Khamis, 26 November 2020

Gigi Putih dan Tidak Sensitif Seawal 7 Hari Dengan Whitekish Magic Charcoal

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Anda tahu tak? Minum kopi atau minum jus oren memang sangatlah sedap. Lebih-lebih lagi minuman itu sejuk. Perrgghhh....dia punya lega dan nikmat memang tak dinafikan. Tapi, kerap kita minum minuman tersebut boleh meningkatkan kekerapan gigi sensitif untuk berlaku. Jadi, apa yang boleh anda lakukan untuk mengatasi masalah ini?


Bagaimana masalah gigi sensitif boleh terjadi?

Antara salah satu penyebab gigi sensitif ialah pendedahan gigi kepada asid dengan kerap atau tempoh yang lama. Sumber asid ini boleh didapati daripada makanan atau minuman yang kita makan. Keasidan makanan atau minuman dinilai berdasarkan skor pHnya. Sekiranya makanan atau minuman mempunyai nilai pH di bawah 7, ia adalah makanan atau minuman yang berasid.

Apabila kita mengambil makanan atau minuman panas, sejuk atau berasid, ia dapat merangsang kepekaan saraf pada gigi. 

Tip untuk atasi gigi sensitif dan putih kesan daripada minum kopi


Nak buat rawatan pemutihan gigi ni bukanlah mudah dan kos perbelanjaannya juga agak mahal. Jadi, jom ikuti kaedah yang boleh diamalkan bagi mengatasi masalah ini.

Gunakan Whitekish Magic Charcoal untuk gigi sensitif dan pemutihan gigi

Whitekish Magic Charcoal ini adalah serbuk arang yang diperbuat daripada bahan semulajadi iaitu arang dan tempurung kelapa. Ianya mampu membersihkan gigi dan masalah bau mulut dengan menyerap bakteria dan bahan kimia yang ada di dalam mulut. Ia menggunakan teknologi dari Jepun.
 

Rawatan menggunakan Whitekish Magic Charcoal ini sangatkah mudah. Hanya gosok gigi dua kali sehari dalam seminggu pertama bagi menampakkan hasilnya. Gunakan berus gigi yang lembut untuk mengelakkan penipisan enamel gigi.

Tak perlu pun nak menekan terlalu kuat semasa memberus gigi ni. Berus sahaja seperti biasa. Berus juga bahagian dalam gigi dan lidah. 


Sebelum anda berasa jijik atau khuatir dengan teknik unik ini, anda perlu tahu arang ini sebenarnya telah digunakan turun-temurun sebagai kaedah rawatan semulajadi bagi masyarakat India.

Manfaat utama Whitekish Magic Charcoal ini adalah 
  • Untuk pemutihan gigi
  • Menyingkirkan bakteria penyebab bau mulut
  • Membantu menghilangkan karang gigi dengan berkesan terutamanya kepada perokok
  • Meneutralkan pH mulut
  • Tiada bahan yang menghakis (peroxide)
  • Keberkesanan dapat dilihat seawal 1 minggu (dengan penggunaan yang betul)
 

Selain itu, ia diluluskan oleh KKM. NOT200700100K dan merupakan produk buatan Malaysia. Meskipun terdapat banyak kaedah atau rawatan pemutihan gigi, Whitekish Magic Charcoal telah menunjukkan kesan penggunaannya seawal tujuh hari dengan cara yang betul. 

Minum kopi atau merokok semestinya boleh menyebabkan gigi sensitif dan kekuningan. Ini kerana kopi dan bahan yang terdapat dalam rokok adalah berasid, yang berpotensi menghakis lapisan enamel pada gigi. 

Ikuti tip penggunaan Whitekish Magic Charcoal di atas bagi mengurangkan masalah gigi sensitif walaupun kerap minum kopi. 


Harga bagi sebotol Whitekish Magic Charcoal adalah RM89.90. Untuk pembelian Whitekish Magic Charcoal ini, anda boleh layari laman sesawang di https://www.whitekish.com/ atau hubungi di talian 017-8898878.

5 ulasan:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com