Saturday, 24 November 2018

Redakan Panas Badan Dengan Air Penyejuk Badan Cooltopia

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Kita tahu sekarang ni cuaca tak menentu. Kadang panas yang teramat dan kadang pula hujan turun membasahi bumi selebat-lebatnya. Jadi, bila cuaca tak menentu ni, kesihatan pun kenalah jaga dengan betul kan. Kalau tak betul-betul, boleh diserang demam pula nanti. LeYa ingin kongsikan tips untuk meredakan panas badan korang dengan minuman air penyejuk badan Cooltopia dari Cap Kaki Tiga yang dahulunya cukup popular dengan Air Cap Badak, kini boleh didapati dengan perisa buah-buahan. 


Redakan Panas Badan Dengan Air Cooltopia Cap Kaki Tiga

Bila dah kata cuaca panas, tekak automatik akan rasa haus dan kering. Mula lah rasa badan tak bertenaga dan lemah. Lebih-lebih lagi kanak-kanak yang sedang membesar dan memerlukan tenaga yang banyak. Dengan adanya minuman air penyejuk badan Cooltopia ni, LeYa rasakan lebih ceria dan bertenaga setelah meminumnya. Nak-nak pula sekarang ni dah ada 2 perisa buah-buahan yang enak iaitu Guava dan Lychee. Urrrmmmm....memang sedap! 


Minuman perasa buah ini merupakan sebahagian daripada rangkaian air penyejuk badan di bawah jenama Cap Kaki Tiga. Sebagai sebuah jenama turun temurun, Cap Kaki Tiga berpengalaman lebih 80 tahun di dalam pembuatan air penyejuk badan. Jadi, dengan pelancaran minuman air penyejuk badan perisa baharu, ia melebarkan lagi sayap jenama Cap Kaki Tiga ini kepada masyarakat. Dua minuman perisa "Luscious Lychee" dan "Juicy Guava" ini telah mendapat sokongan banyak pihak dan lebih disukai ramai kerana rasanya yang sedap dan berbau wangi buah-buahan. Kanak-kanak apa tah lagi. Pasti menyukainya!




Macam LeYa hari tu LeYa sempat merasa kedua-dua minuman penyejuk badan ni. Rasa dia haruslah sedap lagi-lagi pada ketika itu LeYa memang diserang demam dan tekak pun tengah kering. LeYa lebih meminati perisa Guava sebab rasanya tidak terlalu kuat. Lembut je rasa bila perisa Guava masuk ke laluan tekak ni. Memang nice! Badan pun rasa sejuk je lepas minum air ni.


Tak cukup rasanya kalau korang tak tahu fungsi sebenar air penyejuk badan Cooltopia ni. Jadi, jom LeYa jelaskan serba sedikit tentang air minuman terbaik ini. 

Menyegarkan - Cooltopia berfungsi untuk menurunkan suhu kepanasan badan dan menghilangkan dahaga. 

Berkhasiat - Cooltopia memberikan korang rasa nikmat yang terbaik dari dua sudut berbeza, meningkatkan kesihatan dan juga dalam masa yang sama memberikan rasa sensasi yang segar dari buah-buahan. Ia turut menggabungkan fungsi penyejukan, tidak mengandungi bahan pengawet dan didatangkan dalam dua perisa menarik iaitu "Luscious Lychee" dan "Juicy Guava". Terdapat dalam botol 320ml yang mudah dibawa, ia pasti memberi nikmat kesegaran sepanjang hari.

Setiap Masa - Cooltopia adalah minuman berfungsi yang mampu menyegar dan nikmat rasa buah-buahan. Sama ada korang sedang bersenam atau menikmati makanan, Cooltopia jamin kesegaran untuk memastikan minda dan badan korang kekal cergas. 



Ia direka khas dengan botolnya yang lebih ringan dan mudah dipegang, korang boleh bawa Cooltopia ini ke mana sahaja. Ia boleh didapati di semua farmasi berdekatan, kedai perubatan Cina, kedai serbaguna, pasaraya, pasaraya besar dan kedai stesyen minyak.


Pada yang rasa badan kurang bermaya dan nak demam tu, LeYa cadangkan korang untuk redakan panas badan dengan Air Minuman Penyejuk Badan Cooltopia - Cap Kaki Tiga ni. Selamat mencuba!

Untuk maklumat lanjut:

Reaksi kOrang:

10 comments:

  1. wahhh kalau jumpa ni nak beli lah!

    ReplyDelete
  2. Ok ni menarik. Ada pilihan 2 perisa skrg. Boleh cuba nanti.

    ReplyDelete
  3. Air cap kaki tiga ni macam bff da dulu. Asyik demam je haha dan stok air penyejuk badan ni memang sentiasa ada je kat rumah. Sekarang ni antibodi da kuat sampai lupa da berapa lama tak beli air cap kaki tiga ni.

    ReplyDelete
  4. menarik ni..... dulu2 selalu jugak minum ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul... Sekarang ni dah ade 2 perisa buah lagi. Sedap

      Delete

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com