi jutawan Homestay.


Panduan Urus Homestay Gaya Jutawan

Menguruskan Homestay ini memang ada banyak cabarannya. Cabaran yang paling besar adalah untuk mendapatkan pelanggan dan memastikan homestay kita sentiasa penuh dan mendapat tempahan.

Pasti korang perasan kan ada sesetengah pengusaha homestay selalu sahaja tak menang tangan kerana berjaya mendapat tempahan penuh setiap minggu, bulan dan pada masa yang sama ada juga pengusaha yang sukar mendapatkan penyewa walaupun hanya untuk satu malam.

Jadi, apa kata jom luangkan sedikit masa untuk perkongsian dari Panduan Urus Homestay Gaya Jutawan yang akan LeYa tulis ini.



Siapa Jutawan Homestay Ni?

Sebelum tu, meh LeYa perkenalkan serba ringkas penulis Panduan Urus Homestay Gaya Jutawan ni. Penulis panduan ini adalah Tuan Faridil Atras yang merupakan pemilik kepada rangkaian homestay Fardain Place yang telah beliau mulakan sejak tahun 2014. 

Dalam masa 4 tahun, beliau menguruskan bisnes homestay, beliau telah berjaya mengembangkan rangkaian homestay yang bermula dari 1 buah kepada 8 buah homestay di seluruh Malaysia. Kebanyakan pelanggan yang menetap di homestay beliau bukanlah sekadar rakyat Malaysia, malah ada yang datang dari Perancis, Korea, Mesir, Jepun, China, US dan banyak lagi.

Nah!! Ni LeYa kongsikan beberapa keping gambar homestay beliau.
Jutawan Homestay - Panduan Urus Homestay Gaya Jutawan!

Kepada korang yang ingin tahu lebih lanjut bagaimana Tuan Farid menguruskan homestaynya yang banyak dengan gaya seorang jutawan, bolehlah baca ebook pertama beliau ini yang secara keseluruhannya mengandungi 27 Bab dan jumlah mukasurat sebanyak 115 mukasurat.

Antara isi kandungan panduan ini adalah beliau pecahkan kepada 6 bahagian seperti:
1. Bahagian Pemilihan & Pemilikan Homestay
2. Bahagian Mempersiapkan Homestay
3. Bahagian Pemasaran Homestay
4. Bahagian Pelanggan Check-in
5. Bahagian Pelanggan Check-out
6. Bahagian Mengembangkan Bisnes Homestay

Dalam panduan ini, Tuan Farid akan menjawab segala persoalan, antaranya:

1. Macam mana boleh dapat pelanggan bertubi-tubi?
2. Macam mana nak buat iklan?
3. Sesuai ke rumah saya untuk buat homestay?
4. Macam mana nak hias homestay agar nampak cantik dan eksklusif?
5. Perlu ke sediakan tuala dan sabun di homestay?
6. Macam mana nak elak pelanggan curi atau rosakkan barang?

Nak tahu lagi mengenai isi kandungan panduan ini? Boleh terus ke Panduan Urus Homestay Gaya Jutawan!

Dan, korang juga bakal menerima Bonus PERCUMA menerusi laman web tersebut.

2 ulasan:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com