Rabu, 6 Januari 2021

Staycation Di Vivanta by Taj, Rebak Island Resort, Langkawi Bersama Keluarga

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Rasanya belum terlewat untuk LeYa ucapkan Selamat Tahun Baru 2021 buat rakan-rakan dan pembaca Blog LeYa ni. Terima kasih kerana hingga saat ini LeYa mampu dan masih boleh menulis untuk tatapan dan carian informasi kepada semua yang memerlukan.

Minggu terakhir bulan Disember 2020 lalu, LeYa dan keluarga telah menginap dan berehat di Vivanta By Taj Rebak Island Resort, Langkawi. Ia terletak di Pulau Rebak dan memerlukan untuk naik bot laju ke situ. Ini adalah kunjungan pertamaku ke Rebak Island tersebut. Memang rasa teruja untuk melihat keindahan yang ada di sana.

Bertolak dari Port Dickson lingkungan jam 10.30 malam. Yelahhh, kalau gerak awal boleh tiba awal kan. Sedang-sedang elok kami tiba di Perlis seawal 5.00 pagi. Dan kami menuju ke rumah saudara kami yang berada di sana. Malangnya kami dapat tahu yang tiket feri ke Langkawi melalui jeti di Kuala Perlis hanya ada dua sahaja iaitu kira-kira jam 11.30 pagi dan 2.30 petang. Jadinya, kami berhuhu dahulu di rumah saudara. Rehat, Mandi dan Makan-Makan dulu. Hehehe...

Dah siap refresh, apa lagi perjalanan diteruskan ke Pulau Langkawi dengan feri trip pertama di Jeti Kuala Perlis. Ini kerana kami nak cepat-cepat sampai di resort tersebut. Rugi weeyyyhhh kalau buang masa macam tu je. Haha...

Okay sampai juga di Private Island Resort Langkawi iaitu Vivanta by Taj. Tak silap sampai masa tu dah petang. Urusan check-in pun dah meleret sampai jam 3.00 petang. Jadinya, petang tu sempat jalan-jalan yang berdekatan je.




Sangat safety dan privacy ye Vivanta by Taj ni. Sebab tu lah masa booking dan check-in tu agak banyak cekadak sikit. Tapi memang terbaiklah dan bagi LeYa sangat ok la kan. Kalau tak banyak songeh nanti, habis reputasi resort ni.


Sangat cantik ye guys! Harganya pun cantik juga. Untuk penginapan LeYa ni merupakan Premium Suite Garden View yang berharga sekitar RM700* semalam. Agak pricey sedikit tapi mujur penginapan ni ditaja oleh adik LeYa dan isterinya sebagai hadiah untuk LeYa dan Mr. Otomen Taro berserta Ibu dan Ayah. Alhamdulillah... Terima kasih diucapkan. Semoga rezeki berlimpah ruah untuk tahun 2021 ini. Memang sangat selesa, luas dan cantik.

Settle check-in dan tour bilik penginapan, apa lagi kami pun menuju kolam renang yang ada di situ. Aktiviti santai petang yang wajib dilakukan bila bercuti. Hahaha.... Maklumlah masing-masing selama ni semuanya bekerjaya. Inilah peluang untuk rehat dan refresh kan diri, badan dan minda.

Keesokannya. LeYa dan Mr. Otomen Taro memanjangkan lagi langkah meronda pulau tersebut sambil Mr. Otomen memancing di laut. Bangun pagi dengan penuh suasana tenang menghadap Laut Andaman yang bertentangan dengan Romantic Moon Deck berserta pergunungan di daratan Langkawi memang memberi kesegaran untuk memulakan life hari tersebut!

 

So, itu je lah aktiviti kitorang selama 3 hari 2 malam di Vivanta by Taj Resort, Pulau Rebak. Teroka kehijauan dan kedamaian di Pulau Rebak memang sangat mempesonakan. Actually, banyak aktiviti ada yang korang boleh try bila bercuti kat sini. Antaranya, berkayak, jungle trail, belajar memasak dan berbasikal. Confirm korang balik semula ke rumah akan lebih rasa semangat untuk memulakan kembali rutin harian seperti bekerja dan lain-lain kerja. Gitewww!

 

Apa-apa pun #StaySafe dan #KitaJagaKita kerana pandemik Covid-19 masih belum reda. Amalkan gaya hidup sihat, cuci tangan atau guna hand sanitizer, pakai mask, InsyaAllah kita semua mampu mengurangkan gejala penularan pandemik ni. Next, LeYa dan Mr. Otomen Taro ingat nak serang Johor. Tapi musim banjir ni, ada sedikit risau juga nak bergerak ke sana sini. Jadinya, kita rehat dululah. Dah reda nanti kami jalan-jalan lagi. Hee... 

Okay! Itu je pasal trip ke Vivanta by Taj Rebak Island Resort di Pulau Langkawi. Nanti ada jalan-jalan lagi, LeYa update lagi ye! Hahaha;;;


Vivanta by Taj – Rebak Island Resort
Rebak Island, Langkawi, Kedah 7000 Malaysia
Telephone: +60 49665566

11 ulasan:

  1. cantik bilik..tenang pantai. mcm kena jejakkan kaki jugak ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yezza... Abg Art kena jejak juga tau... Hehehe..

      Padam
  2. omg rindunya langkawi.. jealous sungguh ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak! Janganlah mcm tu.. Nanti boleh pegi ye.. Hee..

      Padam
  3. Besar juga bilik tu.kena la dgn hrga nya kan..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye wak.. Berbaloi dengan kawasannya. Lokasi pun tenang dan tak ramai org sangat

      Padam
  4. Cantik sangat tempat ni Leya, terindu akak dengan Langkawi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa lagi Kak... Kasi terjah la dengan geng blogger JDT... hehe..

      Padam
  5. bestnyaa. kalau naik bot dari jeti chenang ke rebak island berapa caj bot kak?

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com