Jumaat, 26 April 2019

Ramadhan Buffet Citarasa Tradisional Melayu Di Bijan Restaurant Malay Cuisine

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Sana sini sedang sibuk memperkatakan Buffet Ramadhan yang pelbagai hidangan yang enak-enak belaka. Tidak kurang juga LeYa untuk kali ini. Maklumlah kan. Tinggal beberapa hari sahaja lagi kita nak menyambut bulan yang penuh kemuliaan, bulan Ramadhan. Jadi, tak salah kiranya LeYa nak berkongsi dengan korang semua lokasi berbuka puasa yang menarik bersama keluarga mahupun rakan-rakan. Korang yang dah plan nak berbuka puasa di luar tu nanti, boleh cuba singgah dan rasa di Bijan Restaurant Malay Cuisine. InsyaAllah korang akan puashati dengan suasana dan hidangan yang pelbagai di sana.


Bulan Ramadhan adalah masa yang terbaik untuk berkumpul bersama ahli keluarga dan juga rakan-rakan untuk menikmati hidangan yang enak-enak. Bertepatan dengan itu, Restoran Bijan turut menghadiahkan kita semua pada tahun ini dengan warisan masakan Melayu tradisional yang sememangnya citarasa nusantara kita.

Dengan gabungan idea dari chef berpengalaman iaitu Chef Razis dan pembantunya, Chef Ujang sudahpun merancang menu masakan tradisional Melayu dan juga campuran yang hebat untuk Ramadhan ini. Bertemakan "Simply Malay", terdapat lebih 100 menu disediakan buat korang yang pastinya lapar seharian berpuasa dengan terik mentari dan penat bekerja. 


Tahun ini, chef-chef mereka memfokuskan kepelbagaian masakan dalam grilled items seperti Lidah Salai, Ikan Kerapu, Satay Udang, Satay Sotong, Satay Perut, Kaki Kambing dan banyak lagi. Yang menariknya dekat Restoran Bijan ni, korang boleh rasa dan pilih 4 jenis sos untuk satay selain kuah kacang yang tiada di tempat lain. LeYa dah rasa. Serious, sangat sedap! Keunikan inilah yang membuatkan korang kena datang dan rasainya nanti.




Selain itu, hidangan yang menjadi kegemaran ramai sebelum ini sudah tentunya turut disajikan iaitu Keropok Lekor, Laksa Negeri, Asam Pedas Daging Tetel, Sup Tulang Rusuk, Salai Lemak Sembilang, Salai Rimau Menangis, Pasembor dan lain-lain.





Buat hidangan utama yang dinanti-nantikan, pastinya pelbagai pilihan makanan tradisional Melayu dihidangkan seperti Rendang Daging Tok, Ayam Kampung Limau Purut, Sotong Masak Hitam, Udang Masak Lemak Nenas, Gulai Kambing, Nangka Lemak, Sayur Sawi Putih, Gulai Daging Utara, Ayam Masak Merah, Ikan Tenggiri Goreng Berempah, Udang Masak Lemak Tempoyak, Rendang Kambing, Asam Rebus Batang Keladi, Sayur Campur, Rendang Daging Hijau, Ayam Kampung Lemak Cili Api, Sotong Berlada, Udang Sambal Petai dan beraneka nasi seperti Nasi Putih, Nasi Minyak dan Nasi Hujan Panas.

Ayam Kampung Limau Purut

Rendang Daging Tok

Gulai Daging Utara

Sotong Masak Hitam

Udang Masak Lemak Tempoyak

Sayur Peria Goreng

Nasi Minyak

Aneka Kerabu

Aneka Sambal

Pastinya sesudah kenyang, korang akan tercari-cari menu pencuci mulut. Tak lengkap kiranya setiap buffet Ramadhan tanpa menu pencuci mulut yang berwarna-warni dan sedap mata memandang. Di sini juga, korang boleh membuat pilihan seperti Aneka Kuih-Muih, Aneka Kuih Talam, Aneka Pengat, Manisan (puding pisang, sagu merah, agar-agar kasturi, pulut mangga), Ais Kacang, Aneka Buah-buahan dan Stesen Ais Krim. Jangan tak tahu, korang boleh juga membuat pesanan minuman panas kalau nak. 






Ramadhan kali ini pasti memberikan peluang kepada korang untuk menghargai orang-orang tersayang dengan membawa ke satu tempat yang menarik dan meninggalkan momen yang indah untuk tahun ini bersama keluarga mahupun rakan-rakan.

Maklumat mengenai Buffet SIMPLY MALAY seperti

Tarikh
9 - 31 Mei 2019

Harga
RM120++ nett per person
Promosi Early Bird = RM110 nett per person. Early Bird vouchers boleh didapati dengan pembelian di Bijan Restaurant atau menempah di Tableapp online, www.bijanrestaurant.com.

Masa
Ramadhan Buffet 7.00pm - 9.30pm
(Menu A-la-carte juga disediakan bermula jam 9.00pm)

No Telefon
03 - 2031 6568

Email


Selain itu, Bijan Restaurant juga ada menyediakan Hari Raya Open House Event yang boleh memuatkan seramai 180 pax atau sekumpulan korporat dalam satu-satu masa.

Tarikh
Selepas Hari Raya Pertama & Kedua

Harga
Pilihan 3 menu seperti
Pakej 1 - RM110++ per pax
Pakej 2 - RM120++ per pax
Pakej 3 - RM130++ per pax
Corporate rate available for 100 pax and above

Masa
Setiap Hari dari jam 4.30pm sehingga 11.00pm

No Telefon
03 - 2031 3575 (Bijan)
03 - 2031 6568 (Corporate Office)

Email

12 ulasan:

  1. Balasan
    1. Iya.... Sedapa banget nih... Yuk! Kapan mahu ke Malaysia

      Padam
  2. leya ni saja jer buat org lapar malm2 n. Apa2 pun sajian yg dihidangkan memang mengganggu perut saya bila melihatnya..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe... Alamak... Yeke? Mintak maaflah kalau terasa lapar ye..hehe.. Apa lagi? Bolehlah singgah dan rasa nanti.

      Padam
  3. Menu semuanya menggoda kalbu tu😍

    BalasPadam
  4. Penasaran sama nasi minyaknya..btw makanannya enak2 banget ya menggoda selera aku yg lg diet :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iya Riza Firli. Semuanya memang enak banget. Yuk...Kapan mau datang ke Malaysia

      Padam
  5. nampak best betul berbuka puasa dekat sini. hidangan yang ditawarkan nampak lazat dan sedap. jadi terliur pulak bila tengok gambar2 nie. harga pon berpatutan, nanti bolehlah abwa family berbuka puasa di sini

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah..belanja family memang murah rezeki nanti

      Padam
  6. tapi malang...no surau facilities.ive just called. This is Ramadhan you are cashing in on, is it so hard? Must be for the expats...

    BalasPadam
  7. Dear Azeez Zool,

    Good afternoon, thank you for considering Bijan Restaurant. Our buffet for ramadhan only until 31st May 2019 and we are sorry, we do not have surau or praying area at the restaurant but you can go around hotel / residence near with the restaurant and maybe they have provide surau. Hope you can understand too.

    Any inquiry regarding set menu or event can contact our Sales & Marketing department at;

    Tel: 03 2031 6568
    Email: Ms Selena Mak (selenamak05@gmail.com) or Mr Hendric Mohan (hendric@goodfoodtrio.co)

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com