Khamis, 2 November 2017

Lahirkan Generasi Kreatif di ASEAN IN Award 2017

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

The Malaysia Global Chamber of Commerce bersama Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia serta Perbadanan Harta Intelek Malaysia telah mengumumkan pada bulan Disember ini akan menganjurkan satu Anugerah ASEAN IN 2017 buat pertama kalinya yang telah dilancarkan pada 12 Oktober 2017. Majlis pelancaran berlangsung di MTree Hotel Kuala Lumpur dan menjadikan platform ini sebagai salah satu daya tarik seluruh rakyat Malaysia dan Asia.


Persaingan Perniagaan Perusahaan Kecil & Sederhana Ke Anugerah ASEAN IN

Majlis pelancaran ini telah dimulakan dengan kata-kata aluan dari Dato' Sri Dr. Alex Ong, Presiden Malaysia Global Chamber of Commerce yang menegaskan bahawa objektif penubuhan ini adalah untuk meningkatkan penjenamaan dan kredibiliti Perusahaan Kecil dan Sederhana Enterprise (SME) dan Startups.

Pemenang juga akan menerima bimbingan untuk mengembangkan perniagaan ke negara-negara Asean yang lain. Terdapat 3 kategori dalam pertandingan yang akan dipertandingkan iaitu Anugerah Top In Personality, Anugerah Pengusaha Top In dan Anugerah Korporat Top In. Pihak penganjur menjangkakan  akan ada kira-kira 50 jenama untuk menyertai ASEAN IN AWARD 2017.


Pihak penganjur, Emage oleh Evelyn Ch'ng juga ada berkongsi ilmu dan juga visi serta misi yang asas untuk Anugerah Asean In. Selain itu, pengasas juga menekankan bahawa masa depan untuk memberi penghargaan kepada yang kurang usahawan dengan kecacatan adalah sebahagian daripada sumber penganjur kepada masyarakat.

Tambahan lagi, Anugerah ini bakal menggemparkan implikasi peluang apabila membuka pasaran kepada lebih daripada 626 juta orang dan generasi muda yang perlu menyedari kepentingan penyambungan dan rangkaian di ASEAN.

Bersama penganjur, Professor Dr. Gan dari Genesis Academy telah turut berkongsi kepentingan pembelajaran berterusan untuk menjadi seorang usahawan dan Dr Janson Ang dari The Givingbank.com & Janson Group berkata tentang 3 perkara iaitu Inovatif, Intelektual dan Infinity.


Anugerah ini berteraskan sebagai kepimpinan dan pengalaman berfikir mengenai trend dan peluang perniagaan untuk permulaan kepada usahawan yang baru dari usahawan yang telah berjaya memecahkan sempadan di ASEAN. Ia bertujuan menyuntik inspirasi kepada usahawan-usahawan untuk melahirkan bidang perniagaan yang diceburi menepati citarasa mesra kehidupan dan alam sekitar.

Duta-duta dan rakan-rakan telah menyokong dan menjadi mentor kepada setiap pemenang Anugerah. Pemenang Anugerah, Dr. Ng (Persatuan Ahli Estetik Bersertifikat Antarabangsa), Dr Janson Ang (The Givingbank.com & Janson Group), Encik Soo Hoo (Persatuan Jurulatih dan Jurulatih Profesional Malaysia (MAPTAC), Cik Isabelle Liow (Puan Malaysia Globe), Cik Yudi Yap (Pemuzik dan Pengasas Budaya), Celest Yeo (Syn Consulting), Alicia Bon (LeBon, Jason Chan, Mad Agency), Edward (Dapatkan Discovered Media PLT), Joecess Lim (CelmonzeAesthetic Academy).


Anugerah ASEAN IN 2017 ditubuhkan untuk menyemarakkan diri dan merapatkan sempadan dan halangan bagi belia ASEAN dalam pasaran inovatif. Penganjur menegaskan untuk mewujudkan kesedaran lebih banyak di kalangan usahawan dan usahawan akan datang mengenai Anugerah ASEAN IN. Anugerah ini akan menggalakkan dan mempromosikan peluang perniagaan di kalangan Usahawan ASEAN dari sesama negara ASEAN.

Jika anda mempunyai calon yang layak untuk Anugerah ASEAN IN 2017, anda juga boleh mencalonkan mereka untuk anugerah tersebut. Sebarang pertanyaan, boleh hubungi 019 - 7199696 atau laman web http://www.aba2017.com/.

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com