Isnin, 30 Oktober 2017

Travel Dengan Tempah Tiket Flight Secara Mudah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Kesibukan kita hari ini seumpama tidak cukup masa yang diberikan 24 jam sehari itu. Masa itu sangat berharga. Bak kata pepatah "Masa Itu Emas". Dengan masa yang cukup-cukup terhad ini, rasanya memang ramai yang tidak sempat nak pergi beli tiket flight bilamana tiba-tiba nak kena outstation di tempat yang jauh. Tapi, Don't Worry! LeYa ada penyelesaian kepada masalah yang korang sering hadapi hari ini. Kat bawah ni LeYa akan jelaskan penyelesaiannya untuk memudahkan korang semua booking tiket flight ke mana sahaja destinasi yang korang nak pergi dengan mudah dan cepat. Jom!

Okay... Kalau korang semua nak tahu, bolehlah LAYARI LINK MALAYSIA ONLINE BOOKING INI DI WEBSITE TRAVEL yang semakin meningkat hari ini. Di situ nanti korang akan boleh membuat pilihan destinasi yang sangat banyak yang ditawarkan oleh pihak syarikat penerbangan, MAS. Kemudian, korang boleh cari flight yang ada dengan pilih Our Destination, Date dan How Many Passenger yang nak tempah. Setelah itu, senaraikan setiap flight yang menawarkan pakej dan harga yang ada. Yang pasti, LeYa nak beritahu kadang-kadang harga setiap flight boleh jadi naik dan turun. Jadi, ambil perhatian jika korang nak buat perbandingan harga. Kalau boleh dan rasa sudah menepati citarasa terus aje buat tempahan. Takut nanti promosi yang ditawarkan dah tamat tempoh. Sebab itu LeYa cakap Masa Itu Emas. 


Sudah pasti korang yang bekerja ni kadang-kadang akan ada di sesebuah tempat untuk bekerja atau meeting yang urgent dan last minute. Jadi, dengan TRAVELOKA ni, korang akan rasa lebih mudah dan cepat kerana ianya All In One sebab korang boleh book tempat penginapan dan tiket flight sekali. Ya! Semestinya ia All In One. Mesti korang tak pernah jumpa Apps macam ni kan. Lebih mudah lagi, korang boleh download je aplikasi ni di telefon bimbit korang. 

Flight MAS ni ada dua jenis penerbangan iaitu economy dan business class. Jadinya, korang boleh buat pilihan mengikut kesesuaian dan bajet kemampuan serta keselesaan korang. Pilihan di tangan korang ye! Selain itu, MAS juga ada sediakan makanan dan minuman yang sedap-sedap ketika berada di dalam flight. Layanan yang diberikan oleh Cabin Crew juga akan membuatkan korang berasa sangat selesa dan tidak risau kerana mereka semua sangat terlatih. Kalau tak percaya cuba masuk MAS Academy dan mohon untuk menjadi Cabin Crew dan tengok betapa peritnya mereka memberikan latihan kepada semua cabin crew. Tapi, macam mana LeYa tahu kan? LeYa bukannya pernah kerja sebagai Cabin Crew. Ini sebab pengalaman daripada kawan-kawan LeYa yang dikenali. 


Apa lagi yang korang nak tahu ye? Okay... untuk cabin baggage, 7kg maksimum untuk economy class dan 2 beg 7 kg maksimum untuk business class. Tapi, untuk check-in baggage pula, bagi economy class 2 beg dengan berat muatan hanya 30kg manakala untuk business class maksimum berat 40kg. Antara polisi MAS adalah menjaga keselamatan dan keselasaan. Bayi di bawah umur 7 hari tidak dibenarkan untuk menaiki kapal terbang. Dan, untuk infant yang berumur 2 tahun dan ke bawah boleh dipangku oleh seorang dewasa. Seorang dewasa tidak dibenarkan sama sekali memegang dua bayi. Jika boleh, korang memang POWER tapi sayang pihak MAS memang tidak membenarkannya. Hehehe...

Selain itu, kanak-kanak bawah 12 tahun juga ada disediakan program Travel Alone. Cabin crew akan memberi perhatian yang lebih kepada mereka dan akan pastikan kanak-kanak ini selesa dan selamat sepanjang perjalanan sehingga tiba ke destinasi. So, kanak-kanak juga boleh melaksanakan aktiviti travel secara solo. LeYa juga mencadangkan untuk flight domestic, korang perlu tiba 1 jam awal dan untuk ke luar negara pula beri persediaan sampai 2 jam awal bagi memudahkan urusan sebelum berlepas ke destinasi yang dituju. Takdelah rushing sangat nanti masa nak check-in sebab korang juga kena faham yang nak naik kapal terbang ni bukan korang sorang je. Ramai lagi yang menunggu giliran nak naik.



Kalau korang nak tahu lagi, sebelum dikenali sebagai Malaysia Airlines, airline ini dikenali dengan nama Malayan Airways Limited. Ia adalah yang pertama kapal terbang utama pada tahun 1947 dan berpusat di Singapura. Pada tahun 1966, Malayan Airways Limited bertukar nama kepada Malaysia Singapore Airlines (MSA) sebelum dibahagikan kepada Singapore Airlines dan Malaysian Airlines System (MAS)  pada tahun 1972. Pada masa itu, kebanyakan flight ke luar negara menggunakan Singapore Airlines dan menjadikan Singapore Airlines secara automatik adalah flight antarabangsa. MAS kemudiannya mengambil alih untuk penerbangan dalam negeri termasuk Malaysia dan negara yang berdekatan. 

Bagi korang yang mungkin bekerja dengan syarikat yang besar, LeYa memang syorkan untuk menggunakan booking service dari TRAVELOKA ini kerana ia sangat sesuai dengan keperluan, kehendak dan kekangan masa yang korang alami. Dalam hanya beberapa minit sahaja, korang dah boleh book floght ticket. Tak perlu lagi membazirkan wang untuk hire pembantu peribadi untuk buat tempahan tiket. At least, korang sendiri boleh buat. Di era teknologi di hujung jari ini, ia lebih mementingkan kebolehan kita dalam berkomunikasi. 

6 ulasan:

  1. Menarik service ni.. memudahkan klu nak tempah tiket ke mana2. Tak perlu risau nak terkejar2 dah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye betul tuh...
      Jom apa lagi Abam Khir buat trip ke tempat menarik.. Hehe..

      Padam
  2. Kalau cabin crew MAS memang dah dikenali dengan keramahan mereka melayani pelanggan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye betul... Jom lah rancang percutian menarik untuk anak-anak di musim cuti sekolah ini..

      Padam
    2. Kena tunggu baby ni keluar next year baru boleh plan nak travel...hehe

      Padam
  3. Traveloka sangat recommended.

    Nak fly cepat better go sana.

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com