Isnin, 13 Februari 2023

Bang Kandar - Nasi Kandar Melayu Utara Terbaik dan Awesome di Kuantan

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Hai korang... Jika korang ke Kuantan dan mencari nasi kandar sedap di Kuantan, jom LeYa kongsikan dengan sebuah restoran nasi kandar terbaik di situ. 

Kebanyakan nasi kandar yang kita tahu hampir kesemuanya terdapat di restoran mamak. Tapi di restoran ni ianya adalah satu-satunya nasi kandar melayu di Kuantan. Tempat makan ni adalah tempat makan yang korang wajib cuba bagi kaki makan macam LeYa. Hehehe...


Bang Kandar - Nasi Kandar Melayu Utara

Restoran Bang Kandar mula ditubuhkan pada tahun 2021 dan terletak di Indera Mahkota 8 serta sangat terkenal dalam kalangan orang-orang Kuantan. Ia menjadi tumpuan ramai terutama di waktu makan tengah hari.

Apa yang menarik di Restoran Bang Kandar ia memfokuskan kualiti nasi kandar itu sendiri agar dimasak dengan sempurna mengikut citarasa peminat nasi kandar bersama pilihan lauk yang sering menjadi tumpuan seperti ayam goreng berempah, daging masak hitam, kari sotong, kari daging dan kari ikan. Ditambah pula kuah campur yang enak pasti menaikkan lagi selera korang.

Restoran Bang Kandar sangat berpegang teguh kepada kualiti dan identiti mereka iaitu nasi kandar sebagai signature mereka. Dengan sepinggan penuh nasi dan padanan hidangan kegemaran korang, ia sebenarnya mencipta hidangan yang lengkap dan sihat.

Selain itu, korang juga boleh mencuba pelbagai desserts yang disediakan di situ seperti kek-kek, biskut dan manisan-manisan lain.



Paling syok sekali sudah tentu harganya sangat berpatutan. Dapat pula ayam goreng besar, kuah banjir, pilihan lauk pun dalam portion banyak, memang puas hati. Dah lah sedap, banyak dan berbaloi-baloi!

Sama seperti nasi kandar lain, pastikan korang datang seawal 11.00 pagi untuk beratur dan mendapatkan makanan. Risau kalau korang lambat, lauk pun habis. Rugi tau kalau tak dapat rasa nasi kandar melayu terbaik dan sedap ni!

Alamat
No B-166, Ground Floor, Lorong IM 8/33,
Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang

Waktu Operasi
11.00 Pagi - 7.00 Malam 
Buka setiap hari kecuali Selasa

Telefon
013 - 973 8156

Selamat menjamu selera semua!!!

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com