Rabu, 15 Mei 2019

JOHNSON'S Memperkenalkan JOHNSON'S CottonTouch Yang Baharu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

JOHNSON'S yang merupakan pilihan no. 1 ibu-ibu di Malaysia telah memperkenalkan JOHNSON'S baharu dengan menambahbaik lagi ciri kelembutan dalam rangkaian produknya dengan formulasi Ultra Gentle yang mengandungi 0% paraben, ftalet, sulfat dan pewarna yang dihasilkan tanpa sebarang kerengsaan terhadap kulit bayi dan kanak-kanak kecil yang sedang berkembang.

  
Baru-baru ini LeYa telah menghadiri pelancaran rangkaian produk baharu JOHNSON'S bersama Watsons, salah satu peruncit utama Malaysia sebagai rakan kerjasama mereka. Menurut Encik Prashant Mahalingam, Country Director, Consumer at Johnson & Johnson Malaysia, JOHNSON'S yang baharu bukan sekadar proses formulasi semula, tetapi ia merupakan proses menghasilkan semula rangkaian penjagaan bayi JOHNSON'S secara keseluruhan dari perspektif pengguna atau ibu bapa. Proses ini dhasilkan oleh pengalaman dan pengetahuan yang mendalam  selama 125 tahun berkaitan kulit bayi dan sains pengeluaran.

JOHNSON'S "CottonTouch Top-to-Toe" Bath dan Face & Body Lotion

JOHNSON'S "CottonTouch Top-to-Toe" Bath dan Face & Body Lotion yang baharu merupakan rangkaian baharu kepada bayi baru lahir.  Ini kerana dalam penyelidikan, kulit bayi baru lahir berbeza berbanding kulit dewasa. Kulit bayi baru lahir kehilangan kelembapan dua kali lebih cepat berbanding kulit dewasa. Kulit bayi mudah kering dan boleh mnyebabkan kegatalan dan memberi bakteria dan alergen menembusi kulit bayi dengan mudah. Jadi, bayi baru lahir memerlukan pembersih dan pelembap yang paling lembut untuk melindungi lapisan kulit.


Selain itu, Johnson's CottonTouch yang baharu adalah hipoalergenik yang mana ia merupakan formulasi ringan yang diadun dengan kapas semulajadi untuk menjadikannya sangat lembut pada kulit dan selamat mulai kehidupan hari pertama bayi bagi menggalakkan lebih banyak sentuhan dan interaksi antara ibu bapa dengan bayi. Pembersih dan losyen ini mudah dibilas dan ringan tanpa sisa yang melekit untuk memudahkan ibu bapa memegang bayi dengan sentuhan yang kemas dan yakin.

JOHNSON'S Milk + Rice dan Milk + Oats Wash & Lotion untuk Anak-anak Kecil

Satu lagi rangkaian JOHNSON'S yang sesuai digunakan kepada anak-anak kecil yang sedang membesar adalah JOHNSON'S Milk + Rice dan Milk + Oats. Ketika bayi membesar dan memasuki peringkat anak kecil, mereka mula memiliki kemahiran motor yang membantu untuk meneroka dunia sekeliling. Jadi, kulit mereka akan haus dan lusuh sewaktu merangkak, belajar duduk, berdiri sebelum melangkah untuk berjalan buat kali pertama. Bagi menyokong penerokaan dan pembesaran, rangkaian JOHNSON'S ini mampu mengekalkan lapisan kulit kekal sihat dan terpelihara. Basuhan dan losyen ini sangat sesuai untuk bayi dan kanak-kanak yang aktif dengan kulit mereka yang sedang menjalani kahausan dan kelusuhan setiap hari.



JOHNSON'S Active Kids Shampoo

Rangkaian ketiga ini dirumus khas untuk kanak-kanak berusia 3 tahun dan ke atas. Walaupun kulit kanak-kanak tidak sehalus kulit bayi baru lahir atau bayi satu tahun ke bawah, tetapi tetap kulit mereka masih belum sempurna sepenuhnya. Oleh yang demikian, syampu dewasa tidak sesuai kerana kemungkinan ia kasar atau terlalu kaya untuk kulit kanak-kanak kecil yang masih lembut.


JOHNSON'S Active Kids Shampoo untuk anak-anak kecil dan kanak-kanak dirumuskan supaya lembut berbanding syampu orang dewasa. Rumusan ini memiliki pH yang simban dan disokong oleh pediatrik. Syampu boleh didapati dalam 3 pilihan:

  • Shiny Drops - mengandungi minyak Argan dan protein sutera untuk rambut yang lembut dan bersinar
  • Clean & Fresh - dirumuskan dengan teknologi Active Fresh untuk kesegaran yang berpanjangan
  • Soft & Smooth - mengandungi madu dan pati gandum untuk rambut yang berkilat dan licin.



Menurut Robert Kwon, Associate Director, Scientific Engagement of Johnson & Johnson Asia Pacific, berkata sewaktu pelancaran JOHNSON'S yang baharu, kulit bayi sangat berbeza dengan kulit dewasa. Ia memerlukan pembersihan dan penjagaan yang rapi dan lembut bagi mengelakkan kulit kering, jangkitan bateria dan alergen yang boleh mendatangkan kegatalan.


JOHNSON'S sangat komited dalam memberikan produk terbaik kepada bayi seluruh dunia yang penuh dengan cabaran dan tetap bersemangat membantu para ibu bapa untuk CHOOSE gentle iaitu memberikan produk penjagaan bayi yang paling lembut untuk si manja mereka.



Rangkaian produk penjagaan bayi JOHNSON'S yang baharu boleh didapati di kedai-kedai jualan utama, termasuklah Watsons mulai Jun 2019.


 Untuk maklumat lanjut mengenai JOHNSON'S yang baharu, boleh layari laman sesawang di bawah

Website

Facebook

6 ulasan:

  1. Congratulations Johnson baby Johnson atas product baru mereka..best la kalau ada anak kecik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wangi dan rasa tak melekit pun yg CottomTouch ni. Best

      Padam
  2. suka sangat dgn Johnson's cottontouch...terasa mcm bayi pulak hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha... Boleh je kak kita nak jadi kulit selembut bayi balik.. Pakai hari-hari taw..

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com