Khamis, 26 Julai 2018

Pelancaran Telefon Pintar Neffos X9, C9, C9A dan C7A

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

TP Link yang dikenali sebagai penyedia peralatan rangkaian telah melancarkan Neffos Smartphone pada 26 Julai 2018 di Connecxion Conference & Event Centre (CCEC), Bangsar, Petaling Jaya. Untuk kali ini, TP Link memperkenalkan 4 model telefon pintar, Neffos C7A, Neffos C9A, Neffos C9 dan Neffos X9.


Seperti yang kita maklum, Neffos merupakan satu jenama telefon pintar yang tidak asing lagi dalam kalangan para penggunanya kerana harganya yang murah dan sesuai untuk semua golongan. 

Pelancaran Neffos X9 merupakan satu evolusi pergerakan peranti telefon pintar yang lebih baik dari TP Link. Model ini dinaiktaraf dari segi kualiti megapixel kameranya, pemprosesan yang laju dan berpeluang memberikan pengalaman menarik kepada penggunanya.




Neffos X9 dikuasakan dengan CPU MTK MT6750 dengan gandingan 3GB RAM untuk 32GB  atau 4GB RAM untuk 64GB storan. Bagi slot kad mikroSD pula diperluaskan lagi sehingga 128GB dan turut menyokong rangkaian 4G LTE.


Jom kita tengok pula bahagian kamera yang sememangnya amat penting buat pengguna yang rata-rata hari ini memerlukan kualiti kamera yang baik untuk menghasilkan gambar yang cantik. Kamera hadapan Neffos X9 mengunakan 8MP manakala kamera belakang menggunakan 13MP + 5MP, dual camera.

Sistem pengoperasian Android 8.1 menjadi nadi penggerak X9 selaras dengan arus pemodenan teknologi hari ini.



Neffos C9 juga dilengkapi dengan sokongan 4G dan LTE yang laju. Bagi penguasaan CPUnya, ia dikuasakan  MTK6739WW bersama 2GB RAM dan 32GB storan. 

Sistem pengoperasian pula adalah Android 8.1 dan merupakan telefon pintar mampu milik kepada pengguna yang berpendapatan rendah tetapi memerlukan dan menginginkan satu peranti smartphone terkini. 



Neffos C9A turut hadir dengan sokongan 4G dan LTE yang laju dan bateri sebesar 3020mAh yang membolehkan korang menggunakan telefon pintar ini seharian tanpa caj. Bagi penguasaan CPUnya, ia dikuasakan  MTK6739WW bersama 2GB RAM dan 16GB storan. Bagi slot kad mikroSD diperluaskan lagi sehingga 128GB dan turut menyokong rangkaian 4G LTE sama seperti Neffos X9.

Sistem pengoperasian adalah Android 8.1 dan juga merupakan telefon pintar mampu milik kepada pengguna yang berpendapatan rendah tetapi memerlukan dan menginginkan satu peranti smartphone terkini. 



Pada majlis pelancaran, LeYa juga diberi kesempatan untuk mencuba bereaksi di hadapan kamera Neffos X9. Dengan bertemakan warna purple yang sememangnya adalah warna kegemaran LeYa memang menjadi daya tarikan LeYa untuk bergambar dengan kelihatan lebih menarik lagi.


Apa yang seronoknya Neffos X9 ini adalah kapasiti bateri nya sebanyak 3060mAh. Ofcourse, ia akan tahan sepanjang hari walaupun korang menggunakannya secara berterusan. Sebagai seorang yang memang tidak dapat dipisahkan dengan telefon pintar, jadinya kapasiti bateri ini sangat dititikberatkan.



Kepada mereka yang sudah jatuh hati dengan telefon pintar termurah Neffos ini, bolehlah dapatkan menerusi kedai rasmi Neffos secara atas talian di Lazada bermula esok (27 Julai 2018) pada harga:

  • Neffos X9 >> RM599.00 (3GM RAM + 32GB) dan RM799.00 (4GB RAM + 64GB)
  • Neffos C9 >> RM479.00
  • Neffos C9A >> RM427.00
  • Neffos C7A >> RM359.00
Super duper murah kan? Jadi apa tunggu lagi? Jom!


Untuk maklumat lanjut berkenaan telefon pintar Neffos boleh layari seperti yang tertera di bawah:

Website

Facebook

4 ulasan:

  1. Wah...bergaya Leya!bestkan Pg event Tu dpt juga brg2 Dari neffos yg bestkan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aah kak... Memang best... Barang2 dia bagi pun menarik.. Yeah...rezeki... Sebab tripod phone leya yang lama patah.. Tiba2 Neffos bagi tripod tuh.. Suka sangat

      Padam
  2. Balasan
    1. Cantik dan harga pun bawah RM1000... Memang mampu milik la

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com