Khamis, 23 Ogos 2018

Aplikasi Cannis Tawar Pelbagai Fungsi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Satu aplikasi telah dilancarkan di Kuala Lumpur baru-baru ini yang mana ia menggabungkan e-dagang, diskaun membeli-belah dalam talian, penyiaran secara langsung dan blockchain, juga media sosial yang meliputi asas harian seperti makanan, minuman, hiburan, pakaian dan merangsang model perniagaan serta memacu gelombang baharu dalam aplikasi peranti mudah alih hari ini.

NIMPMOS Sdn Bhd yang merupakan sebuah syarikat dari Malaysia telah melancarkan satu aplikasi dikenali CANNIS bertujuan mewujudkan platform bersepadu dan menggalakkan perkembangan serta pembangunan perniagaan perkhidmatan aplikasi media sosial yang diadakan di Setia Alam Convention Centre, Selangor. Acara ini telah mengumpulkan ribuan hadirin dan dirasmikan oleh The Royal Selangor, HRH Tengku Puteri Datuk Paduka Seri Hajah Zahariah Binti Almarhum Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah. Jom ikuti kisah LeYa tentang aplikasi menarik ini.


Cannis berpengkalan di Kuala Lumpur, Malaysia dan mempunyai beberapa pejabat di Taipei, Guangzhou, Hong Kong, Pulau Pinang dan pasukan teknikal di Hangzhou. Ia merupakan sebuah aplikasi yang menjanjikan kejayaan pada tahun 2018 ini.

Pengerusi Cannis Group, Puteri Mahkota Duli Yang Maha Mulia, kekanda Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Al-Haj telah membantu beratus-ratus syarikat terkenal dengan pengalaman latihan korporat yang berpengalaman. Naib Pengerusi, Tan Sri Ong Tee Kiat dan Ketua Pegawai Eksekutif iaitu Datuk Dr. Azman Chin.

Menurut Ong Tee Kiat, pertumbuhan pesat pengguna media sosial China, kadar penembusan telah meningkat dan kebangkitan blockchain telah membatalkan industri semasa dan operasi sosial. Blockchain, kebijaksanaan dan Internet adalah antara tiga teknologi teratas yang China perlu perkukuhkan.






Sejak Mac tahun ini, Cannis App telah memperoleh beberapa syarikat teknologi, termasuk Internet, permainan dalam talian, peranti mudah alih dan analisis data besar, serta menjadi Rakan Google. Sebagai tambahan kepada kelajuan baca APP, keselamatan sistem ditingkatkan. Ketua Pegawai Eksekutifnya, Dato Azman Ching berkata, "Cannis adalah platform penyepaduan peminat pertama di dunia. Orang ramai tidak perlu memuat turun beberapa aplikasi, selagi mereka memiliki Cannis APP, mereka dapat memenuhi semua permintaan peminat untuk semua tujuan.

Cannis App mempunyai tujuh fungsi yang popular pada peranti mudah alih termasuk siaran langsung dalam talian, e-commerce, permainan dalam talian, video pendek, sosial media, discounted shopping dan pembayaran secara digital. Ia akan mengumpul lebih daripada 10,000 pengguna dalam tempoh 24 jam.



Menurut Azman lagi, falsafah Cannis "u think it, we built it" merupakan fungsi aplikasi yang paling menyeluruh dan mewujudkan persekitaran ekologi yang paling sesuai untuk perusahaan serta mengumpulkan data pengguna secara global bersama-sama.

Cannis bukan sahaja sesuai digunakan oleh golongan muda malah sistem pembayaran yang dibuat boleh digunakan di 140 buah negara di seluruh dunia terutama Asia Tenggara. Di China, nilai pasaran penjualan kedai dan pendapatan pengiklanan pemasaran yang dikendalikan oleh penyiaran secara langsung telah melampaui industri filem.




Sehingga akhir tahun 2017, bilangan pengguna media sosial di China sahaja telah mencapai 1 bilion, dengan pangkalan pengguna media sosial paling aktif di dunia dengan kadar pendaftaran yang dicatatkan bandar pertama dan ketiga adalah setinggi 95%. Pada masa yang sama, orang menghabiskan sejumlah 110 bilion minit di laman media sosial, mewakili 22% daripada semua tempoh penggunaan dalam talian. Pemasaran rangkaian sosial keseluruhan di China dan dunia telah menunjukkan trend pertumbuhan pesat.

Ia dijangkakan bahawa saiz pengiklanan rangkaian sosial China akan meningkat kepada 81.78 billion yuan menjelang 2019 dan pasaran untuk media sosial berkembang pesat.


Bagi pengguna telefon pintar Android, korang boleh terus dapatkan aplikasi mudah alih ini dengan hanya muat turun di Google Play Store. Manakala, bagi pengguna IOS, ia masih belum boleh dimuat turun. Selain itu, korang juga boleh dapatkan di laman web http://api.ickapay.com/download/index.html

Maklumat lanjut, layari seperti yang tertera di bawah

Website

Instagram

Facebook

4 ulasan:

  1. terbaek.. nampak menarik app ni :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul... Ia memang menarik kerana mempunyai 7 fungsi dalam 1

      Padam
  2. Mmg bagus ada aplikasi mcm ni. Sesuai dgn peredaran zaman dan kemajuan teknologi. Sgt memudahkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul... Apps 7 dalam 1.. Xpayah dah banyak2 apps

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com