Khamis, 14 Disember 2017

D Danze Academy Persembahkan Enchanted Forest 2017

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Jamie & Enchanted Forest

Bayangkan jika anda seorang kanak-kanak yang inginkan sesuatu kelihatan menarik dan tertarik. Namun, ia penuh dengan misteri yang mana terdapat lukisan langit biru, di mana pengakhiran pelangi dan bagaimana rasanya seekor burung terbang serta ingin menyelam seperi ikan? Hal ini membawa  anda untuk mengetahui dan memerlukan suatu kebenaran untuk mendedahkan setiap persoalan minda dan tidak menimbulkan rasa bosan ketika membiarkan diri dibuai mimpi pada waktu malam. 

Baru anda tersedar di mana dalam rumah anda sendiri penuh dengan misteri. Ia kelihatan seperti penuh dengan harta karun yang tertulis seperti di buku cerita pengembaraan lanun Swashbuckling, yang telah dibacakan ibu anda kepada anda setiap malam sebelum tidur. Perbezaannya adalah di sebalik cerita tersebut, lanun itu berjaya membuka harta karun tersebut, manakala anda masih belum berjaya menghuraikan persoalan minda anda. 

Mengapa? Tiada siapa yang akan memberitahu anda Mengapa dan Kenapa?

Jamie was that exact child, in that exact situation. A bad combination indeed, for that nagging, burning
little “why” was the very “how” that the forbidden chest was opened. Out came the Curses – Poverty,
Sickness, Depression, Hatred, Pride, Desire, Indolence, Cowardice – bringing misery and destruction to
all mankind.
In the wake of such a tragedy, Jamie was approached by a little pixie. It took a little comforting and
coaxing, but eventually, the child got up, determined to make amends, and followed the pixie into the
Enchanted Forest.
The Curses were out there, and there was no way to recapture them. Instead, all Jamie could do was
seek out the five Jewels.
But… why?

Latar Belakang Enchanted Forest

Enchanted Forest dipersembahkan oleh D'Danze Academy dengan kerjasama D'Dance Center dan Danze Sekolah Muzik dan Tarian Pointe. Di sekolah, konsert diadakan sekali pada setiap tiga tahun  yang mana para pelajar berpeluang mengalami pengalaman di pentas serta genre tarian outside ballet

Pada tahun ini, konsert tersebut mempunyai sejumlah 139 penari yangmengambil bahagian berusia lingkungan 4 hingga 22 tahun. Cerita di Enchanted Forest merupakan ramuan asli oleh Pengarah Dianne Yap dan Ooi Mee Kean. 


Dari asas plot penceritaan, pemilihan watak-watak serta penerbitan pengeluaran tarian ini adalah dari mitos dan cerita rakyat pelbagai budaya terutama mitos Yunani Kotak Pandora. 

While the majority of the items are original pieces choreographed by senior and junior teachers, Enchanted Forest also adapts repertoire from George Balanchine’s Jewels and Alexander Gorsky’s The Little Humpbacked Horse.



Latar Belakang D'Danze Academy

Akademi D'Danze ditubuhkan pada April 2003 oleh pengasas dan pengetua, Suzanne Liew selepas membuat keputusan menghentikan operasi di studio Changes Music and Dance di Jinjang, Kepong. Hari ini, Akademi D'Danze terletak di Bandar Sri Damansara dan beroperasi setiap tujuh hari seminggu. Akademi di sekolah ini semakin berkembang pesat dan menganggarkan kira-kira 150 pelajar telah merentasi tahap Kurikulum Prasekolah hingga ke tahap Advanced 2 dari Akademi Diraja Tarian (RAD).

Pada bulan Ogos 2009, D'Danze Centre telah ditubuhkan di Bandar Country Homes sebagai cawangan Akademi D'Danze. Cawangan ini diasaskan bersama oleh Suzanne Liew dan Guru Kanan, Ooi Mee Kean. 

Selama bertahun-tahun, Akademi D'Danze dan Sekolah Muzik dan Danze Pointe di Taman Bukit Maluri, Kepong telah mengekalkan hubungan kuat melalui persahabatan yang panjang antara Suzanne Liew dan Rowena Yeo.


Enchanted Forest akan berlangsung di Pusat Seni Persembahan Damansara (DPAC) pada: 

15 Disember 2017 jam 8.00 malam
16 Disember 2017 jam 2.00 petang
17 Disember 2017 jam 8.00 malam

Tiket masuk ke DPAC boleh didapati dengan harga RM98 dan RM68. Maklumat lanjut boleh layari www.dpac.com.my atau hubungi 03 - 4065 0001. Untuk tiket bagi pelajar, anda juga boleh dapatkan dengan promosi Beli 10 Percuma 1 dan boleh dapatkan pada acara 15 Disember 2017 jam 8.00 malam serta hubungi Suzanne Liew di 016-2228022 untuk pembelian promosi tersebut. 

8 ulasan:

  1. Salah satu upaya untuk membuat anak menjadi kreatif :-)

    BalasPadam
  2. Memang sejak kecik, akak cita2 nak jadi ballerina. I love to watch them dance so graceful. Tapi cita2 tu hanya jadi impian tak kesampaian lah , dah jadi nenek dah sekarang ni masih boleh kejar ke impian tu huhu

    Rahsia kejayaan bisnes online

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah....terbaiklah kak sue.. Xpe boleh jadikan impian kak sue tu pada cucu² kak sue yg ade bakat n minat

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com