Isnin, 8 Mei 2023

Tapak Kaki Rata? Jom Dapatkan Rawatan di Sunfeet Orthotics Expert di Cheras Selatan

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Hai korang... Korang tahu tak sebenarnya tapak kaki dalam kalangan kita tak sama? 

Ramai juga yang terlepas pandang mengenai kesihatan kaki. Rata-rata hari ini, kita menyangkakan yang tapak kaki kita normal dek kerana boleh berjalan, berlari, bersukan, menjalankan aktiviti harian seperti biasa. Tapi sedar tak korang apabila tidak menjaga kesihatan tapak kaki boleh menyumbang kepada banyak penyakit. Jom ikuti LeYa untuk sama-sama mendapatkan ilmu mengenai penjagaan kaki di Sunfeet Orthotics Expert yang baru sahaja buka cawangan keduanya di Cheras Selatan. Jom!

Di usia 30-an ni, LeYa dah mula ada rasa sakit belakang bila bekerja lama. Pada mulanya LeYa menyangkakan ia biasa kerana salah tidur atau keadaan tilam yang dah lama. Jadi, LeYa pun menukar kepada yang baharu. Namun, bilamana bekerja lebih masa dan berdiri agak lama, pasti akan kembali merasa sakit belakang. Rupa-rupanya masalah sakit belakang ini juga boleh berpunca dari tapak kaki kita.

Apakah itu Tapak Kaki Rata (Flat Feet)?

Tapak kaki rata atau dikenali sebagai Flat Feet bermaksud tapak kaki yang mempunyai lengkuk yang kurang di bahagian sisi atau tiada lengkuk (rata)  ketika berdiri atau berjalan.

Kebanyakan individu dengan tapak kaki yang rata tidak akan berasa sakit dan menyangkakan rawatan tidak diperlukan. Tetapi bila dah mula rasa sakit, barulah kita akan mencari rawatan. Rawatan memang sangat penting untuk mengelakkan kondisi menjadi semakin teruk. Pastinya, kesakitan akan mula terasa di sekitar tumit kaki, buku lali atau di bahagian bawah kaki. LeYa pasti masih ramai lagi yang belum buat pemeriksaan tapak kaki. Sebelum terlambat, jom dapatkan rawatan bersama Dr. Edmund.

Sunfeet Orthotics Expert adalah tempat rawatan khas untuk mengenalpasti masalah tapak kaki kita. Pemeriksaan tapak kaki boleh dilakukan secara PERCUMA dan sekaligus mendapat konsultansi dari Dr. Edmund sendiri. Best kan! Dari situlah, kita mula sedar dan tahu masalah tapak kaki kita serta jenis kasut yang patut kita dapatkan untuk mengatasi masalah ini.

Sebenarnya terdapat banyak masalah tapak kaki yang dialami oleh kita. Antaranya ialah:

  • Flat Feet (tapak kaki rata atau tidak mempunyai lengkungan)
  • Bunion (lebihan tulang terkeluar di bahagian sisi ibu jari kaki)
  • Callus (sel kulit mata tebal di bawah pangkal kaki)
  • High arch (lengkungan kaki tinggi)
  • Intoeing (seperti kaki merpati - berjalan dengan  kedua-dua kaki menghala ke dalam)
  • Toe-walking (hujung kaki ketika berjalan)
  • Bowleg (bahagian kaki dari lutut ke bawah tidak rapat)

Setelah menjalani rawatan pemeriksaan di mesin scanning yang disediakan, barulah LeYa tahu yang tapak kaki LeYa hampir rata. Tahulah kenapa LeYa rasa sakit belakang. Tanpa menggunakan insole yang betul, masalah ini pasti akan membawa kepada kesihatan jangka panjang. 



Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kesihatan tapak kaki dan juga mendapatkan insole khas, bolehlah mendapatkan konsultansi cepat-cepat bersama Dr. Edmund. Sebelum tu, jom kita tengok-tengok jenis kasut yang ditawarkan di sini! Menarik dan cantik-cantik juga tau!



Korang jangan risau kerana Dr. Edmund sangat berpengalaman dan terlatih serta merupakan graduan dalam bidang Orthotics. Sunfeet merupakan perniagaan keluarganya dan sudah tiga generasi terlibat dalam bidang penjagaan kaki ini. 



Bersempena dengan Hari Ibu, Sunfeet menawarkan 4  jenis promosi iaitu:
  • Satu untuk Ibu, Satu untuk Diri Sendiri. Beli 1, Dapat RM1,000 Cash Rebate
  • Percuma 1x Rawatan Penjajaran Kaki (Foot Alignment) buat semua yang bergelar ibu.
  • Berpeluang memenangi Insole bernilai RM899 dengan cara menyertai pertandingan Mother's Day Giveaway
  • Potongan harga istimewa RM100 off kepada semua OKU, Warga Emas, pemegang kad pelajar dan ibu tunggal.
 
 

Apa tunggu lagi? Sebelum kesihatan kita lebih teruk, jom buat pemeriksaan tapak kaki dengan berkunjung ke Sunfeet Orthotics Expert di Cheras Selatan.

Alamat
Tingkat 3A, Blok E, Pusat Komersil Akasa, Jalan Akasa,
Akasa Cheras South, 43300 Seri Kembangan, Selangor.

Waktu Operasi
10.00 AM - 5.30 PM (Dibuka setiap hari kecuali Ahad)

Telefon
013 - 528 3939 / 011 - 5417 1939

Website

Facebook

Instagram


0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com