Khamis, 15 Disember 2022

Tips Bijak Urus Kewangan Dengan Aplikasi Calculator.me

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera... 

Masa sangat pantas berlalu. Tanpa kita sedar, setahun sudah pun berlalu dengan begitu sahaja. Pastinya, di tahun baru, kebiasaan ramai yang akan menanam azam yang ingin dicapai pada tahun tersebut. Antara azam tahun baru yang popular adalah menyimpan wang dan merancang kewangan dengan lebih baik.

Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Pepatah yang kita seringkali dengar sejak dari kecil lagi. Namun, tidak semua orang mampu menguruskan kewangan dengan baik. Lebih-lebih lagi jika seseorang individu itu suka membeli-belah, materialistik dan lebih teruk lagi bilamana ada yang berfikiran "biar papa, asalkan bergaya!"

Ketika Malaysia sedang berhadapan dengan krisis ekonomi yang menakutkan ini, adakah wajar kita berbelanja sesuka hati?

Oleh itu, hendaklah kita sediakan payung sebelum hujan. Sudah tiba masanya untuk anda menguruskan kewangan dengan baik dan perlukan bantuan untuk memastikan semuanya direkod dengan baik. Apa kata anda cuba satu aplikasi atau laman web, Calculator.me yang boleh merancang, rekod, pinjaman dan sebagainya. 


Apa Itu Calculator.me?

Calculator.me adalah laman web yang menyediakan pengguna dengan pelbagai jenis kalkulator kewangan secara percuma. Aplikasi ini boleh diakses pada desktop, komputer riba, tablet dan telefon bimbit. 

Apa Yang Anda Boleh Lakukan Di Calculator.me

Dalam menguruskan kewangan, anda perlu mengamalkan tabiat kewangan yang betul. Anda tidak perlu jadi pakar kewangan. Cukup sekadar anda tahu menguruskan kewangan peribadi anda dengan mengikut tips dan cara urus kewangan di Calculator.me seperti berikut.

  • Loan Amortization
  • Mortgage Calculators
  • Auto Calculators
  • Credit Cards
  • Savings Calculators
  • Financial Planning 


5 Cara Bagaimana Anda Boleh Urus Kewangan Dengan Baik Di Tahun Depan

  1. Simpan dahulu
  2. Tetapkan tujuan utama kewangan dengan spesifik
  3. Perhatikan perbelanjaan bulanan anda
  4. Tentukan keutamaan anda. Belanja apa yang perlu
  5. Gunakan instrumen yang sesuai untuk melabur


Jadi, tak susah kan kalau anda benar-benar tekad untuk menguruskan kewangan dengan bijak di tahun hadapan. Usah risau usah gundah jika kita tidak konsisten dengan cara urus kewangan kita sendiri. Anda ikut sahaja step yang terdapat dalam Calculator.me ini.

Semoga perkongsian ini sedikit sebanyak daapt membantu anda diluar sana untuk mengurus kewangan dan perbelanjaan harian serta bulanan dengan lebih baik. Semoga kita bertemu lagi dalam artikel yang akan datang.

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com