Rabu, 20 Julai 2022

Hilangkan Stress Dengan Bermain Game Online Percuma Di Solitaire.org

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...

Korang pernah tak dengar permainan Solitaire? Alaa... game yang kita main masa dulu-dulu tu. Game legend jugak ni. Sebelum adanya permainan video yang terkini seperti PUBG, Mobile Legend, Roblox dan banyak lagi, Solitaire ni lah tempat kita bermain bersama adik-beradik atau kawan-kawan. Seronok time tu kan? 

Korang nak tahu lagi tak? Rupanya game Solitaire ni masih ada lagi tau! Ianya PERCUMA dan tak perlu muat turun pun. Yang syoknya lagi, ada banyak pilihan berbanding dulu yang hanya ada basic sahaja. Jom ikuti selanjutnya di Blog LeYa.

Bila dah jumpa balik game online Solitaire percuma ni, memang best pulak layan setelah pulang ke rumah dari tempat kerja. Actually, dulu LeYa ni boleh dikatakan kaki game juga. Cuma lately ni agak busy, jadinya dah lama jugalah tak bermain game ni. 

Dia punya seronok dapat jumpa semula game online percuma ni, terus ralit main dan tak sedar hampir satu jam berlalu. Hahaha... Seronok betul tu dapat main game dulu-dulu. 

But actually, kalau korang nak tahu ada je kebaikan bila kita bermain game ni. Walaupun ada yang cakap tak bagus dan kononnya lebih banyak keburukan, tapi korang kena tahu kebaikannya juga.

KEBAIKAN BERMAIN GAME YANG PERLU KORANG TAHU

1. Dapat menghilangkan stress

Mesti korang dari pagi ketika pergi dan balik kerja stress dengan traffic jam dan juga tugasan yang bertimbun-timbun setiap hari. Bila pulang, mulalah rasa nak lepaskan pada isteri atau suami dan anak-anak. Jangan korang! Kesian mereka yang tak bersalah. Mereka perlukan perhatian dari korang sebenarnya. Jadi, ada baiknya jika korang kawal kemarahan korang tu dengan bermain seketika game online percuma ni. Dapatlah korang menghiburkan diri sekejap. Ada banyak je game yang fun tau!

2. Dapat belajar sambil bermain game

Melalui game, sebenarnya kita dapat belajar dan cara strategi untuk menang. Selain itu, dengan arus pemodenan sekarang, ada banyak je game berbentuk pendidikan. Game kira-kira (Matematik), mengeja perkataan (Bahasa Melayu), silang kata, sudoku dan banyak lagi. 

3. Dapat mengasah otak

Kebanyakan game yang ada sebenarnya memerlukan kita untuk fokus, fikir dan belajar sendiri cara bagaimana untuk merangka strategi agar dapat menang game itu. 

4. Dapat memupuk nilai murni positif dalam diri

Antara nilai murni secara positif yang dapat dibentuk ketika bermain game adalah nilai berpasukan, keadilan dan kesabaran. Ini kerana banyak game online yang kita boleh bermain dengan kawan-kawan mahupun keluarga.

SOLITAIRE.ORG ADALAH LAMAN PERMAINAN ATAS TALIAN

Solitaire.org merupakan laman permainan secara atas talian. Korang bolehlah bermain sepuasnya di laman permainan ini. Dan ia juga terdapat koleksi game yang lain seperti:



LeYa memang suka asah minda dengan bermain game cari perkataan ni. Paling best dan win, bergelak tawa bermain siapa dapat dulu dengan sepupu dan adik-beradik. Happening sangat time tu!



Ni pun syok! Tembak bola ikut warna sampai selesai. Kena main laju-laju sebab dikhuatiri nanti bola-bola tu akan dimakan naga. Memang best sangat-sangat!



Zaman sekolah dulu, LeYa pernahlah menang tempat ketiga dalam pertandingan catur peringkat sekolah. So, ini adalah permainan favourite LeYa juga. Korang yang nak berlatih sendiri-sendiri untuk join mana-mana pertandingan, bolehlah bermain di solitaire.org ni. Memang best sebab tiada iklan dan tak perlu nak download.


So, bila dah ada game online ni, harapnya korang dapatlah memanfaatkan teknologi yang ada hari ini. Yang penting, korang jangan biarkan teknologi kawal kehidupan kita. Sebaliknya kitalah yang mengawalnya. Tak salah nak bermain game untuk menenangkan fikiran dan berhiburan bersama keluarga mahupun kawan-kawan. Tapi, berpadalah dalam bermain game. Okay lah, selamat bermain game online secara PERCUMA di SOLITAIRE.ORG

5 ulasan:

  1. wah..leh try ni..tq for sharing!

    BalasPadam
  2. Kadang Kak Sue pun daa jugak main game online nie. Tapi boleh lah cuba Word Search tu.. menarik..

    BalasPadam
  3. Masih Ingat lagi solitaire ni kita main kat komputer hehehe tapi masa tu belum advance macam sekarang hehehehe mesti ramai dah expertkan...

    BalasPadam
  4. Ada jugak layan game kat solitaire ni. Suka layan word search & zuma game legend tu.

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com