Isnin, 27 Februari 2023

Review Filem Sumpahan Syaitan

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Baru-baru ini LeYa berpeluang menyaksikan tayangan perdana filem Sumpahan Syaitan yang telah diadakan pada 23 Februari 2023 di DADI Cinema Pavilion Kuala Lumpur.

Filem Sumpahan Syaitan merupakan filem arahan Roy Krishna, terbitan D-Bay Film Factory & Redfiress Film Production. Filem ini adalah sebuah filem seram komedi yang dibarisi pelakon-pelakon hebat seperti Dato' AC Mizal, Dato' Jalaludin Hassan, Farid Kamil dan ramai lagi termasuk kumpulan lawak Senario.

Filem
Sumpahan Syaitan

Pengarah
Roy Krishna

Genre
Seram Komedi

Pelakon
Farid Kamil, Dato' AC Mizal, Dato' Jalaudin Hassan, Nynaa Harizal, Saiful Apek, Azlee Senario, Pak Ya Sepahtu, Yassin Senario, Epy Kodiang, Syaiful Zero, Amai Kamaruddin, Arin Raja Lawak, Adam Shahz, Azlan Komeng, Kenji Sawahii & ramai lagi

Penerbit
D-Bay Film Factory & Redfiress Film Production

Tarikh Tayangan (Malaysia, Singapura & Brunei)
02 Mac 2023

Sinopsis Filem Sumpahan Syaitan

Filem ini mengisahkan tentang Sam (Farid Kamil) yang diperdaya untuk membuat pelaburan MLM yang dikendalikan oleh Ray (Adam Shahz). Sam terpaksa meminjam wang dengan seorang peminjam wang yang ganas iaitu Branco (Dato' Jalaludin Hassan).

Malik (Dato' AC Mizal) tidak bersetuju dengan cadangan itu. Namun, Sam tetap dengan pendiriannya untuk terus meminjam wang itu dan yakin yang bisnes dibuatnya berjaya memberi pulangan lumayan.

Setelah Sam menyedari beliau ditipu dari pelaburan MLM, Sam membawa keluarganya berjumpa Malik untuk melarikan diri dari Branco. Malik telah mengarahkan Sam & keluarganya pergi ke sebuah hotel lama yang baru dibelinya untuk menyembunyikan diri.

Sam, isterinya (Nynaa Harizal) dan anaknya, Angel (Lala) disambut baik oleh pekerja hotel ketika sampai di sana. Namun, selepas Sam memulakan operasi di hotel tersebut, pelbagai kejadian aneh berlaku di hotel tersebut. Rupa-rupanya hotel itu telah di sumpah oleh syaitan yang pernah dipuja pada satu ketika dulu.

Apakah yang akan terjadi kepada Sam dan keluarganya?

Adalah Branco berjaya mendapatkan kembali wangnya?

Di sebalik kisah seram, pasti ada juga kisah komedi yang perlu korang saksikan. Filem ini bakal ditayangkan di seluruh pawagam termasuk Brunei dan Singapura bermula 02.03.2023.

Review Filem Sumpahan Syaitan

First impression bila selesai tonton filem ni, memang banyak plot twist yang digambarkan. Lagi-lagi kita tahu ada lakonan hebat dari Dato' AC Mizal, Dato' Jalaludin Hassan, Farid Kamil dan barisan pelawak tanah air. 

Kali ni, Dato' AC Mizal menampilkan watak serius yang sememangnya berbeza dari watak sebelumnya yang lebih memainkan watak komedi. Lakonan Dato' Jalaludin Hassan juga amat berbeza dalam filem ini yang turut memainkan watak serius sebagai Branco.

Dari segi komedi, LeYa memang boleh bagi 4 bintang sebab LeYa jamin korang tidak kering gusi menonton filem ini. Namun, dari segi cerita seramnya pula, agak kurang menyerlah dan grafik CGI nya juga perlu diperbaiki lagi. Contohnya kemunculan hantu tu sepatutnya kalau boleh shoot lebih dekat lagi dan tambahkan jump scare untuk tampak hidup jalan cerita seramnya. Walau bagaimanapun, LeYa puji dengan make-up artist yang solek lakonan hantu-hantu dalam filem ni. Solekan dia tu nampak creepy lah jugak.

Overall bagi LeYa tak lah teruk sangat filem ni. Yang kurang tu boleh diperbaiki. Yang penting LeYa enjoy dan ketawa tonton filem ni. Cukup terhibur dengan lawak spontan yang ditampilkan pelawak-pelawak tanah air kita.

Contest Tonton & Menang

Berita baik untuk semua yang bakal menonton filem "Sumpahan Syaitan" di mana korang berpeluang untuk memenangi motorsikal.

Terdapat 5 buah motor untuk diberikan kepada penonton bertuah!!!

Mudahkan???

Tunggu apa lagi! Jom ramai-ramai saksikan filem "Sumpahan Syaitan" di pawagam berhampiran korang bermula 02.03.2023 ini!

Jangan risau, hadiah-hadiah ini semuanya tiada Sumpahan Syaitan ya...

Maklumat lanjut mengenai peraduan, korang boleh scan QR Code yang tertera atau layari laman web

www.sumpahansyaitan.com

Jangan lupa juga tauuu... Tiket wayang harus disertakan semasa mengisi borang peraduan.


Untuk maklumat lanjut, layari

Facebook

Instagram

Tiktok


SELAMAT MENONTON !!! 

1 ulasan:

  1. Mula2 ingatkan filem ni filem seram rupa2nya lebih kepada seram/komedi ye. Ala2 Hantu Kak Limah ke ni?

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com