Khamis, 9 Mac 2023

Datuk M.Nasir dan Datuk Hattan, Dua Lagenda Hebat Akan Menggegarkan Borneo di Konsert 'Sifu & Aku 38'

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

LeYa pasti korang kenal dengan dua figura hebat ini. LeYa nak perkenalkan dua figura hebat ini, Datuk M.Nasir dan Datuk Hattan yang akan berkongsi pentas untuk melaksanakan Konsert 'Sifu & Aku 38' buat peminatnya di Sarawak dan Sabah.


Bukan sekadar konsert, dua pesohor, dua seniman dan dua sinergi terkenal di Nusantara ini akan beraksi di dua buah lokasi yang belum pernah buat mereka sepanggung. Buat julung kalinya, mereka akan berkongsi pentas di dua lokasi berbeza dengan tarikh berbeza yang akan menghiburkan para peminatnya di luar Semenanjung. Berikut merupakan butiran Konsert 'Sifu & Aku 38':
  • Borneo Convention Centre Kuching, Sarawak (BCKK) - 25 Mei 2023
  • International Convention Centre, Sabah - 1 Jun 2023

Sang Sifu (M.Nasir) dan si pemilik Aku (Hattan) sudah pun bersedia dengan peluru-peluru terhebat yang dimiliki sepanjang tiga dekad dalam karier seninya. 

Dengan hanya memutar memori sekadar menyebut beberapa lagu mereka, peminat pasti sudah 'terperangkap' dengan jerangkap sakti sang Sifu. Antara lagunya adalah Sahabat Gua, Mentera Semerah Padi, Hati Emas, Bonda, Tanya Sama Itu Hud Hud dan banyak lagi. Tidak kurang juga hebatnya, Hattan yang menyambung kesaktian dengan karya-karya sentuhan sang Sifu dan miliknya seperti Memburu Rindu, Mahligai Syahdu, Rendang Tak Berbuah dan banyak lagi.

 

Bagi memastikan kelancaran konsert yang bakal berlangsung itu, banyak perkara perlu diperhalusi dan terlaksana dengan kemas oleh pihak penganjur mahupun produksi. Hal ini kerana kedua-dua figura ini mempunyai aura yang sangat kuar dan mampu membuatkan para penonton yang hadir kelak untuk turut sama merasai aura yang sama. 

Justeru, penganjur berjanji apa yang disajikan menerusi Konsert 'Sifu & Aku 38' berbaloi dengan penantian peminat dan aura yang dipancarkan oleh Datuk M.Nasir dan Datuk Hattan sendiri.


Menurut Datuk M.Nasir sendiri, persetujuan yang diberi mempengaruhi betapa seriusnya projek ini akan dilaksanakan, sementelah ia memakai kata Konsert 'Sifu & Aku 38'.

Sementara Datuk Hattan pula melihat penganjuran Konsert 'Sifu & Aku 38' sebagai sebuah epik dalam dunia seni bagi kariernya dan figura yang dihormati.

Jelas telah membuktikan walaupun banyak mana lambakan penyanyi luar, penghibur tempatan tetap mempunyai ruang eksklusif yang tidak pernah terbuang dan dilupakan peminat.

 

Untuk menyaksikan Konsert 'Sifu & Aku 38', tiket-tiket dengan harga serendah RM188 (Cat 5), RM288 (Cat 4), RM388 (Cat 3), RM488 (Cat 2) dan RM1,000 (Cat 1) boleh didapati menerusi laman web www.myticket.asia atau hubungi talian +603 8605 0195 atau dapatkan maklumat di Hotline +6012 649 7240.


Apa tunggu lagi?

Jom beli sekarang kerana konsert sehebat ini hanya berlangsung satu malam!

1 ulasan:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com