Isnin, 4 Julai 2022

KBB Burger & Steak | Steakhouse Wajib Singgah Bila ke Kuala Terengganu

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera…

Ada apa di Negeri Terengganu? Apa yang menarik di sana? Of course lah Negeri Terengganu bukan sahaja terkenal dengan budaya tetapi juga mempunyai pelbagai jenis hidangan yang tersendiri. Salah satunya adalah keropok lekor, nasi dagang, laksam, sata dan sebagainya. Kepelbagaian makanan ini menjadikan Terengganu unik. Memang banyak sebenarnya jika kita nak bercakap tentang makanan tradisional yang tak luput dek zaman ini.

Walau bagaimanapun, arus pemodenan yang semakin berkembang hari ini juga tidak membuatkan Terengganu ketinggalan dengan hidangan moden. Tak percaya? Jom ikuti Blog LeYa untuk ketahui makanan barat yang paling padu yang ada di Terengganu. Jom!

KBB Burger & Steak, Terengganu

Restoran yang LeYa maksudkan adalah KBB Burger & Steak yang terletak di Lot 4063, Jalan Sultan Zainal Abidin, Kuala Terengganu. Ia membawakan makanan western yang sangat istimewa untuk korang rasai pengalaman menikmati masakan barat di sini. Untuk pengetahuan korang juga, KBB Burger & Steak, Terengganu ni merupakan outlet kedua dari baru sahaja dibuka pada penghujung Februari 2022. KBB Burger & Steak pada asalnya hanya dibuka di Kota Bharu. 

Best ke Best bila dah sampai dua outlet ni? Of course lah guys! Memang mantap dan terbaik. Korang pun patut datang dan singgah makan kat sini. Macam teruja pulak kan nak ada outlet kat area KL ni? Agak korang, dia buka tak nanti kat area sini? Takyah jauh-jauh nak ke sana kan.. Hehe...


Bukan itu sahaja, dengan suasana yang eksklusif dan kondusif, LeYa pasti korang akan selesa dan menjadikan restoran ini tempat pilihan untuk bersantai dan berkumpul bersama keluarga mahupun rakan—akan sambil menikmati masakan western yang istimewa itu. Ini kerana, keluasan restoran boleh memuatkan seramai 80-100 orang dalam satu masa. Yang menariknya korang boleh bergambar di mural lembu wagyu dengan penuh bergaya dan memang cukup instagrammable dan style. Korang juga boleh memilih untuk menikmati hidangan sama ada di dalam atau luar restoran.

 

Berteraskan daging lembu, menu di sini mempelbagaikan daging lembu dan potongan-potongannya dalam pelbagai masakan. Semestinya, KBB Burger & Steak sangat terkenal dengan daging wagyu yang cukup lazat. Korang boleh try beef ribs, lamb, steak, burger, pasta dan lain-lain.

Serius LeYa cakap, tak rugi tau korang datang dan makan kat sini. KBB Burger & Steak ada menyediakan pilihan daging terbaik iaitu Wagyu Jepun jenis A5, Australian dan Angus. Fuuuhhhh… Bukan calang-calang dan senang tau korang nak menikmati daging premium ni. Tapi, di KBB Burger & Steak Terengganu, korang pasti dapat menikmatinya mengikut citarasa korang dan pastinya ia sangat berbaloi.

Australian Wagyu Steak


Backribs (Best Seller)


Angus Steak

Selak punya selak menu yang ada, LeYa terpandangkan hidangan Butter Aged Tomahawk. Ya ampun korang! Ni pun ada. Butter Aged Tomahawk ni adalah Dry-Aging Steak yang mana ia disalut dengan mentega khas dan proses menggantung daging ini mengambil masa selama 20-90 hari dalam peti khas. Proses ini membantu melembutkan daging tersebut dan membuatkan rasa daging itu lebih kuat. Barulah aroma keenakan daging itu apabila dinikmati. Yang bestnya, hidangan Butter Aged Tomahawk ni boleh dimakan untuk 4-5 orang bergantung pada saiz yang dipilih.


BUTTERTOMAHAWKGANU

Tidak ketinggalan juga korang boleh hidangkan Mac & Cheese pada anak-anak kecil untuk mereka juga rasai keenakan makanan di sini. Malah, korang juga boleh turut merasai minuman yang diimport khas iaitu Lambda, Merlot dan Malafemmena. Nampak unik kan? Confirm korang teruja nak try kan!

Duk sedap kunyah dan layan daging yang juicy dan hilang dalam mulut ni, LeYa tiba-tiba terfikir, ni kejap lagi confirm mahal nak dibayar. Hehe… almaklumlah LeYa ni bukanlah ada-ada. Tapi keinginan tekak tu besar. So, LeYa agak terkejut bila dapat tahu setiap harga yang disenaraikan. Memang berbaloi buat kita yang marhaen ni. Serius korang kena pergi dan try!

Leya salute juga dengan layanan staffnya yang mesra pelanggan. Sangat mahir dan always smile dengan semua pelanggan walaupun penat. Kalau korang tak tahu order pun mereka akan bantu dan layan korang nak makan steak jenis apa sehingga selesai. Macam LeYa lebih prefer medium rare. Jadi, memang LeYa dapat dengan cukup sempurna tau. KBB Burger & Steak memang terbukti staffnya sangat professional dan terlatih dalam menyediakan hidangan daging yang juicy, padu dan sedap.

Overall LeYa sangat berpuas hati dan confirm akan repeat datang lagi bila bercuti ke Negeri Terengganu. Hidangan yang disediakan dah lah padu, sedap dan berkualiti, malah harga pun berbaloi.

Dah tahu mana tempat makan viral ni, tunggu apa lagi? Jom lah korang datang bercuti ke Kuala Terengganu cepat! Selamat bercuti dan selamat menjamu selera korang!

KBB Burger & Steak Kuala Terengganu
Lot 4063, Jalan Sultan Zainal Abidin
20000 Kuala Terengganu, Terengganu 

No Telefon
010 – 254 1001
https://kbbterengganu.wasap.my

KBB Burger & Steak Kota Bharu
No 2713 Jalan Kuala Krai
15150 Kota Bharu, Kelantan

No Telefon

010 258 1001
https://kbbdelivery.wasap.my

Waktu Operasi
Setiap hari, 12.00 pm – 11.00 pm (Jumaat, 3.00 pm – 11.00 pm)

Facebook

KBB BURGER & STEAK KOTA BHARU

KBB BURGER & STEAK KUALA TERENGGANU

Instagram

Tiktok

3 ulasan:

  1. Bestnya kalau dapat pergi Terengganu. Selain layan menu yang biasa tu, boleh juga singgah sini layan western sesekali kan.

    BalasPadam
  2. Tak hajak makan sedap2 ni hurmmm bestnya...

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com