Rabu, 18 September 2013

BLOG SEBAGAI PENDAPATAN SAMPINGAN


BEN ASHAARI


Alhamdulillah sekali lagi LeYa join satu segmen dari blogger terhebat kita iaitu Abg BEN ASHAARI. Segmen dari beliau ini berlangsung hanya 2jam sahaja iaitu akan tamat pada jam 11.00 malam ini. Jadi, LeYa melakukan aktiviti menulis segmen ini dengan pantasnya.

Pendapat / Pengalaman dalam menjana pendapatan di LeYa's Blog ini:

LeYa tidaklah sehebat blogger BEN ASHAARI yang mampu menjana pendapatan beribu-ribu sebulan. Tapi, cukuplah LeYa juga mempunyai pendapatan sampingan yang boleh dibanggakan sendiri dengan menulis di blog kesayangan LeYa ini. LeYa menjana pendapatan melalui syarikat pengiklanan yang semakin melonjak naik kini yang digelar sebagai Nuffnang. Pada pendapat LeYa, tidak salah jika sekarang kita memperbanyakkan pendapatan sampingan dengan arus kemodenan dan kecanggihan dunia yang memerlukan wang sebagai aset untuk pembelian apa sahaja yang dingini. Oleh itu, medium yang paling mudah untuk seseorang menjana pendapatan sampingan adalah melalui blog. Dengan hanya berblogging dan rajin menimba ilmu melalui rakan2 blogger lain serta mencari maklumat di enjin carian, tidak dinafikan lagi kita juga mampu untuk meraih pendapatan yang dikira dapat memberi kegunaan kehidupan seharian. Pengalaman LeYa dalam menjana pendapatan sampingan melalui blog ini tidaklah menarik di mata ramai. LeYa sering memperbaiki mutu dan gaya penulisan LeYa agar suatu hari nanti blog ini juga mampu menjana pendapatan berlipat kali ganda dengan disertakan doa, usaha dan tawakal dari LeYa. 
Pengalaman LeYa dalam menjana pendapatan bersama syarikat pengiklanan Nuffnang ini memberi kesedaran pada LeYa untuk lebih giat lagi dalam dunia blogging. Terima kasih juga LeYa ucapkan kepada Nuffnang kerana sudi memberi blog saya sebagai medium untuk mendapatkan pendapatan sampingan.

Sekian sahaja yang dapat LeYa katakan pada segmen BEN ASHAARI ini. 

5 ulasan:

  1. Selamat Pagi…

    Terima kasih kerana kongsikan pengalaman anda..

    Jaa datang dari segmen yg sama jugak…

    http://www.jaakechik.com/2013/09/blog-sebagai-pendapatan-sampingan.html

    BalasPadam
  2. setia dengan nuffnang lar eh.
    Bagus bagus :)
    lagi rajin lagi banyak dapat merasa kan.

    BalasPadam
  3. tira singgah sini jeng jeng jeng .
    http://itsmetira.blogspot.com/2013/09/segmen-blog-sebagai-pendapatan-sampingan.html

    432 :)

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah.. Setelah 1 tahun lebih saya berkecimpung dlm dunia blog, total profit sehingga kini telah cecah 5 angka. Saya menjual fizikal product, iaitu diet supplement, & memang blogspot adalah platform terbaik utk bermula & kini ia menjadi main income saya. Selamat berjaya pada semua blogger :)

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com