Jumaat, 13 Oktober 2017

NY Steak Shack Tampil Menu Baru Di Outlet Ke-10 Melawati Mall

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Ramai peminat masakan Barat, lebih-lebih lagi yang dah merasainya sendiri di NY Steak Shack yang berada di beberapa cawangan Kuala Lumpur mesti teruja nak tahu apa kelainan yang ada di cawangan baru di Melawati Mall ini. Restoran NY Steak Shack merupakan makanan Barat yang sedap dan halal berkonsepkan yang telah diinspirasikan dari NY City dengan slogan Heaty, Tasty, Meaty Affair. Pasti dah ramai pernah cuba kan? Okay... tapi LeYa adalah yang pertama kali rasa dan nak kongsi sedikit apa yang LeYa telah cuba. 

Cheesy Chick & Sizzle

Pembukaan Cawangan Ke-10 NY Steak Shack, Melawati Mall

Majlis Pelancaran Hari Ulang Tahun Ke-3 NY Steak Shack juga turut memperkenalkan cawangan ke-10 mereka pada 18 September 2017 lalu, telah membawa LeYa dan Otomen serta rakan-rakan menjamu selera di sini dalam suasana yang santai dan tenang. Sebelum LeYa dibawa dengan 3 menu hidangan baharu mereka, terlebih dahulu LeYa dihidangkan dengan persembahan video "Steak Date Gone Wrong or Not" oleh beberapa watak yang menjadikan steak sebagai menu untuk diciptanya menjadi yang terbaik. Namun, di sebalik kepayahan itu, mereka semua lebih memilih untuk menikmatinya di NY Steak Shack!



Makan Sehingga Kenyang di NY Steak Shack

Kalau korang datang ke mana-mana cawangan NY Steak Shack, korang mesti kena cuba kesemua jenis hidangan kerana setiap satunya mempunyai kelainan citarasa yang tidak boleh dibayangkan.


LeYa dah pun cuba kesemua pilihan yang ada dan yang paling digemari adalah Big Apple. Kelainan hidangan burgernya yang menampilkan buah epal di dalamnya menambah selera LeYa untuk menikmatinya. Dengan kehadiran buah epal itu membuatkan gizi seimbang dalam hidangan burger yang disediakan. Namun, tak bermakna yang lain-lain tu tak sedap ye. Kesemuanya sangat sedap dan menepati citarasa LeYa untuk mencuba lagi di masa akan datang. 

Kalau korang nak tahu, minuman Banana Milkshake yang disediakan memberi satu perasaan yang tidak dapat dibayangkan LeYa ketika menikmatinya. Rasa pisang bersama susunya yang pekat dan kaw pasti menambat selera korang. Oh ye! Paling LeYa tak boleh lupa adalah dengan minuman kecil seakan ribena dihidang setiap kali cawan kecil tersebut kehabisan air. Air ribena ini bukan ribena biasa. Tetapi ia adalah rahsia NY Steak Shack mungkin kerana setiap kali meminumnya, ia akan membawa kembali LeYa untuk menikmati hidangan Western yang menyelerakan walaupun perut sudah kekenyangan. 

Creamy Spicy Salsa

Wings Over Mushroom & Onions

The Bomb

Apple Corn Salad


Big Apple

The Empire

Ribeye Steak Grilled

Banana MilkShake

Perkenalkan Menu Baharu NY Steak Shack

Best tak korang dapat jamu mata dengan hidangan yang disediakan di NY Steak Shack Melawati Mall ni. Agak-agak ada yang dah teruja tak nak makan di sini? Hehehe... So... dah usha tuh... Apa lagi? Ajak lah pasangan atau ahli keluarga atau juga rakan-rakan ke Melawati Mall dan terus ke tingkat 3 di mana restoran ini ditempatkan. Lebih menarik lagi, NY Steak Shack sekarang menghidangkan 3 menu terbaru dan LeYa sudah pun merasainya. Antaranya adalah LSFC On Fire (Lamb, Sausage, Fish, Chicken), LFC Hot Plate (Lamb, Fish, Chicken) dan Sizzlin' BFC (Beef, Fish, Chicken) serta NY Striploin dan Burger "The Empire" yang sememangnya sedap belaka. 

NY Striploin



So... siapa-siapa yang ada kawasan Melawati dan berdekatan, boleh lah singgah ke NY Steak Shack untuk chill-chill dengan kawan-kawan atau keluarga sambil menikmati makan dan minum di sini. Tak kisah lah korang nak datang waktu bila, pagi ker, tengah hari ker atau malam kerana restoran ini beroperasi setiap hari dari jam 10.30 pagi hingga 10.30 malam

Nak maklumat lanjut boleh scroll down bawah ni untuk dapatkan lokasi dan menu menarik di restoran ini. Selamat Mencuba Semua!





Maklumat Lanjut:


Alamat | NY Steak Shack Melawati L3-08, 3rd Floor, Melawati Mall, 355 Jalan Bandar Melawati, 53100 Kuala Lumpur.

No. Telefon | 03 - 4161 0826

Outlet-Outlet NY Steak Shack Yang Lain
  1. Mid Valley
  2. Sunway Pyramid
  3. One Utama
  4. Sogo
  5. Subang Parade
  6. AEON Mall Shah Alam
  7. Sunway Velocity
  8. 101 City Mall Putrajaya
  9. Alamanda Putrajaya
Ranking LeYa:-
Kebersihan : 4/5
Kesedapan : 4/5
Harga : 3.5/5

10 ulasan:

  1. Balasan
    1. Yeah...memang sangat sedap... Apa lagi? Jom Serbu...hehehe..

      Padam
  2. Sedap sampai tidak terkata. Sangat kenyang dengan harga yg dikenakan. Berbaloi sangat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang benar-benar sedap! Jom kita cari masa yang sesuai untuk repeat sekali lagi

      Padam
  3. Balasan
    1. Hahaha... mesti terliur nih... ape lagi... serbu NY Steak Shack sekarang! Hehe..

      Padam
  4. Sedap ni.. tengok portionnya pun nampak berbaloi.. best!

    BalasPadam
  5. Alahai laparlah Pula bila tengok menu sedap2 ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe.... Terliur kan... Ape lagi? Jom serbu...

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com