Monday, 24 August 2020

Cantiknya!! Itulah Kejernihan Air Sungai Rambai Di Melaka Persis Seperti Maldives

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Semenjak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lalu, dapat kita lihat banyak alam semulajadi pulih seperti sedia kala. Tidak terkecuali sebatang sungai di Melaka yang dikenali Sungai Rambai, kecoh dan tular di laman media sosial dek kejernihan airnya.

Jadi, selepas PM mengumumkan boleh merentas negeri, Mr. Otomen Taro mengajak LeYa untuk pulang ke kampung halamannya di Kg. Tedong Pantai, Merlimau, Melaka. Di kesempatan itu, LeYa pun mengajak biras sulung LeYa dan anak-anaknya untuk santai petang di Sungai Rambai sambil menikmati keindahan dan kejernihan sungai viral itu.


Cantiknya!! Itulah Kejernihan Air Sungai Rambai Di Melaka Persis Seperti Maldives

Serius lah weyyhhh!! Sampai je LeYa kat situ, memang ramai juga orang yang datang untuk berehat dan menikmati pemandangan cantik kat situ. Tapi, alhamdulillah... Masing-masing mengikut SOP yang disarankan. Tak kelihatan bersesak-sesak pun. Mereka beratur menunggu giliran untuk bergambar di atas jambatan. Yeah! Rakyat Malaysia kan boleh dan berdisiplin. I love Malaysia! Hee...



Memang cantik gila weyhhh! Jernih macam crystal! Macam rasa berada di Maldives jer. LeYa sendiri dok ralit dan terpukau dengan kejernihan air sungai tu. 

Namun, kalau korang ingin datang melawat Sungai Rambai ni, korang dinasihatkan untuk tidak bermandi-manda dalam sungai ni kerana ia adalah kawasan habitat buaya di samping menjaga kejernihan dan alam semulajadi dari tercemar.


Memang cantiklah sungai ni. Kat bawah jambatan pun cantik. Betul-betul rasa macam bukan berada di Malaysia. Bangga sekejap menjadi rakyat Malaysia sebab boleh menikmati keindahan panorama indah ni. Tengok tu! Tak terkecuali anak-anak buah LeYa bersama emaknya bergambar sakan mencipta memori indah di sini. 


Dah puas bergambar. Hari pun dah nak menjelang Maghrib. Kami pun pulang ke rumah. Yeah! Satu percutian singkat yang LeYa dapat coretkan dalam blog kesayangan milik LeYa kali ini. Memang syok dan seronok bila dapat melihat tempat menarik ni. Okay, nantikan cerita travel LeYa untuk akan datang ye. Tata titi tutu...


Reaksi kOrang:

4 comments:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com