Ahad, 21 Oktober 2018

Pelancaran Max Factor Di Malaysia Dengan Kempen #UnlockingRealWoman Bersama Duta Lisa Surihani

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Pertama kali sebenarnya LeYa mendengar jenama kosmetik ni. Tapi rupanya ia dah lama bertakhta di hati peminatnya. Memang teruja lah bila kali pertama kenal dan diberi peluang untuk menghadiri satu majlis pelancaran jenama kosmetik Max Factor di Malaysia pada 10 Oktober lalu di Beauty House Jalan Tangsi, Kuala Lumpur


First sampai, LeYa dah terpesona dengan kecantikan tempatnya. Terdapat beberapa jenis bilik dengan pelbagai kegunaan yang kesemuanya memang cantik dan LeYa teruja tengok.

Kalau korang nak tahu lagi kan, Max Factor ni merupakan jenama keluaran Coty, Inc. Ianya diasaskan pada tahun 1909 sebagai Max Factor and Company oleh Maksymilian Faktorowicz iaitu seorang pakar kecantikan dari Poland. Beliau mempunyai kemahiran dalam movie make-up. Ia sangat terkenal di luar negara dan kini produk Max Factor ini sudah mula masuk ke pasaran Malaysia.



Selain itu, Max Factor juga turut melancarkan #UnlockingRealWoman untuk wanita diluar sana yang diterajui oleh seorang duta besar baru Max Factor Malaysia yang popular iaitu Lisa Surihani.



Bersempena dengan pelancaran itu, jenama itu turut mendedahkan kempen #UnlockingRealWoman dengan kerjasama sekumpulan wanita yang berpengaruh seperti Kavitha Sidhu, Ling Oo, Raja Nadia Sabrina dan duta besar baru Max Factor Malaysia, Lisa Surihani.

Menurut Pink Fong, keperibadian Lisa mempamerkan hubungan dengan jenama yang akan turut membawa inspirasi baru dan membantu menterjemahkan visi jenama yang baru diposisi semula. Kisah hidupnya juga ada kaitan dengan kempen #UnlockingRealWoman, yang menjadikan ia perkongsian lebih menarik. 


Wanita sangat berkuasa dalam hak mereka sendiri tetapi sering dipegang pada satu piawaian yang sangat tinggi, di mana ia dijangka dapat menjalin pelbagai peranan, cemerlang dan menjadi lebih sempurna sepanjang perjalanan meletakkan segala halangan di hadapan mereka. #UnlockingRealWoman berusaha untuk meneroka pelbagai peranan yang dimiliki setiap wanita dalam keluarga, masyarakat dan industri bagi meraikan kekuatan mereka, kebolehan yang unik dan potensi tanpa had. Pada akhir kempen ini, ia membantu meraikan wanita dan pengalaman hidup mereka lebih kuat dan memberi peringatan tentang sebuah keindahan yang tidak melampaui batas jantina.



Lisa, Kavitha, Raja Nadia dan Ling merupakan lambang kepada semua wanita yang ada. Dengan kejayaan yang diperolehi, ia terus memberikan peranan dan harapan kepada masyarakat sebagai tokoh masyarakat, ibu dan isteri. Mereka masing-masing mempunyai aspirasi tersendiri dan terus memperkasakan tanggungjawab dan komitmen kepada keluarga dengan meneruskan cita-cita mereka.


Lisa yang mempunyai kerjaya yang berjaya dalam industri hiburan sejak muda lagi tetapi seringkali ingin menjadi seorang penari. Manakala Raja Nadia yang merupakan seorang blogger berjaya dan pengasas label fesyennya sendiri tetapi di belakang gaya hidupnya yang sangat sibuk, dia bercita-cita untuk menjalani kehidupan yang lebih baik dan sihat. Karier Kavitha sebagai duta Milo ketika usia 15 tahun sebelum bertolak ke Paris untuk mengejar karier permodelannya tetapi impiannya ingin menjadi penyanyi. Kemudian, Ling, seorang pereka perhiasan dan geomologist bekerja keras setiap hari untuk memulakan kehidupannya tetapi dia sering merindui untuk membina sebuah keluarga dan menjadi suri rumah. Jadi, jom kita ikuti 4 tokoh wanita yang kelihatan di mata awam ini membuka kunci impian dan aspirasi mereka kepada keluarga terdekat mereka.






Max Factor turut bekerjasama secara eksklusif dengan Watsons dalam membawa seni warisan dan jenama solekan ini ke Malaysia dan boleh didapati di kedai dan kedai online Watsons terpilij di seluruh negara.

"Ini merupakan satu peristiwa penting bagi kami untuk bersaing dengan jenama solekan antarabangsa yang terkemuka yang telah ditubuhkan pada awal abad ke-20 dengan nilai warisan yang hebat. Max Factor memang selaras dengan nilai-nilai kami kerana kami sentiasa berusaha untuk menyediakan pelanggan dengan pelbagai pilihan. Dengan kerjasama ini, kami sangat berharap dapat memberi maklumbalas yang terbaik dan lebih positif," kata Caryn Loh, Pengarah Urusan  di Watsons Malaysia.


Dalam sambutan kempen #UnlockingRealWoman, jenama itu turut memberi penghormatan kepada wanita yang mana di The Max Factor Beauty House, wanita diberi penghormatan kekuatan secara unik, identiti dan aspirasi melalui 7 bilik yang berbeza iaitu Her Patio; Her Living Room; Her Dining Room; Her Bathroom: The Virtuous Room; Her Bedroom; Her Powder Room and Her Gallery Room yang masing-masing dihiasi dengan simbol inspirasi dan kebudayaan tersendiri.

Walaupun wanita mahu diakui sebagai melebihi peranan had jantina mereka, tetapi mereka masih menghargai apa yang penting seperti keluarga, rakan, kerjaya dan kehidupan peribadi. 



Maklumat lanjut, boleh layari seperti yang tertera di bawah:

Website

Facebook

Instagram


4 ulasan:

  1. Rugi tak pergi hari tu... Kalau tak boleh bergambar dgn Lisa

    BalasPadam
  2. lisa semakin cantik.
    kembali comel mcm zaman anak dara.
    ari tu dia & yusry berlakon drama.
    alahai. cantik!!!
    sesuai la jadi duta max factor.

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com