Sabtu, 27 Ogos 2022

Me'nate Steak Hub Perkenalkan Menu Istimewa Merdeka Meat Fiesta 2022 Bersempena Hari Kemerdekaan

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Sambutan hari kemerdekaan semakin menghampiri negara kita. LeYa pasti ramai dalam kalangan korang sedang tercari-cari lokasi meraikannya bersama rakan-rakan mahupun keluarga. Jom LeYa bawa korang untuk menikmati menu istimewa yang dibawakan khas oleh Me'nate Steak Hub.

Menu Istimewa Merdeka Meat Fiesta 2022

Menerusi kerjasama dari Tourism Malaysia, Me'nate Steak Hub telah melancarkan kempen Merdeka Meat Fiesta 2022 sebagai usaha memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia dalam menyemarakkan semangat patriotik kepada negara menjelang Hari Kemerdekaan. Majlis pelancaran ini telah diadakan serentak dengan pembukaan besar-besaran cawangan ke-10 Me'nate Steak Hub di The Curve, Mutiara Damansara yang mana ia merupakan cawangan pertama yang dibuka dalam pusat beli-belah.

Majlis Pelancaran Merdeka Meat Fiesta 2022

Me'nate menampilkan Merdeka Meat Fiesta 2022 bagi menggalakkan penggiat industri dan orang ramai untuk mempamerkan budaya dan tradisi secara terbuka sempena sambutan gemilang kemerdekaan tahun ini. Ini kerana pada tahun 2022 ini merupakan tahun pertama peralihan ke fasa endemik.
YBrs. Encik Iskandar Mirza Mohd Yusof, Pengarah Kanan Domestik & Acara Tourism Malaysia berkata, "Sungguh teruja melihat jenama tempatan seperti Me'nate membawa budaya tempatan kita dengan bangga dan secara kreatif menggabungkan hidangan tempatan dalam menu mereka sempena musim Merdeka ini. Saya berpendapat, ini merupakan cara terbaik untuk menzahirkan semangat patriotik seseorang dan saya ingin mengucapkan terima kasih kepada mereka kerana melaksanakan inisiatif ini sebagai peneraju industri terkemuka dalam memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia demi melahirkan semangat patriotisme, dengan cara mereka sendiri. Inisiatif ini bukan hanya untuk meningkatkan semangat semasa Merdeka sahaja, tetapi dasarnya memacu penyediaan dan makan makanan yang baik untuk segmen pelancongan dengan menggambarkan keindahan Kemerdekaan Malaysia kepada dunia melalui media sosial dan sebagainya."
Majlis Pelancaran Merdeka Meat Fiesta 2022

Menu Istimewa Merdeka Meat Fiesta 2022 

Jadi, jom ikuti LeYa untuk lihat hidangan istimewa Merdeka Meat Fiesta 2022. Me'nate menampilkan menu seperti Malaysian Daging Bakar, Merdeka Fried Quail dan Lamb Jalur Gemilang yang digandingkan dengan beberapa sos istimewa Malaysia. Rasanya pun LeYa amat menggemarinya.

Lamb Jalur Gemilang

Malaysian Daging Bakar

Merdeka Fried Quail

Oh ya! Korang jangan dilupakan juga kepada minuman yang turut disesuaikan dengan tema seperti Kopi Tarik 65, Teh Tarik 1957, Bandung Bunga Raya dan Soda Kebangsaan. Hidangan bertemakan Merdeka ini korang boleh dapatkan di semua cawangan Me'nate Steak Hub di seluruh negara sehingga 16 September 2022.

Teh Tarik 1957 & Kopi Tarik 65

Soda Kebangsaan & Bandung Bunga Raya

Dalam kita menuju era dunia yang semakin berkembang pesat, makanan amat memainkan peranan penting dalam menghubungkan masyarakat daripada budaya, latar belakang dan etnik yang berbeza sejak dari dulu lagi. Jadi, tidak hairanlah Me'nate melancarkan kempen ini agar kita semua dapat menikmatinya di samping mengekalkan tradisi tempatan ke persada dunia.

Majlis Pelancaran Merdeka Meat Fiesta 2022

Overall, LeYa memang sangat suka dan ternyata dagingnya segar dan sangat sedap. Kalau korang nak tahu lagi Me'nate turut menawarkan tawaran menarik menerusi Merdeka Meat Fiesta 2022 dengan memberi diskaun 20 peratus untuk semua hidangan daging bermula 20 Ogos sehingga 31 Ogos 2022. Apa tunggu lagi? Korang kena lah grab laju-laju ye!

 
Tawaran Diskaun 20% Merdeka Meat Fiesta 2022

Untuk maklumat lanjut, boleh layari laman media sosial di bawah:

Website

Instagram

Facebook

Twitter

Menu Istimewa Merdeka Meat Fiesta 2022

Coffee Art Caricature

Turut hadir, Farah Ann - ahli gimnastik negara

6 ulasan:

  1. Nampak menarik la menu sempena merdeka ni...bleh la try kat cawangan Seremban

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeah... Memang menyelerakan. Silalah dapatkan segera ye... Limited ni taw

      Padam
  2. Lama tak makan kat sini.. semua sedap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah... Memang sedap. Apa tunggu lagi? Jom grab tawaran ni cepat²

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com