Selasa, 28 Mei 2024

Huawei Memperkenalkan HUAWEI Pro 70 Series Menerusi Pameran Global HUAWEI XMAGE

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Huawei dengan bangganya melancarkan Pameran Global HUAWEI XMAGE, HUAWEI XMAGE Awards 2024 dan HUAWEI Pura 70 Series yang bertempat di Sentul Glass Pavilion, Kuala Lumpur. Pameran ini bertemakan  “A Heartwarming World – 12 Years of Huawei Photography" dan telah memaparkan pameran fotografi terbesar dalam sejarah Huawei.

Selain itu, turut menyaksikan HUAWEI XMAGE Awards 2024, yang mana ia merupakan pertandingan tahunan yang meraikan platform terbuka Huawei untuk kecemerlangan fotografi telefon pintar serta memperkenalkan telefon pintar Huawei Pura 70 Series yang dinaiktaraf dari versi Huawei P Series.

Pameran Global HUAWEI XMAGE “A Heartwarming World – 12 Years of Huawei Photography”

Menerusi temanya, “A Heartwarming World – 12 Years of Huawei Photography”, pameran ini memaparkan hampir 300 gambar yang diambil oleh telefon pintar Huawei dan dipilih daripada berjuta-juta penyerahan. Imej-imej ini menangkap detik-detik kehangatan, ketenangan dan kecerahan dari setiap sudut dunia serta menyerlahkan keterkaitan tulen orang biasa dan merangkum falsafah jenama baharu HUAWEI XMAGE, 'The Power of Image'. Falsafah ini bertujuan menyemarakkan imaginasi pengguna, kreativiti dan penghargaan dengan teknologi dan pengalaman pengimejan tertinggi dan memaparkan impaknya yang hebat melebihi apa yang ditangkap.

Sedekad yang lalu, turut menyaksikan perkembangan pesat dalam fotografi mudah alih yang mana pameran ini menampilkan karya daripada siri telefon Huawei yang menjangkau 12 tahun. Hari ini, Huawei telah memacu evolusi dan pembangunan teknologi pengimejan mudah alih melalui inovasi berterusan. 

Selain itu, Huawei telah terlibat dalam aktiviti global seperti pertandingan fotografi, acara komuniti dan laporan trend, mempromosikan penyebaran budaya fotografi mudah alih di seluruh dunia.

HUAWEI P Series menaiktaraf dengan siri baharu dan menyepadukan fotografi terbaik, reka bentuk estetik serta gaya unik dengan sempurna. Menurut semakan DXOMARK terbaharu, HUAWEI Pura 70 Ultra memperoleh tempat teratas dalam Kedudukan Kamera Telefon Pintar DXOMARK. Menerusi Siri HUAWEI Pura 70, HUAWEI XMAGE terus mendorong sempadan teknologi dan pengalaman bersama pengguna secara global, membawa fotografi pintar ke tahap yang lebih tinggi.

Pameran Global XMAGE melambangkan komitmen Huawei untuk menggabungkan teknologi dengan seni, memperkasakan individu untuk menerima inovasi untuk penerokaan dan pencerahan. Setiap imej yang dipamerkan merangkumi naratif, merapatkan budaya dan memupuk pemahaman yang lebih mendalam tentang dunia kita yang pelbagai. Pameran ini turut meneroka enam (6) katergori berbeza iaitu

  1. Rahsia Alam Semula Jadi (The Secrets of Mother Nature)
  2. Landskap dan Ruang (Landscapes and Spaces)
  3. Dialog dengan Haiwan (A Dialogue with Animals)
  4. Anda dan Saya (You and Me)
  5. Kuasa Detik (The Power of Moments)
  6. Dunia Remaja (The World of Youth)

Terokai Keajaiban Dengan HUAWEI Pura 70 Series

Siri HUAWEI Pura 70 merevolusikan fotografi mudah alih, menggabungkan inovasi dan kesenian untuk mentakrif semula kemungkinan merakam detik kehidupan. Menerusi sistem kamera Ultra Lighting, ciri Ultra Speed Snapshot Feature boleh merakan pemandangan bergerak pantas dengan mudah, daripada pukulan badminton yang kuat kepada pelumba F1 yang melintasi garisan penamat, mengubah detik-detik sekejap menjadi kenangan abadi.


Sebaliknya, Ultra Lighting Macro Telephoto Camera meningkatkan kejelasan untuk landskap jauh dan butiran dekat. Dengan long distance slide shaft flexible focus technology dan F2.1 periscope telephoto aperture, ia memastikan imej sejernih kristal merentas keseluruhan panjang fokus. Sama ada merakam pemandangan jauh atau subjek rumit secara dekat, kamera ini memberikan kejelasan dan ketepatan yang tiada tandingan, membolehkan pengguna meneroka dunia dengan perincian yang tiada tandingan.


Ciri utama Siri Pura 70 terletak pada revolutionary Potrait Mode yang dikuasakan oleh algoritma AI lanjutan. Ciri ini terlihat bijak dan melaraskan cahaya, bayang-bayang, kabur dan ton kulit untuk memberikan hasil yang realistik yang menakjubkan manakala fungsi kabur potret mencipta lapisan yang berbeza, menyerlahkan subjek sambil mengekalkan butiran halus seperti helaian rambut dan nuansa muka.

Walaupun dalam keadaan cahaya malap yang mencabar, Siri Pura 70 mengekalkan kejelasan dan kontras, merakam rona matahari terbenam yang terang dan peralihan wajah yang halus dengan ketepatan. Dengan kesan potretnya yang tiada tandingannya, Siri Pura 70 menetapkan standard baharu dalam fotografi telefon pintar, memperkasakan pengguna untuk melancarkan kreativiti dan merakam detik-detik paling dihargai dalam kehidupan dengan kejelasan dan kedalaman yang tiada tandingan.

Kamera utama HUAWEI Pura 70 Ultra menampilkan Kamera Pop-out Pencahayaan Ultra yang boleh ditarik balik, mencipta sistem pengimejan unik yang menjemput pengguna untuk meneroka keajaiban yang tidak kelihatan. Apabila diaktifkan, kamera memanjang secara automatik, menyerlahkan cincin merah unik di sekeliling bingkainya dan mengeluarkan bunyi peralatan profesional, menekankan kesenian dan kehebatan pengimejan.


Melengkapkan keupayaan kamera canggihnya, HUAWEI Pura 70 Series mempunyai reka bentuk yang anggun dan elegan, menetapkan piawaian baharu untuk ketukangan dan daya tarikan estetik. Dicipta dengan bahan tahan lasak seperti Kaca Kunlun Super Tahan Lama pada HUAWEI Pura 70 dan HUAWEI Pura 70 Pro, dan Kaca Kristal Armor Kunlun pada HUAWEI Pura 70 Ultra, telefon pintar ini dibina untuk menahan kesukaran penggunaan harian.

HUAWEI Pura 70 Series menetapkan piawaian baharu untuk keanggunan dan ketukangan yang indah. Ia merangkumi falsafah reka bentuk mewah, minimalis dan tulen, memisahkan diri daripada reka bentuk kamera telefon pintar segi empat sama dan bulat tradisional dengan elemen segi tiga inovatif Reka Bentuk Simbol Hadapan, memberikan rupa tersendiri.


Sama seperti jenama fesyen couture, HUAWEI Pura 70 Ultra dihiasi dengan label fesyen mewah tersuai eksklusifnya sendiri. Di bawah modul kamera HUAWEI Pura 70 Ultra ialah label XMAGE unik, mewakili HUAWEI XMAGE, melambangkan semangat penguasaan artistik dan menambahkan sentuhan haute couture pada peranti. Dengan pilihan warna yang bergaya dan reka bentuk minimalis, HUAWEI Pura 70 Series menawarkan pengguna ekspresi keperibadian mereka yang mudah. Dapatkan maklumat lanjut di Laman Web Rasmi HUAWEI.

HUAWEI XMAGE 2024: Inovasi Berinspirasi, Budaya Fotografi Global Peneraju

Manfaatkan ciri hebat Siri HUAWEI Pura 70 untuk menangkap imej yang menakjubkan dan menyerahkan karya terbaik kepada HUAWEI XMAGE Awards 2024. Meraikan yang terbaik dalam kecemerlangan fotografi telefon pintar, pertandingan tahunan ini menggalakkan penggunaan perspektif unik dan kreativiti tanpa had untuk memberikan fotografi mudah alih kepentingan artistik yang lebih mendalam dan ekspresi estetik. Sejak 2017, pengguna dari lebih 170 negara dan wilayah telah mengambil bahagian, menyumbang hampir 4 juta penyertaan setakat ini. Ini menjadikan Anugerah HUAWEI XMAGE sebagai warisan budaya tersendiri, mengandungi serpihan sejarah manusia dari perspektif seluruh dunia.


Anugerah XMAGE tahun ini memperkenalkan kategori baharu: “Moments,” “Faces,” “So Far So Close,” dan “Style,” yang mempamerkan kepimpinan Huawei dalam Syot Kilat, fotografi Potret, fotografi Telefoto dan Makro serta penggayaan Warna. Selain itu, anugerah baharu seperti "Siri Terbaik Pura" dan "Siri Mate Terbaik" telah dicipta untuk menggalakkan artis meneroka pelbagai bentuk dan tema ekspresif menggunakan keupayaan pengimejan perdana Huawei. Semua pemenang mungkin menampilkan karya mereka di platform pengiklanan global dan kad transit HUAWEI Pay, antara peluang lain.



Pertandingan itu juga mengalu-alukan panel hakim yang dihormati, termasuk Nini Yusof -- Ketua Pegawai Eksekutif Rangkaian Televisyen & Primeworks Studios Media Prima, Abeden Mung -- Jurugambar, Bibo Aswan – Jurugambar Fesyen & Gaya Hidup, dan Li Changzhu -- Naib Presiden Barisan Produk Handset, Kumpulan Perniagaan Pengguna Huawei. Mereka secara kolektif akan memilih cerita fotografi yang paling menarik berdasarkan pandangan mendalam mereka tentang ekspresi imej.


Pendaftaran untuk HUAWEI XMAGE Awards 2024 kini dibuka, dengan penyertaan ditutup pada hari Rabu, 31 Julai 2024, jam 23:59 petang. Untuk maklumat lanjut dan menyertai pertandingan, sila layari Laman Web Rasmi HUAWEI.

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com