Isnin, 11 Disember 2023

Santai dan Bermalam di Payo Campsite, Johol, Negeri Sembilan

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Berkhemah atau camping menjadi trend percutian masa kini. Ditambah pula dengan kewujudan campsite atau tapak perkhemahan yang semakin banyak pilihan untuk geng-geng camper.

Bagaikan 'ketagih' dengan aktiviti sebegini berserta dengan adanya peralatan yang lengkap, LeYa pasti dalam kalangan korang tak senang duduk bila tiba hujung minggu. Pasti ada sahaja tempat baru yang korang akan pacak khemah. Kadang tu tak lama mana pun bermalamnya, cukup sehari dua pun sudah memadai. Lepas gian orang putih kata. Hehehe...

Kebiasaannya, tapak-tapak perkhemahan yang ada mempunyai keistimewaan yang tersendiri. Ada yang dekat dengan sungai, ada yang mempunyai pemandangan gunung-ganang, tasik, laut dan banyak lagi. Kemudahan yang diberikan juga lengkap bagi memudahkan para camper untuk memilih lokasi campsite pilihan mereka.

So, korang yang dah takde idea nak buat apa weekend dan cuti sekolah ni? Tiap-tiap minggu asyik cafe hunting je. Apa kata korang try nikmati makan malam korang di bawah cahaya bulan. Jom LeYa kongsikan port camping menarik di Payo Campsite, Johol, Negeri Sembilan.

Sekiranya korang ingin merasai pengalaman berkhemah di tepi sungai, inilah lokasi yang korang patut terjah. Jarak tapak perkhemahan dari Kuala Lumpur hanya mengambil masa 1 jam lebih dan pastinya berbaloi untuk diterokai.

Untuk pengetahuan korang lagi, Payo Campsite merupakan sebuah tapak perkhemahan yang masih baru dan terletak di Pekan Rengoh, Johol, Negeri Sembilan. Masuk sahaja ke kawasan tapak perkhemahan ini, korang akan disajikan dengan beberapa khemah yang telah siap dipasang oleh para pengunjung.

Air sungai yang jernih pastinya membuatkan korang tenang untuk berehat di sini. Paras airnya juga cetek dan pastinya sesuai untuk kanak-kanak bermain. Terdapat beberapa kemudahan yang disediakan di tapak perkhemahan ini seperti ruang solat terbuka, 2 bilik air dan bilik mandi, 3 ruangan mandi di luar serta tempat parkir kereta yang luas.

 

Di tapak perkhemahan ini juga terdapat kebun buah. Jika korang penggemar buah durian dan kena pada musimnya, korang bolehlah menikmati buah durian sebanyak yang korang mahukan. Memang sangat berbaloi!

 
 

Santai dan Makan Tengahari Di Payo Campsite

Nak dijadikan cerita, LeYa time ni tak berkesempatan nak bermalam di sini. Tapi menariknya dapat menikmati makan tengahari dengan kawan-kawan di bawah pohon pokok yang teduh dengan pemandangan nan hijau yang mendamaikan. Memang feeling habis... Pelbagai menu kampung disediakan sangat menarik dan semuanya lazat-lazat belaka.

 

Alhamdulillah... Kenyang perut kami menikmati makanan yang disediakan. Selesai makan, kami bersantai di tepi sungai dan menunaikan solat di ruang solat yang disediakan. 

Suasana Malam Di Payo Campsite

Korang yang ingin bermalam di sini, pasti nak tahu suasana di waktu malam di sini kan? Nah! LeYa kongsikan pemandangan malam di Payo Campsite yang sangat cantik.

 
 
 

Jom Bermalam Di Payo Campsite

Sekiranya korang ingin merasai pengalaman bercamping, korang boleh bermula di sini. Keadaan camping yang dilengkapi dengan pelbagai kemudahan pastinya memberikan korang keselesaan walaupun sedang bercamping. Harga yang ditawarkan juga tidaklah begitu mahal. Cuma RM50 sahaja. 

Sejujurnya LeYa agak sedikit terkilan sebab tidak dapat merasai pengalaman bermalam di Payo Campsite ini disebabkan kekangan masa. But one fine day, LeYa akan datang sekali lagi untuk merasai pengalaman bermalam di sini.


Untuk sebarang tempahan dan pertanyaan lanjut, boleh hubungi :

Lokasi
Kampung Payo, Rengoh, Johol, Negeri Sembilan, Malaysia

Telefon
📱010-4261003

Facebook

TikTok

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com