Rabu, 7 November 2018

Kemas Rumah Cara Lazada! Apa Yang Perlu Tahu?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Mengemas adalah kerja rumah yang paling penting buat isteri atau ibu-ibu yang sudah mempunyai anak. Ia penting untuk kelihatan rumah lebih indah dan berseri-seri. Lagi-lagi bila suami pulang dari tempat kerja dalam keadaan penat. Suasana yang bersih dan teratur pasti membuatkan mereka tenang dan seronok.Namun, ia menjadi satu tugas yang tidak berkesudahan jika mengemas barang dan permainan anak-anak. Jangan risau! Jom… LeYa bawakan penyelesaian cara mengemas untuk rumah anda kelihatan cantik dan tersusun.


Kemas Rumah Cara Lazada

Kemas rumah cara Lazada? Apakah itu? Okay… jom LeYa jelaskan. Pada 11.11 ni, Lazada ada menjalankan Shopping Festival sempena hujung tahun. Jadi, untuk menjimatkan wang anda, apa kata anda jadikan laman web ini sebagai satu inspirasi mengemas rumah yang paling cantik sekali.

 Lazada 11.11 Shopping Festival

LeYa yang boleh dikatakan agak sedikit OCD ini memang pantang rumah bersepah. Hehehe… Bagi memastikan rumah dalam keadaan baik dan tersusun, LeYa akan rutinkan setiap hari selepas pulang dari tempat kerja, membersihkan dahulu rumah. Wow!!! Tak penat ker LeYa ni kan…

Bagaimana nak kemas rumah cara Lazada?

Cuba tengok barangan yang dipamerkan di laman web Lazada. Cantik dan moden kan? Kalau hari-hari rumah macam showroom, mesti seronok kan? Siapa lah tak nak kan? Lagi-lagi golongan ibu-ibu yang memang naluri wanita ni nak cantik sahaja.

BAHAGIA Nilofa Beframe Only RM208.00

Cara mengemas ala Lazada yang pertama. Begini caranya…

Satu bilik tidur dibiarkan suram tanpa hiasan. Jadi, apa kata korang suai padankan menjadi sebuah bilik tidur yang cantik dan ringkas buat tetamu jika bertandang ke rumah nanti. Cukup dengan hiasan yang tampak ringkas, memadai untuk tetamu bermalam seketika. 

Senang kan? Apabila ada bilik tetamu di dalam rumah anda, rasanya tetamu yang datang nanti tidaklah rasa tak selesa untuk privasi kan. Harga untuk set Bahagia Nilofa Bedframe ni pun tak lah mahal sangat. Jom beli!

Atmua Champ Storage Cabinet (3 Doors) Classic Design RM199.00

Cara mengemas Lazada yang kedua. Jom!

Kumpul barang-barang dan buku mengikut kategori yang sama dan susunkan di rak yang telah dibeli dari Lazada Shopping Festival dengan harga promosi. Kalau boleh, asing dan simpan barangan kesayangan yang menyeronokkan sahaja. Yang selebihnya, boleh buang atau dermakan kepada sesiapa yang menginginkan. 

Senang kan? Apabila rumah tak penuh dengan terlalu banyak barang, tugas mengemas akan jadi lebih mudah. 

Homez Writing Table HMZ-WT-DT-2002 Office Table Solid Board with 2 shelf - 3ft RM65.90

Okay… Jom tengok cara mengemas Lazada yang ketiga pula. Hadkan tempat kerja anda pada satu ruang kerja (workstation) sahaja

Satu lagi petua yang ingin LeYa kongsikan adalah kepentingan untuk mengehadkan ruang kerja di rumah anda agar tidaklah bersepah di kesemua ruang. Dengan cara ini, ruang kerja anda akan tidak terlalu banyak barang. Cuba dapatkan meja atau rak untuk ruang kerja anda di Lazada 11.11 Shopping Festival.

Apabila sesuatu tugas kelihatan seronok, pasti anda sebagai isteri dan ibu turut seronok melihat keadaan rumah yang bersih dan teratur. Mengemas rumah memerlukan kesedaran dan tanggungjawab untuk memupuk rasa syukur serta menanam disiplin dalam diri masing-masing.

Jangan lupa booked tarikh 11 November 2018 (11.11) ini untuk dapatkan promosi besar-besaran di Lazada Shopping Festival. Jangan ketinggalan taw! Nanti rugi. Dah tak dapat ikut tips mengemas rumah cara Lazada. Hehehe

16 ulasan:

  1. Harga barang hiasan rumah di Lazada agak berpatutan.. Apatah lagi shopping festival 11.11 akan berlangsung.. Kena grab peluang ni..
    Paling best order, terus tunggu barang tiba..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tuh... Apa lagi.. Jom shopping dengan Lazada 11.11 Shopping Festival

      Padam
  2. Nak rumah nampak cantik dan kemas tak perlu kos yang tinggi pun. Asalkan pandai membeli dan buat pilihan. Rugi pula kalau tak grab jualan sale lazada ni.

    Cara Kurangkan Sakit Tumit Tanpa Painkiller

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul... Setuju... Tak perlu bajet yg mahal pun...

      Padam
  3. Berkenan pula tengok storage cabinet tu. Nampak ringkas tapi cantik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe... Ape ditunggu lagi... Jom Lazada Shopping Festival sekarang.. Hehehe..

      Padam
  4. Simple dan nmpk sangat teratur dgn mengemas rumah cara lazada ni...harga jugak berpatutan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe... Kann.. Jom dapatkan diskaun dengan Lazada 11.11 Shopping Festival

      Padam
  5. Ini boleh dikirakan tips yang berguna ni, lepas tu mesti rumah pun sedap mata memandang

    BalasPadam
  6. Barangan perabot rumah memang geram tau kalau duk belek kat lazada.. cantik storage cabinet tuu

    BalasPadam
  7. nampak kemas jer...kalau nk gini mmg banyak yg kena buang kat rumah akak ni..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak buang panggil LeYa ye kak.. Nanti yg elok tu boleh LeYa hias kat rumah LeYa yg kosong lg ni..😁😁

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com