Friday, 18 June 2010

Jumaat - 18/June/2010


Seluruh tubuhku menggeletar kesejukan... Angin bertiup kencang sekali.. Aku semakin ketakutan di dalam rumah yang baru sahaja kegelapan disebabkan kabel elektrik terputus. Aku semakin takut. Aku menjerit meminta pertolongan. Namun, jeritan itu hanya didengar oleh sanubariku sahaja. Aku semakin gusar.. Otakku ligat memikirkan perkara2 aneh yang akan berlaku.

Tiba-tiba....

Satu ketukan kuat dari arah pintu dapur kedengaran. Aku semakin pucat. Langkah kakiku tidak bergerak lagi.. Aku hanya duduk diam diri di hadapan laptop kesayanganku itu. Hanya memerhatikan sahaja apa yang akan berlaku.

Kemudian, aku merasakan ada satu tiupan angin di telinga kiriku. Aku pantas menoleh ke kiri. Tiada apa yang berlaku di situ. Aku pantas bangun dan melarikan diri ke tandas. Aku kunci dan duduk di situ.

30 minit berlalu.

Aku masih di dalam tandas. Apa yang sedang kulakukan di situ?? hehe.... Perutku terasa sakit saat angin bertiup tadi.. Lantas aku menuju ke tandas untuk menunaikan hajatku itu. Usai dari itu, aku keluar dan memerhatikan kisah seram di laptopku sudah tamat.. Aku mendengus kerana terpaksa menontonnya sekali lagi dan terpaksa melalui kejadian2 seperti tadi.. hehe...

Aku sebenarnya sedang menonton kisah seram di laptop ku dan semua yang berlaku adalah cerita tersebut bukannya aku.. Aku bosan di kala cerita itu telah selesai dan aku membuka laptop kesayanganku untuk menulis satu kisah di blog aku ini..

paparan kisah di atas adalah rekaan aku yang mana aku memang suka berkhayal dan menulis cerita. Sudah banyak cerpen yang kutulis namun tidak satupun yang aku hantar ke program2 atau apa2 yang berkenaan dengan penulisan. Ianya semua hanya tersimpan kukuh dalam satu koleksi aku di dalam bilikku yang punya banyak kenangan..

Sekian sahaja coretan aku kali ini. aku minta maaf seandainya ada tersalah kata.

Reaksi kOrang:

0 beri komen di sini:

Post a Comment