Jumaat, 29 Mac 2019

Berseronok Bersama Mermaids Alive Di Sunway Lagoon

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Waves of Fun bersama Mermaids di Sunway Lagoon merupakan satu percutian singkat LeYa kali ini. Baru-baru ini, LeYa dan Otomen Taro berkesempatan bercuti di Sunway Lagoon. Dah lama juga tak ke sana. Terkejut juga bila masuk dan melihat sudah banyak aktiviti yang menyeronokkan. Memang tak cukup satu hari ni untuk explore kawasan yang luas di Sunway Lagoon ni.

Sesampai sahaja kami di Sunway Lagoon, keadaan masa itu masih lagi terkawal. Mungkin dek kehadiran kami yang terlalu awal atau pada ketika itu cuti sekolah belum bermula lagi. Kami pergi lebih awak untuk tidak bersesak dengan pengunjung yang ramai dan beratur yang panjang nanti. Hehehe... Tak tentu arah jadinya nanti kalau dah ramai sangat orang. Jadi, jom ikuti sedikit pengalaman LeYa berseronok bersama Mermaids di Sunway Lagoon!


Waves of Fun bersama Mermaids di Sunway Lagoon

Sebelum tu... Meh kita kenali dulu Siapa Mermaids ni? Sebenarnya Mermaids adalah Ikan Duyung dan lagenda lama yang berabad lamanya serta ia menjadi inspirasi kepada semua tentang 'penampakannya' di lautan yang biru. Jadi, untuk lebih kenali Mermaids, jom bawa anak-anak sempena cuti sekolah yang masih berbaki 3 hari ini untuk merasai pengalaman mandi-manda dan berseronok bersama Mermaid.


Dalam pada berseronok itu, korang juga diberi peluang belajar bagaimana untuk berenang seperti Mermaid. Bermula dari 23 hingga 31 Mac ini, pengunjung berpeluang menikmati pelbagai aktiviti menarik yang berkaitan dengan Mermaid seperti  Meet & Greet Mermaids, Makeover Mermaids dan Berenang bersama Mermaids.

Selain itu, aktiviti-aktiviti lain yang ada di Sunway Lagoon juga boleh korang turut rasai pengalamannya dan berseronok bersama keluarga mahupun rakan-rakan. Korang boleh cuba pergi ke Titan Scuba Asia untuk belajar cara pernafasan di bawah air dengan peralatan skuba (Eksklusif Kanak-Kanak Berumur 5-11 tahun). Dan tidak dilupakan juga untuk mencuba aktiviti lain seperti Mini Golf, Aqua Volley dan Tic Tac Toe yang pasti memberikan keseronokan tidak terhingga sepanjang percutian korang di Sunway Lagoon ini.



Seperti yang kita maklum, trend hari ini difahamkan yang mana Mermaids dijadikan ikon dan inspirasi dalam aspek kehidupan harian seperti fesyen, penggayaan rambut dan juga kepada makanan dan hiasan yang diilhamkan dari Ikan Duyung ini. Jadi, Sunway Lagoon tidak teragak-agak lagi untuk menjadikan Mermaid sebahagian daripada budaya moden dalam penyatuan aktiviti yang ada di sini sepanjang cuti sekolah ini.

Sementara itu, turut diadakan juga sesi Meet & Greeting bersama Clown Walkabout Characters, Kapten Quack & Lady Quack, Spongebob & Patrick di Pirates Overlay!, Teenage Mutant Ninja Turtles (TMNT), Dora The Explorer dan sahabanya serta Boots yang akan membuat penampilan khas kepada semua pengunjung dan berpeluang berswafoto sebagai kenangan yang paling indah di situ.






Pengunjung juga boleh mendapatkan barangan eksklusif Mermaid seperti Rantai Kunci Duyung, T-Shirt Ikan Duyung, Hiasan Ikan Duyung, MER-licious Ice Cream Treat dari I Scoop 4 U dan minuman Ocenie Slushie yang bertemakan Duyung di Chill Lah. Pengunjung yang menyertai ground activities berpeluang memenangi baucar tunai RM30 dari GEM Studio, baucar tunai RM20 dari Havanians dan baucar 50% untuk kursus berenang Mermaid.







Jadi, bersempena dengan Mermaids Alive, Sunway Lagoon memberikan rasa keseronokan bersama keluarga mahupun rakan-rakan dan rasai pengalaman pengembaraan ini dengan Pakej FAMFun atau Pakej 4-Go-Go yang lebih jimat.

Maklumat lanjut, boleh hubungi seperti yang tertera di bawah:-

Talian Telefon
+603 5639 0000

Website

Facebook


6 ulasan:

  1. Balasan
    1. Ye betul tu. Memang seronok. Apa tunggu lagi? Berbaki 2hari ni, sempat lagi tu nak pergi.. Hehe..

      Padam
  2. Balasan
    1. Aah.. Memang seronok. Nanti datang sini, boleh lah rabia berseronok di Sunway Lagoon

      Padam
  3. sempat jugak jadi mermaid ya Leya..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha... Ofcourse..kene ambil kesempatan.. Kihkihkih

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com