Wednesday, 6 February 2019

Apa Yang Menarik Jika Bercuti Ke Pulau Indah, Selangor

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Cuti-cuti sempena sambutan perayaan Tahun Baru Cina ni, LeYa dan Otomen Taro decide untuk menenangkan fikiran di tempat yang tidak ramai orang. Jadi, memandangkan Otomen mempunyai hobi yang suka benar menjala atau memancing di laut, kami pun ke Pulau Indah, Klang.


Daerah Klang ini seperti yang kita tahu sangat terkenal dengan sektor perkapalan dan boleh dikatakan kedua terpenting selepas Shah Alam. Namun, dek kesibukan kapal-kapal yang masuk ke sini, korang jangan lupa ianya juga mempunyai tarikan menarik yang boleh dikunjungi. Antaranya ialah 

Tarikan Tepi Pantai dan Pulau
Tanjung Harapan
Pulau Ketam
Pantai Acheh, Pulau Indah
Laguna Park, Pulau Indah
Port Klang Cruise Centre

Tempat Membeli-Belah di Klang
Wisma GM Klang Wholesale City
AEON Bukit Tinggi Shopping Centre
Little India Klang
Pasar Jawa Klang

Tarikan Alam Semulajadi & Taman Reakreasi
Taman Rakyat
Taman Pengkalan Batu
Padang Sultan Sulaiman
Taman Bandar Diraja

Tempat Bersejarah & Mercu Tanda Klang
Gedung Raja Abdullah
Kota Raja Mahadi
Masjid Diraja Sultan Sulaiman
Jambatan Kota
Galeri Diraja Sultan Abdul Aziz
Masjid Bandar Diraja Klang
Masjid India Muslim Tengku Kelana
Taman Tugu Keris
Dataran Seni

LeYa dan Otomen Taro tidaklah singgah ke semua lokasi yang ada di atas. Percutian kali ini, kami ke lokasi Pulau Indah untuk aktiviti memancing dan santai petang. Jom tengok ap yang menarik di sini!

Pantai Acheh, Pulau Indah Lokasi Tersembunyi dan Cantik


Lokasi pantai ini mungkin agak tersorok sedikit. Namun, ia menjanjikan pemandangan dan landskap pantai yang menarik untuk melaksanakan aktiviti seperti berkhemah, santai petang dan berkelah. Aktiviti lain yang boleh dilakukan adalah parasailing dan memancing. Bagi kaki pancing seperti Otomen Taro ni, kami melangkah ke hadapan sikit di kawasan bot-bot nelayan untuk mencari kawasan atau port memancing yang terbaik.

Yang inginkan aktiviti berkelah lebih privasi memang sangat elok untuk singgah dan berehat di Pantai Acheh ini. Masih tidak ramai yang singgah ke sini.



Lihat sahaja betapa seronoknya Otomen apabila jala yang pertama kali digunakannnya ini membawa hasil laut yang lumayan. Benarlah kata pepatah "Rezeki Allah sangat luas". Ada rezeki, pasti menemui jalannya. Yang penting rajin dan berusaha untuk mendapatkannya. Alhamdulillah... Dapat juga menikmati ikan segar dari laut cuti-cuti ni. Hehe...

Bukan itu sahaja. Ada terselit juga seekor ketam dan udang dalam tangkapan Otomen petang itu. Apa lagi? Kasi goreng panas-panas la dan makan makanan laut segar. Yummy!


Laguna Park, Pulau Indah Lokasi Bergambar Yang Menarik

Satu lagi tarikan menarik yang ada di Pulau Indah ini adalah Laguna Park. Di sini juga sangat sesuai untuk aktiviti memancing dan riadah petang bersama anak-anak. Di sekitar kawasan terdapat pondok rehat, jeti kecil dan restoran-restoran menarik untuk dicuba. 


Penginapan di sini tidaklah banyak tetapi ia sangat ideal jika korang ingin bermalam dan rasai suasana menenangkan di tepi pantai.


LeYa yang pada mulanya sampai di sini agak krik-krik melihatkan suasana sunyi sepi. Tak ramai orang dan nak ke kedai runcit pun agak jauh. Tetapi apabila turun dari kereta dan terpegun melihat landskap pemandangan yang cantik, terus rasa seronok. Yeah! Tadi kan memang nak bercuti yang tak berapa ramai orang. Hahaha...


Jadinya, kalau korang berhasrat untuk bercuti dan berehat dari kesibukan ramai orang, Pantai Acheh dan Laguna Park yang terletak di Pulau Indah ni memang sesuai dijadikan lokasi percutian. Cumanya kalau korang nak ke sini better pergi dari awal pagi untuk dapatkan panorama indah waktu pagi ataupun panorama petang. Janganlah korang terpacak tengah hari buta weyyyhhh.. Panas berdenting la  kat laut ni.. Habis lencun nanti korang. Haha.. Yang suka bergambar pemandangan macam LeYa memang eloklah ke sini sebab tak ada orang nak photo boom kita. 😁😁😁

61 comments:

  1. Bestnyaaa leya buat aktiviti macam ni.. Seronok tu dapat ikan.. Cantik sungguh view di Pantai Acheh tu.. Tenang je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah cantik kak husniey.. Suka tengok view die

      Delete
  2. Bestnya leya...senang jer menjala dari atas jeti tu je..akak kenal ikan yang besar skit tu..ikan belanak..ni kena pi nanti ni...abah akak suka menjala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah.. Betul la tu. Ikan belanak. Nanti boleh la bawak abah dtg menjala

      Delete
  3. laki akk pun suka mancing..cantik2 gambar. hppy holidays

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah...geng tu..nanti boleh buat trip memancing beramai-ramai

      Delete
  4. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
    Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
    E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir bahawa tidak ada yang baik yang dapat keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera ditenangkan dan hilang ketika rakan saya mula-mula memperkenalkan saya kepada syarikat ALL GLOBAL PEMBERIAN PINJAMAN, saya fikir ia masih akan menjadi permainan penipu yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, yang paling mengejutkan setelah memenuhi semua syarat, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di akaun bank MUAMALAT saya Semasa saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah mempercayainya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ia benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di sana akaun, saya menariknya tanpa komplikasi dan melaburkannya dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda mahukan pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar, sila hubungi SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL di e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang tepat dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya adalah PEMANDU Lori biasa, tetapi sekarang saya memiliki Lori dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dari SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL
    E-mel: allglobalgrantloan@gmail.com
    Tel ............. +1(304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    ReplyDelete
  6. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60] 1125 693 785

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60] 1125 693 785
    WhatsApp Number::::::::[+60] 1125 693 785
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  7. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  8. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar


    ReplyDelete
  9. Keajaiban tidak akan pernah berakhir, saya berdoa untuk allah untuk memberkati Nyonya Esther Patrick, saya kehilangan Ewita warga negara Indonesia, saya tinggal di JL.kutisari selatan geng ekonomi No. 13-G, Indonesia. Ibu saya mengatakan kepada saya bahwa dia akan melalui internet dan datang ke publikasi Nyonya Esther Patrick, mengatakan bahwa fasilitas kredit telah memberinya pinjaman kepada masyarakat umum dengan suku bunga sangat rendah 2% persen, Anda dapat menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com].

    Jadi, saya memberi tahu teman saya tentang pandangan meminjam dari Nyonya Esther Patrick, dan dia mengatakan dia tidak akan memberi tahu saya bahwa saya tidak meminjam dari Nyonya Esther Patrick, tetapi saya perlu meminjamkan sejumlah kecil untuk memeriksa apakah perusahaannya adalah perusahaan.

    Jadi, saya bertindak atas sarannya dan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com] yang diposkan oleh ibu saya, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200.000.000. Nyonya Esther Patrick menanggapi saya dan mengirimi saya semua syarat dan ketentuan perusahaannya yang saya baca dan saya menyetujui persyaratannya.Setelah persetujuan permohonan pinjaman, saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa jumlah Rp200.000.000 dikreditkan ke rekening bank saya dari perusahaan Nyonya Esther Patrick.

    Saya sangat senang dan berbagi kabar baik dengan ibu saya dan teman saya yang menyarankan saya untuk terus maju.Ia menyelesaikan pembayaran kembali pinjaman tersebut pada 07 Juli 2018, dan saya meminta sejumlah Rp550.000.000 yang juga saya terima di rekening bank saya setelah prosedur itu dilakukan.

    Jadi, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi tahu siapa saja yang mencari pemberi pinjaman pribadi di Internet yang pasti akan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui e-mail {ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM}Anda dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan bantuan atau Anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman.Ini email saya: [ewitayuda1@gmail.com]Terima kasih, pengikut saya

    ReplyDelete
  10. Nama saya Asmaul Khusnuliyah, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini agar semua pencari pinjaman berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa lama mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp. 12,3 juta untuk seorang pria di Afrika. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, maka saya berdiskusi dengan teman saya Bu Mitu Maria yang kemudian memperkenalkan saya dengan Ibu Helen Wilson, Manajer Kantor Keuangan WEMA, sehingga teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Ibu Sarah. Maka saya menghubungi Bu Sarah melalui email: helenwilson719@gmail.com dan juga di WhatsApp: +1-585-326-2165

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp640 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman tersebut disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan penjamin untuk pengalihan pinjaman tersebut, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 4 jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke rekening bank saya.

    Saya kira itu bercanda sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya sudah dikreditkan Rp640 juta. Saya sangat senang akhirnya ALLAH menjawab doa-doa saya dan Dia telah memberikan saya keinginan hati saya.

    Semoga ALLAH memberkati Bu Helen yang telah memberi saya kehidupan yang adil, maka saya berpesan kepada siapapun yang berminat mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Bu HELEN WILSON via email: (helenwilson719@gmail.com) dan WhatsApp: +1-585-326-2165 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada ALLAH untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (asmaulkhusnuliyah1@gmail.com)
    Salam pembuka

    ReplyDelete
  11. Salam untuk kalian semua. Nama saya Agus Santoso, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan para pencari pinjaman agar berhati-hati, karena banyak sekali penipuan di mana-mana, mereka akan mengirimkan dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan berjanji ini dan itu, para penganggur, saya sarankan Anda semua memiliki untuk berhati-hati

    Beberapa bulan yang lalu, saya mengalami kesulitan keuangan dan sangat membutuhkan pinjaman untuk mendapatkan kembali bisnis saya, saya mengajukan pinjaman 250 juta. Saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya mengalami lebih banyak kesulitan keuangan karena saya meminjam untuk membayar sebagian biaya setelah menghabiskan dana saya. Saya hampir kehilangan harapan sampai ALLAH menggunakan teman saya untuk merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Helen Wilson, seorang ibu yang luar biasa, yang meminjamkan saya pinjaman 250 juta tanpa jaminan dalam waktu 24 jam tanpa tekanan pada tingkat bunga 2%.

    Saya terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan telah dicairkan langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji akan membagikan kabar baik agar masyarakat bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi ibu yang baik melalui email: helenwilson719@gmail.com

    dan dengan rahmat Allah dia tidak akan mengecewakan. jika Anda mematuhi perintah-perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: agsantoso576@gmail.com
    dan teman saya yang memperkenalkan saya dan bercerita tentang Bu Helen Wilson, dia juga mendapat pinjaman baru dari Bu Helen Wilson, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (wahyusaptohandoko256@gmail.com) sekarang,

    Yang akan saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman bulanan saya. Anda masih bisa mengobrol, ibu yang baik, Nomor WhatsApp; +1-585-326-2165

    mohon bijak dan semoga Allah membimbing kita semua

    Nama saya Agus Santoso
    Pinjaman saya 250 juta
    KEUANGAN WEMA
    email: helenwilson719@gmail.com
    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh

    ReplyDelete
  12. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum
    Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara Indonesia di platform ini, Tuhan telah sepenuhnya setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah bertahan sejak Mei 2019, kesaksian saya dan kabar baik saya berjalan seperti ini, Nama saya Kartin Kiba dari Jl.P .Biak 9 No. 230 Rt.007 Rw.018 Desa Arenjaya, Jakarta Timur, Kota Bekasi, Jawa Barat, saya adalah seorang pemasar di perusahaan tempat saya bekerja, Suami saya dan saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua ini. Platform ini membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus untuk berhati-hati karena internet dan blog penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan penipuan yang hanya ada di sini untuk merobek uang hasil jerih payah Anda.

    Suami saya dan saya memiliki hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari Singapura yang pada bulan Desember 2018, dan kami ditipu oleh pemilik perusahaan dengan meminta kami untuk membayar banyak biaya yang kami bayar dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjaman, kami kehilangan sekitar Rp7.500.000 untuk perusahaan pinjaman palsu di Singapura karena kami mengajukan pinjaman sebesar Rp450.000.000,00 dan dengan semua biaya yang kami bayarkan kami lakukan tidak mendapatkan pinjaman dan suami saya dan saya sangat Frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak dengan kehidupan.

    Jadi Tuhan itu baik, kami berdoa dan Tuhan mengarahkan kami ke seorang pelayan dan pada hari yang setia ini 20 Mei 2019, saya menjelajah internet ketika saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Yohanes Hendra Who dari Kota Bandung, bagaimana Tuhan mengubah kehidupan keuangannya melalui perusahaan pinjaman. Dia meminta saya untuk menghubungi ibu Helen dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Helen dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu dan ibu Helen, Helen akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman. di perusahaan dan saya mendapat jumlah persis yang saya ajukan dan saya sangat senang.

    Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberi tahu rekan-rekan saya bahwa jika Anda membutuhkan pinjaman asli yang asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat dengan tingkat bunga 2%, cukup mendaftar melalui Ny. Helen Wilson melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: +1-585-326-2165. Anda juga dapat menghubungi saya melalui email ini, (kartinkiba72@gmail.com). untuk informasi lebih lanjut.

    ALLAH memberkati kalian semua!
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  14. Salam kepada semua warga negara Indonesia, nama saya Yeyes Ristintares tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar meandukung saya melalui kebaikan Ibu Ny. Helen Wilson. Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 32 juta Rupiah dengan pemberi pinjaman yang berbeda setelah membayar beberapa biaya dan tidak mendapatkan pinjaman. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, jadi saya memanggil keberanian dan menghubungi Ibu Helen.

    Saya mengajukan pinjaman 900 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 48 jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang memberi saya keinginan hati saya. mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda. Semoga ALLAH memberkati Ny. Helen Wilson untuk membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ny. Helen melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: +1-585-326-2165 untuk Anda pinjaman

    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini. Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Sekali lagi nama saya Yeyes Ristintares, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: yristintares@gmail.com

    ReplyDelete
  15. Ucuz, kaliteli ve organik sosyal medya hizmetleri satın almak için Ravje Medyayı tercih edebilir ve sosyal medya hesaplarını hızla büyütebilirsin. Ravje Medya ile sosyal medya hesaplarını organik ve gerçek kişiler ile geliştirebilir, kişisel ya da ticari hesapların için Ravje Medyayı tercih edebilirsin. Ravje Medya internet sitesine giriş yapmak için hemen tıkla: ravje.com

    İnstagram takipçi satın almak için Ravje Medya hizmetlerini tercih edebilir, güvenilir ve gerçek takipçilere Ravje Medya ile ulaşabilirsin. İnstagram takipçi satın almak artık Ravje Medya ile oldukça güvenilir. Hemen instagram takipçi satın almak için Ravje Medyanın ilgili sayfasını ziyaret et: instagram takipçi satın al

    Tiktok takipçi satın al istiyorsan tercihini Ravje Medya yap! Ravje Medya uzman kadrosu ve profesyonel ekibi ile sizlere Tiktok takipçi satın alma hizmetide sunmaktadır. Tiktok takipçi satın almak için hemen tıkla: tiktok takipçi satın al

    İnstagram beğeni satın almak için Ravje medya instagram beğeni satın al sayfasına giriş yap, hızlı ve kaliteli instagram beğeni satın al: instagram beğeni satın al

    Youtube izlenme satın al sayfası ile hemen youtube izlenme satın al! Ravje medya kalitesi ile hemen youtube izlenme satın almak için tıklayın: youtube izlenme satın al

    Twitter takipçi satın almak istiyorsan Ravje medya twitter takipçi satın al sayfasına tıkla, Ravje medya güvencesi ile organik twitter takipçi satın al: twitter takipçi satın al

    ReplyDelete
  16. I blog often and I truly appreciate your content.
    야설
    Feel free to visit my blog :
    야설

    ReplyDelete
  17. This great article has truly peaked my interest.
    일본야동
    Feel free to visit my blog : 일본야동

    ReplyDelete
  18. I’m going to bookmark your site and keep checking for new details about once per week.
    국산야동
    Feel free to visit my blog : 국산야동

    ReplyDelete
  19. I subscribed to your Feed too.
    일본야동
    Feel free to visit my blog : 일본야동

    ReplyDelete
  20. Hi there! This article could not be written much better!
    야설
    Feel free to visit my blog : 야설

    ReplyDelete
  21. I must confess to you that im really in love with such a great content coming from you and the way you take to enduce your audience I do respect that so much. I will instantly get your lrss and stay informed of any updates you make and as well take the advantage to share some vital information regarding the.How to get a credit card numbers with cvv and zip code Here are easy ways, you can get a credit cards and code with high balance which can be use world-wild,I will also take the advantage to ask for your permission to join our TELEGRAM GROUP

    ReplyDelete
  22. Hоw dо ореn-ѕоurсе рrоduсtіvіtу ѕuіtеѕ compare tо MS Office - аnd dоеѕ іt mаkе ѕеnѕе fоr уоur оrgаnіzаtіоn tо сhооѕе frее соmmunіtу software rаthеr thаn Microsoft's commercially licensed оffеrіng
    일본경마

    magosucowep

    ReplyDelete
  23. Hello ! I am the one who writes posts on these topics카지노사이트 I would like to write an article based on your article. When can I ask for a review?

    ReplyDelete
  24. 메이저사이트모음27 December 2021 at 17:00

    Many thanks for the article, I have a lot of spray lining knowledge but always learn something new. Keep up the good work and thank you again. 메이저사이트모음

    ReplyDelete
  25. This is a very interesting post. Thank you for posting a lot of interesting posts. And please visit my site!~! The name of the site is 슬롯사이트.

    ReplyDelete
  26. Your article has answered the question I was wondering about! I would like to write a thesis on this subject, but I would like you to give your opinion once :Dsòng bạc

    ReplyDelete
  27. 안전한놀이터6 January 2022 at 12:21

    I finally found what I was looking for! I'm so happy. 안전한놀이터 Your article is what I've been looking for for a long time. I'm happy to find you like this. Could you visit my website if you have time? I'm sure you'll find a post of interest that you'll find interesting.

    ReplyDelete
  28. I am someone who works on the web. Sometimes I like to visit overseas sites casino online when I have time. Among them, I like the site related to , but your site seems to be optimized for too!! Very good

    ReplyDelete
  29. 메이저사이트9 January 2022 at 14:17

    Excellent read, I just passed this onto a friend who was doing a little research on that. And he actually bought me lunch as I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thank you for lunch. 메이저사이트

    ReplyDelete
  30. 메이저토토사이트모음11 January 2022 at 12:38

    Your ideas inspired me very much. 메이저토토사이트모음 It's amazing. I want to learn your writing skills. In fact, I also have a website. If you are okay, please visit once and leave your opinion. Thank you.

    ReplyDelete
  31. 먹튀검증업체17 January 2022 at 14:40

    I like the helpful info you provide in your articles. I’ll bookmark your blog and check again here frequently. I’m quite sure I’ll learn plenty of new stuff right here! Good luck for the next. 먹튀검증업체

    ReplyDelete
  32. 안전놀이터추천19 January 2022 at 14:14

    Hello, I am one of the most impressed people in your article. 안전놀이터추천 I'm very curious about how you write such a good article. Are you an expert on this subject? I think so. Thank you again for allowing me to read these posts, and have a nice day today. Thank you.

    ReplyDelete
  33. 먹튀검증사이트20 January 2022 at 14:50

    Thanks for such a fantastic blog. Where else could anyone get that kind of info written in such a perfect way? I have a presentation that I am presently writhing on, and I have been on the look out for such great information. 먹튀검증사이트

    ReplyDelete
  34. The dachshund was bred in Germany hundreds of years ago to hunt badgers. https://www.poodlespring.com/ "Dach" means badger and "hund" means dog. The three varieties of dachshund, smooth-, Dachshund puppies for sale wire-,and long-coated, originated at different times. The smooth was the first and arose from a mixture of a miniature French pointer and a pinscher. The breed also comes in two sizes: standard and miniature, with the standard the original size.
    The dachshund has short, strong legs that enable the dog to dig out prey and go inside burrows. Larger versions of the breed were used to chase deer or fox. Smaller dachshunds Dachshund puppy for sale were bred for hunting hares and ferrets.
    The breed is still used for hunting, primarily in Europe, nine in dachshunds puppies for sale ches in height.All three types are known
    The dachshund's coat may be shades of red, black, chocolate, white or gray. Some have tan markings or are spotted or dappled. Dachshunds live about 12 to 15 years. toy poodle for sale espite their size, dachshunds are known for their courageous nature and will take on animals much larger than themselves. Some may be aggressive toward strangers and other dogs.
    As family dogs, dachshunds are loyal companions and good watchdogs. They are good with children if treated well. They can be slightly difficult to train.
    Some dachshund fanciers say there are personality differences among the different varieties of the breed. For instance, the long-coat dachshund is reportedly calmer teacup poodles for sale than the smooth-coat variety,

    ReplyDelete

  35. Dachshunds are bred and shown in two sizes: Standard and Miniature. https://www.cutespupsforsale.com/ Standard Dachshunds of all varieties (Smooth, Wirehair, and Longhair) usually weigh between 16 and 32 pounds. Miniature Dachshunds of all varieties weigh 11 pounds and under at teacup poodle for sale maturity. Dachshunds that weigh between 11 and 16 pounds are called Tweenies. Some people who breed exceptionally small Dachshunds advertise them as Toy Dachshunds, but this is purely a poodles for sale marketing term, not a recognized designation. He's bred for perseverance, which is another way of saying that he can be stubborn. Dachshunds have a reputation for being dachshund puppies sale entertaining and fearless, but what they want most is to cuddle with their people. Longhairs are calm and quiet, and Smooths have dachshund for sale a personality that lies somewhere in between. Some Mini Dachshunds can be nervous or shy, but this isn't correct for the breed. Avoid puppies that show these characteristics.Like every dog, Dachshunds need early socialization-exposure to many different people, dachshund puppies for sale near me sights, sounds, and experiences-when they're young. Socialization helps ensure that your Dachshund puppy grows up to be a well-rounded dog. .

    ReplyDelete
  36. The breed became very popular in the early 1900s, and in 1913 and 1914, https://oneshoppharmacy.com they were among the 10 most popular entries in the Westminster Kennel Club Show. During World War I, however, the breed fell on hard times in the U.S. and England because they were poodle for sale closely associated with Germany. Dachshund owners sometimes were called traitors and their dogs stoned. After
    World War I, some U.S. breeders dachshunds for sale imported some Dachshunds from Germany and the breed started to become popular once again. The breed faced a similar fate during World War II, but not nearly so severely as during World War I.
    In the 1950s, Dachshunds became one of the most popular family dogs in the U.S. again, a status they have enjoyed ever
    since. While Dachshunds mini dachshund puppy for sale rarely are used as hunting dogs in the U.S. or Great Britain, in other parts of Europe, especially France, they still are considered hunting dogs. mini dachshund puppies for sale Dachshunds also love a challenge, and as long as you incorporate plenty of opportunities to chase and find things, you’ll miniature dachshund for sale have a happy dog. These dogs love their human parents, and really don’t want them to leave.

    ReplyDelete
  37. The Poodle is one of the most popular dogs in the world and is in fact one of the oldest pure bred dogs. These dogs originated in Germany and were originally bred to be a working and gun dog that made the perfect hunting dog. The Poodle has a waterproof coat and great retrieving talents.
    miniature poodle for sale
    Nowadays, this breed is more known as a lapdog rather than a working dog. They are bred in smaller breeds so that more people can enjoy having a Poodle as a best friend. toy poodle for sale near me The Teacup variation of this breed has been selectively bred from the Toy Poodle and must be under 9 inches in height and Their exercise needs are not great, although they do get bored very easily and do not like to be left alone. If they are left alone for too long they willless than 6 pounds in weight to qualify as a Teacup. poodles for sale near me The temperament of the Teacup Poodle is very similar to that of the Standard Poodle. They are extremely loving and make great companions for everyone, including individuals, families and the elderly. Because of their size, too, they fit into many different environments and will do well in apartments and in city living and https://www.cutespupsforsale.com/ also in large homes in the country or in open-spaced environments.begin to suffer from separation anxiety and exhibit destructive behaviors. A socialization class from a young Https://Greenlandpuppies.com age can help this, but you also shouldn’t purchase a Teacup Poodle if you are not going to be able to be with them for a large portion of the day.

    ReplyDelete
  38. Pretty useful article. I merely stumbled upon your internet site and wanted to say that I’ve very favored learning your weblog posts. Any signifies I’ll be subscribing with your feed and I hope you publish once additional soon. 메이저사이트

    ReplyDelete
  39. In the meantime, I wondered why I couldn't think of the answer to this simple problem like this. Your article is an article that gives the answer to all the content I've been contemplating. 바카라사이트

    ReplyDelete
  40. Hi ! I specialize in writing on these topics. My blog also has these types of articles and forums. Please visit once. 토토사이트

    ReplyDelete
  41. What an interesting piece of information you have provided so appreciated. I would like to know more information about this. Thank you so much.
    룰렛사이트탑

    ReplyDelete
  42. Your website is really cool and this is a great inspiring article. Thank you so much. 텍사스홀덤

    ReplyDelete
  43. First of all, thank you for letting me see this information. I think this article can give me a lot of inspiration. I would appreciate 바카라사이트 if you could post more good contents in the future.

    ReplyDelete
  44. I think your website has a lot of useful knowledge. I'm so thankful for this website.
    I hope that you continue to share a lot of knowledge.
    This is my website.
    한게임머니상

    ReplyDelete
  45. This is an amazing website, I really enjoyed your articles. A Turkish visa application is an online evisa application form for all the people who want to apply for a Turkey Visa. It is a fast and secure way of applying for an online visa application form

    ReplyDelete
  46. 검증된 업체 먹튀검증 최고의 메이져

    ReplyDelete
  47. I accidentally searched and visited your site. I still saw several posts during my visit, but the text was neat and readable. I will quote this post and post it on my blog. Would you like to visit my blog later? 토토사이트순위

    ReplyDelete
  48. betflix doesn't have to download apps. No need to copy codes คาสิโนAuto

    ReplyDelete
  49. Hi there, I simply hopped over in your website by way of StumbleUpon. Now not one thing I’d typically learn, but I favored your emotions none the less. Thank you for making something worth reading. 메이저사이트순위

    ReplyDelete
  50. betflix support Thai language And break the rules of playing the same old slot games, including images, lights, colors

    ReplyDelete

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com