Rabu, 27 November 2019

Tarikan Baru Yang Menyeronokkan Di Taman Tema Air Inflasi Mudah Alih Angry Birds, Setia Ecohill, Semenyih

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Wahhh... Dapat bermain dengan permainan Angry Birds, mesti kanak-kanak suka kan. Bukan kanak-kanak je! LeYa pun suka sebab seronok betul bila dengar bunyi dia tu... Weeee.... Hahaha... Teringat pulak nostalgia dulu-dulu zaman belajar main games Angry Birds ni kan. Lagi best sekarang ni pulak bukan sahaja ada games jer, malah dah ada movie. Best sangat kan!

Okay3x... Kenapa tetiba LeYa cakap tentang Angry Birds ni? Hehehe... Jom LeYa nak kongsi dengan korang semua especially IbuBapa yang ada anak-anak kecil dan tercari-cari kat mana nak bawa mereka cuti sekolah ni. Let's Go!


Baru-baru ni LeYa ada bawa anak buah kesayangan sorang ni, Aryan Rizkqi bersama Atok dan Uwan nya ke Taman Tema Air Inflasi Mudah Alih Angry Birds Splash Water World yang pertama di dunia yang terletak di Setia Ecohill, Semenyih. Taman tema ni dah pun dibuka pada 22 November lalu dan akan dibuka selama 2 bulan sebelum meneruskan aktiviti jelajahnya ke seluruh pelusuk Asia.

Konsep Taman Tema Air Angry Birds yang baru diperluaskan ini adalah satu inisiatif yang baik dan tepat pada masanya sebagai sebahagian daripada kempen Visit Truly Asia Malaysia 2020.


Pada majlis tersebut, Tuan Mohd Akbal Setia, Pengarah Lembaga Promosi Pelancongan Malaysia (MTPB), bagi pihak Datuk Musa B. Yusof, Ketua Pengarah Lembaga Promosi Pelancongan Malaysia (MTPB) telah merasmikan Majlis Perasmian Taman Tema Air Inflasi Mudah Alih Angry Birds Splash Water World tersebut. Dalam majlis itu juga, beliau berkata, "Saya amat berbesar hati dalam merasmikan majlis pelancaran Angry Birds Splash Water World pertama di dunia sempena kempen Visit Truly Asia Malaysia 2020. Kami percaya bahawa taman tema air ini telah dibina secara strategik lalu dilancarkan di Malaysia dan ini merupakan satu usaha untuk mencapai matlamat tarikan pengunjung kami sebanyak 30 juta pelancong untuk tahun 2020."

Turut hadir pada majlis itu ialah Encik Muhammad Hanafi bin Jalalludin, Ahli Majlis Kajang dan En. Magendaran Marimuthu, Setiausaha Kehormat Malaysian Association of Amusement Themepark & Family Attractions (MAATFA).


Latarbelakang Angry Birds Splash Water World

Dicetuskan pada tahun 2019 oleh Rovio Entertainment Corp, Angry Birds bermula sebagai sebuah permainan mudah alih yang popular dan sejak itu jenama ini semakin berkembang dari permainan digital ke pelbagai bentuk hiburan dan produk pengguna di bawah kelulusan perlesenan jenama. Berikutan daripada tayangan global The Angry Birds Movie 2, Angry Birds Splash Water World pasti menjadi pilihan utama aktiviti kanak-kanak dan seisi keluarga sepanjang musim cuti sekolah ini.



Watak-watak utama yang menjadi kegilaan kanak-kanak termasuk Red, Chuck, Bom, Terence, Eagle Mighty dan tentu saja Hatchlings akan turut berada di Angry Birds Splash Water World.

Kemuncak bagi Taman Tema Air ini pastinya permainan gelongsor air Angry Birds dan halangan yang memaparkan Red, Chuck, Bom, Mighty Eagle dan Terence. Antara gelongsor yang tertinggi terdapat di Taman Tema Air tersebut adalah sebuah gelongsor yang berketinggian 12m. Pastinya sekali lagi gelongsor itu bakal memberikan keseronokan berganda kepada pengunjung.
Selain itu, terdapat juga perarakan watak-watak utama Angry Birds, sesi ramah mesra bersama peminat dan aktiviti menari bagi menghiburkan orang ramai.



Angry Birds Splash Water World mula beroperasi selama dua bulan, bermula 22 November 2019 dan berakhir pada 5 Januari 2020. Hanya 1,500 tiket akan dijual kepada pengunjung setiap hari

Bukan itu sahaja! Di Taman Tema Air itu nanti akan ada juga kedai jualan mudah alih Angry Birds yang akan menjual pelbagai jenis barangan eksklusif Angry Birds dengan harga yang sangat berpatutan. Ini mungkin boleh dijadikan lokasi untuk para pengunjung membeli hadiah dan barangan sempena menjelangnya perayaan Krismas dan Tahun Baru 2020.


Jadi, sempena cuti sekolah ni, apa kata bawa anak-anak berseronok di Taman Tema Air Inflasi Mudah Alih Angry Birds Splash Water World, Setia Ecohill, Semenyih. Kunjungan ini pasti memberikan seribu makna buat anak-anak apabila buka sekolah nanti untuk diceritakan pada kawan-kawan. 


Maklumat lanjut dan sebarang pertanyaan mengenai pembelian tiket, boleh kunjungi laman sesawang di bawah

https://www.ticket2u.com.my/event/15739

atau mengimbas kod QR ini

5 ulasan:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com