Selasa, 7 Mac 2023

Nikmati Hidangan Warisan Melayu Bertemakan 'Sentuhan Ramadan' Bersama Penampilan Istimewa Datin Alyah di Hotel Tenera

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Ramadan bakal tiba beberapa hari saja lagi. LeYa pasti ramai dah mula mencari lokasi untuk berbuka puasa bersama keluarga mahupun rakan-rakan. Jadi, jom LeYa nak bawa korang semua ke suatu lokasi menarik yang boleh dijadikan tempat berbuka pada tahun ini.


Nikmati Hidangan Warisan Melayu Dengan Tema "Sentuhan Ramadan" di Hotel Tenera, Bangi

Sekali lagi Hotel Tenera di Bangi akan memenuhi selera korang semua dengan menyediakan pelbagai hidangan Bufet Ramadan 2023 bermula pada 25 Mac sehingga 19 April 2023.

Seperti kebiasaannya, menu Bufet Ramadan di Hotel Tenera pastinya menjadi pilihan ramai dari pelbagai golongan untuk berbuka puasa kerana sajiannya yang sedap, tempatnya yang selesa dengan harga berpatutan buat seisi keluarga.


Hidangan Warisan Melayu di Hotel Tenera ini pastinya menjadi tarikan ramai masyarakat di luar sana yang sudah tentu menggemari masakan tradisional sekali gus membuatkan mereka akan mengimbas kembali kenangan berbuka puasa di desa.


Apa Yang Istimewa di Hotel Tenera?

Tahun ini, Hotel Tenera turut berbesar hati memperkenalkan selebriti popular, Datin Alyah sebagai Wajah Bufet Ramadan Hotel Tenera 2023. Datin Alyah bukan sahaja meminati dan menyukai kesemua menu Bufet Ramadan di sini, malah penyanyi lagu Kisah Hati ini sudah menjadi Wajah bagi mempromosikan menu istimewa yang disajikan pihak hotel.


Selain penampilan Datin Alyah, keistimewaan lain yang menarik adalah para pengunjung boleh menikmati suasana berbuka puasa seperti berada di bazar-bazar Ramadan kerana terdapat lebih 30 gerai makanan yang menyajikan hidangan kegemaran ramai seperti Rendang Ayam Cili Padi, Urat Keting Asam Pedas, Rendang Ayam Utara, Siput Sedut Masak Lemak, Ikan Talang Gulai Nenas, Sotong Goreng Percik, Ayam Ungkep, Daging Dendeng, Sembilang Masak Lemak Daun Kunyit, Udang Kelapa Parut, Ayam Kunyit Telur Sarang, Daging Tetel Gulai, Sambal Udang Petai Siseh dan banyak lagi.

 
 
 

Tidak dilupakan juga kepada variasi makanan di Gerai Penyek Sambal Lada, Bakso Sup, Nasi Ayam Buluh Betong, Kari Kepala Ikan Salmon, Bubur Lambuk Bangi Lama, Sambal Saodah, Oden Celup Celup, Dim Sum, Best In Town Fried Noodles, Pasta World dan bermacam-macam lagi.

 
 
 
 
 
 
 

Dan LeYa pasti korang tidak sabar juga untuk menikmati keenakan Picolomondo Pizza Kampung, Rojak Buah Padu, Sandwich Island, Gerai Roti, John Tortilla Brisket, Keropok Abe, Cendol Sawit dan Roti Bakar Arang.

 
 
 
 

Selain itu, korang juga boleh menikmati aneka pilihan cucur, jeruk, kuih muih Melayu, buah-buahan, ais krim, kek serta pelbagai jenis minuman pelengkap selera seperti Air Panehh, Air Sejuk Mata Memandang, Air Botol Legend dan Kopi Gantung Brew Omputih.

  
  
  

 
  
 
 

Keenakan lebih 200 menu hidangan ini merupakan hasil air tangan seorang cef berpengalaman, Cef Sahisal Azrul Mat Said di mana beliau adalah Chef Eksekutif Hotel Tenera. LeYa pasti korang dah teruja dengan menu-menu yang disajikan. Memang sangat mewah aneka juadah 'Sentuhan Ramadan' pada kali ini. Sudahlah mewah, harganya pun berpatutan dan sangat berbaloi.

Harga Bufet Ramadan 'Sentuhan Ramadan' Hotel Tenera 2023

Dewasa : RM118
Kanak-Kanak : RM58 (11 tahun dan ke bawah)



Sepanjang bulan Ramadan, Hotel Tenera juga turut menawarkan promosi harga bilik istimewa termasuk baucar Bufet Ramadan serta hidangan di waktu sahur. Selain itu, pihak hotel turut menyediakan kemudahan surau atau dewan solat buat para pengunjung untuk menunaikan solat Maghrib, Isyak dan Solat Terawih. Semua pengunjung turut diberikan parkir secara percuma.


Untuk maklumat lanjut, boleh layari

Alamat
Persiaran Kemajuan, Seksyen 1,
43650 Bandar Baru Bangi, Selangor

Facebook

Instagram

Hubungi di Talian
03 - 8929 9600

Whatsapp
019 - 385 4796 / 019 - 3592 796

 

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com