Sabtu, 10 September 2022

Santai Hujung Minggu Tonton Pementasan Teater Muzikal Upin & Ipin - Pin Pin Pom!

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Hai korang... LeYa berhujung minggu pada Sabtu lepas dengan menonton sebuah Teater Muzikal Upin & Ipin - Pin Pin Pom! di Plenary Hall, Kuala Lumpur Convention Centre, KLCC. Teater Muzikal ini menampilkan maskot Upin, Ipin dan kawan-kawan dalam pengembaraan sebuah dunia penuh magik, "Pin Pin Pom!".

Penganjuran teater ini adalah disebabkan sambutan yang sangat menggalakkan pada pementasan Teater Muzikal Upin & Ipin pada 10 tahun yang lalu. Teater muzikal kali ini menampilkan pengisian yang berbeza dalam lakonan dan aksi kostum Upin, Ipin serta kawan-kawan ketika mengembara di dunia penuh magik, "Pin Pin Pom!". Teater ini juga menggunakan teknologi terkini seperti teknik kesan khas, efek pencahayaan dan penggunaan LED skrin bagi memberikan impak yang luar biasa kepada pementasan untuk menarik minat penonton terutama anak-anak.


LeYa sangat teruja ya bila masuk sahaja ke dalam dewan plenary KLCC yang besar dan lengkap dengan sound system yang terbaik. Tak rasa 1 jam pun duduk di situ menonton teater muzikal Upin & Ipin ni. Rasa macam kejap je dah habis. Memang menyeronokkan dan terhibur dengan gelagat dari watak-watak Upin, Ipin dan kawan-kawan. 

Pementasan yang penuh dengan aksi mendebarkan serta mencuit hati membuatkan LeYa santai dan chill ketika menontonnya. Lagu-lagu yang didendangkan pun menghiburkan dan kedengaran anak-anak di dalam dewan turut menyanyikan bersama-sama. Memang meriah! 

Oh ya! Hampir terlupa LeYa nak memperkenalkan watak baru yang dibawa khas untuk Teater Muzikal Upin & Ipin - Pin Pin Pom! ni Selain Upin, Ipin dan kawan-kawan, watak Nenek Kebayan turut dimunculkan di pementasan teater sesuai dengan lakonannya.

Sinopsis Teater Muzikal Upin & Ipin - Pin Pin Pom!

Upin dan Ipin secara tida ksengaja telah terjumpa dan membawa pulang Batu Delima Sakti milik Nenek Kebayan. Nenek Kebayan sebenarnya sudah mempunyai niat jahat untuk menakluki dunia magik dengan menggunakan kuasa yang ada pada Batu Delima Sakti itu. Namun, dek kerana Batu Delima Sakti itu ada pada Upin dan Ipin, makanya Upin dan Ipin bertukar menjadi pahlawan magik dan menentang nenek kebayan.

Berjayakah Upin dan Ipin menghalang niat Nenek Kebayan dan melindungi dunia magik serta Kampung Durian Runtuh?

Ulasan Teater Muzikal Upin & Ipin - Pin Pin Pom!

Sebuah pementasan yang cukup menghiburkan dan tidak terlalu berat untuk difahami oleh kanak-kanak. Jalan cerita yang santai walaupun ada aksi-aksi yang mendebarkan. Latar belakang pementasan sangat menarik dan ceria, latar bunyi juga jelas dan pencahayaan yang cukup untuk LeYa katakan pada pementasan Teater Muzikal Upin & Ipin - Pin Pin Pom! kali ini. 

Permulaan babak bagaimana Upin dan Ipin berjumpa Batu Delima Sakti dan menyelesaikan masalah dengan penuh keberanian menentang Nenek Kebayan. Di sinilah kita as parent perlu mendidik anak-anak kita lebih berani, berdaya saing dan kreatif untuk mencari idea bagi menyelesaikan sesuatu masalah. 

Penerapan nilai murni yang ditunjukkan seperti keberanian, kreatif, bekerjasama dengan kawan-kawan dan kerajinan patut dipupuk dari kanak-kanak lagi untuk membentuk jati diri yang lebih cemerlang, gemilang dan terbilang untuk keluarga, bangsa dan agama.



Overall, LeYa berpuas hati dan terhibur menyaksikan pementasan Teater Muzikal Upin & Ipin - Pin Pin Pom! ni. Terima kasih LeYa ucapkan buat Les' Copaque Production kerana telah berjaya menghasilkan satu pementasan teater yang sangat menarik.

 

6 ulasan:

  1. Assalamualaikum Wr Wb. Tuan / Puan, Abang / Akak
    Kami dari Primera Trans Bandung, penyedia layanan Transportasi Wilayah Bandung - Jakarta dan sekitarnya
    Jom cuti2 Bandung,
    284 RM/ kepala
    4 Hari 3 Malam
    Murah tapi tak murahan..
    harga budget service 5 star...
    Nak pegi mana mana oun boleh, no rule, asal customer senang 😉

    sudah masuk sekali
    ✅ Hotel 3 star berhampiran cihampelas shoping mall
    ✅ Bilik deluxe, satu bilik untuk 2 orang
    ✅ Tea maker dalam bilik
    ✅ Makan pagi
    ✅ Airport transfer
    ✅ Transport untuk tour 4 hari
    ✅ Supir yang ramah dan berpatutan
    ✅ Minyak
    ✅ Tol
    ✅ Parking
    ✅ No tipu tipu
    ✅ Kereta with good aircon

    whatsapp admin jangan lupa
    +6285318490001
    email : primeratrans@gmail.com
    facebook : https://www.facebook.com/primeratransbandung/
    instagram : https://www.instagram.com/primera_trans/
    google maps : https://goo.gl/maps/aDcWqUCybVxkMfe2A
    website : https://primeratrans.blogspot.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak beriklan di Blog LeYa, boleh email dahulu ke anagurlz87@gmail.com

      Padam
  2. Menarik. Lama dah tak pergi event macam ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sangat menarik... rasa terhibur dengan gelagat Upin, Ipin dan kawan-kawannya

      Padam
  3. Balasan
    1. 3 & 4 Septermber hari tu. Tapi dengarnya nanti akan ada lagi kot

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com